alfareneo

tunen voor 4,00 euro ???????

za nov 12, 2005 17:41

mensen op de duitse ebay site staat een chip voor 4 euro en garandeerd een pk of 20 erbij.wie heefd hier ervaring mee of die advertentie gezien .want het zou toch te gemakkelijk zijn om voor 4 euro klaar te zijn.
rene

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: tunen voor 4,00 euro ???????

za nov 12, 2005 17:47

Je geeft het zelf al aan he.... :roll:

links laten liggen dus

164 Q4

za nov 12, 2005 17:52

Je kunt er ook €200,- voor vragen maar daar wordt de chip niet beter van.
Een 27C256 Eprom kost je ongeveer €3,- pst. Als je ze in grotere verpakkingen of bij goedkopere adressen koopt is het nog minder. Je moet alleen de file hebben die erop gebrand moet worden en daar hangt het vanaf.

Dit zal alleen geen originele chip zijn maar een roof-kopie. Maar als die origineel een goede chip was zal deze het ook zijn. En dat is de vraag (en het risico).

Dr.Agan
Full Member
Full Member

zo nov 13, 2005 10:18

Ik rij rond met een Ebay chip .
De eerste chip was bagger of helemaal niet van een 75TS. De auto is juist langzaam geworden en gaspedaalreactie was waardeloo. Die heb ik teruggestuurd .

Op advies van een forum bezoeker heb ik bij een andere chip besteld en dat koste wel 40 euro met verzendkosten maar die doet het goed.
Het enige minpunt is dat er tussen 2 en 3 k toeren p.m. niet rustig te rijden is met die ding.
Het lijkt alsof ze dan te weinig tegendruk heeft dus, maar als ik gas geef dan gaat ze goed vooruit.

Mijn chip komt van ene Thomas Magnus ofzo van TM tuning ofzo :D
Nu :
Alfa 159 1.9 Jtd Q-tronic te koop
Gehad:
Alfa 156 JTD 16v Berlina
Alfa 75 3.0. Qv
"Red Arrow"-not op G3 (zeg maar zweedse Lada)
Alfa 75 TS
Fiat Uno Turbo i.e. 1.4 (140 Pk's @1,0 bar; 160 Pk's @1,3 bar)
Fiat Uno Turbo i.e. Antiskid 1.3

Alfa eL
Advanced Member
Advanced Member

zo nov 13, 2005 21:58

20 pk voor 4 euro lijkt me onmogelijk. Als er sowieso al 20 pk te winnen valt met enkel een chip bij een niet-turbo motor.
Een goede chip ontwikkelen kost gewoon veel tijd aan onderzoeken, programmeren, testen, aanpassen enz. En als dat dan een paar honderd euro gaat kosten per chip...tsja ik heb het er niet voor over.
Eentje van 40 euro kan het ook goed doen, maar dan heb je eventueel wel een minpuntje zoals dat die het niet zo goed doet tussen 2000 en 3000 toeren. Lijkt mij dat er dan onvoldoende tijd aan het testen en aanpassen is besteed.
En in welk toerengebied rij je als je je Alfa netjes aan het warmrijden bent...
Alfa 33 16V 1994
Alfa 75 TS 1989
Alfa 33 Servizio 1992

Rees Cees

Re: tunen voor 4,00 euro ???????

zo nov 13, 2005 22:16

mensen op de duitse ebay site staat een chip voor 4 euro en garandeerd een pk of 20 erbij.wie heefd hier ervaring mee of die advertentie gezien .want het zou toch te gemakkelijk zijn om voor 4 euro klaar te zijn.
rene

doe mij maar voor 16 euro dan..................................................................80 pk er bij :blue_lol:

164 Q4

Re: RE: tunen voor 4,00 euro ???????

zo nov 13, 2005 23:33

20 pk voor 4 euro lijkt me onmogelijk. Als er sowieso al 20 pk te winnen valt met enkel een chip bij een niet-turbo motor.
Een goede chip ontwikkelen kost gewoon veel tijd aan onderzoeken, programmeren, testen, aanpassen enz. En als dat dan een paar honderd euro gaat kosten per chip...
Precies, en als je zo'n chip nou illegaal gaat kopieëren en 'm op een goedkoop ingekocht eprommetje gaat branden kun je 'm al vanaf heel erg weinig op Ebay verpatsen. Die dure kosten hebben zij er niet aan gehad maar een ander. Zijn geen nette praktijken maar zo gaat dat vaak.
Met spelletjes, programma's of navigatie op cd toch net zo? Hoe kun je nou zo'n cd kopen voor een tientje als je er normaal wel een dikke €100.- voor neer moet tellen? Heel simpel, omdat het gewoon gekopieerd is.

Terug naar “Tuning onderwerpen”