164 Q4

Re: RE: APK met gratis grote beurt

vr nov 11, 2005 15:36

Tja, zijn eigenlijk een heleboek kleine dingetjes waar ie op afgekeurd kan worden.
En voor het zelfde geld zien ze grote dingen over het hoofd. Ik gooi 'm altijd gewoon voor de APK en als d'r wat niet goed is hoor ik het wel. Ik ga niet eerst die hele auto nalopen op zoek naar storingen. Duidelijke manko's die ik zo zie zitten verhelp ik dan wel.

Nog een geinige anekdote: M'n pa z'n 164 was eens afgekeurd voor de APK op banden en nou had ik nog wel 2 betere banden op velgen liggen. Het probleem was alleen dat in die velgen langere bouten moesten en daarvan had ik er maar 5 ipv 8. Ik heb dus in die ene velg 2 lange bouten gedaan en in die andere 3. Voor die 3 ontbrekende bouten had ik 3 kortjes genomen en die met zo'n hobbylijmpistooltje in de velgen geplakt :shock: :blue_lol: :whistle: . Op deze manier ben ik heeel rustig naar de APK herkeuring gereden en daar werd hij met glans goedgekeurd! \:D/ Ik zat alleen te hopen dat daar in de garage me niet zo'n bout eruit viel, was een beetje lullig geweest :oops:. Thuis heb ik direct die andere wielen er weer onder gezet. Die banden waren nog lang niet af want het kanvas was nog niet in zicht O:) .

Het leuke daaraan is dat toen hij betrekkelijk veilig was werd hij afgekeurd en toen ik 'm levensgevaarlijk gemaakt had was hij volgens hun goed :-s .

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: APK met gratis grote beurt

vr nov 11, 2005 15:40

:schrik:

Andretti Molletti

vr nov 11, 2005 15:40

Niet die boutjes, maar de bestuurder/bestuurdster maakt een auto onveilig ;)

Tijd voor een APK voor rijbewijshouders ?

164 Q4

vr nov 11, 2005 15:53

Niet die boutjes, maar de bestuurder/bestuurdster maakt een auto onveilig ;)
Die bestuurder was wel heel erg met het nieuwe (rustige) rijden bezig. Het was alleen die pseudo-monteur die even een beetje Afbeelding verdiende. Laat dan nou toevallig wel een en dezelfde persoon geweest zijn :mrgreen: . Maar goed, APK plakkert zat er weer op :driving: .

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr nov 11, 2005 18:19

Valt me altijd wel op dat als een auto wordt afgekeurd op enkele lullige dingetjes ( al dan niet terecht ) moord en brand geschreeuwd wordt over de extra onkosten die in het verschiet liggen. Terwijl als dezelfde afkeurpunten niet worden hersteld tijdens een aankoop van een auto met nieuwe APK er ook weer moord en brand geschreeuwd wordt. Ditmaal over het onterechte goedkeuren van het vehikel. Hetzelfde geldt voor leaserijders die bij 3mm al nieuwe banden willen, terwijl de auto van `de vrouw`nog zat met 1.5 mm de winter door kan. Dat doet pijn in de portemonnee. :?
Raar volk, die Nederlanders. :biggrin: :wink:

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr nov 11, 2005 18:38

Tja, ik ben ook erg raar. :blue_lol: Mar ik heb dan ook geen Auto's van de zaak. :biggrin:
'Gladde banden zijn niet gevaarlijk, als je je er maar van bewust bent en daar naar gedraagt. O:) :wink:

(Weet je wel hoeveel grip gladdd\e banden hebben op het droge?! :blue_cool: )
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

alfaromeo155

vr nov 11, 2005 19:48

http://www.innovam.nl/apktroubleshooter/

hier hebben misschien vele van jullie wat aan staat aardig wat info. doe je voordeel ermee :thumbs:

Alfa eL
Advanced Member
Advanced Member

zo nov 13, 2005 21:00

@luc33: Haarscheurtjes in de band mag wel, mits het camvas niet zichtbaar is. :wink:
Eigenlijk een "algemeen technische vraag", maar toch.

Bij mijn 33 hebben de achterbanden (Michelin) nogal last van deze haarscheurtjes. In de lengterichting zijn het gewoon kleine scheurtjes, in de breedte op een aantal plaatsen toch wel aardige groeven van meer als een mm breed. Het canvas is nergens zichtbaar.
De scheurtjes zaten er al in toen ik m 2,5 jaar geleden kocht (en worden nu sinds kort pas duidelijk erger), dus die banden moeten toch zeker wel een jaar of 6 oud zijn?
Eigenlijk vertrouw ik ze niet helemaal meer, maar het is zo zonde dat er nog 4 a 5 mm profiel op zit.

Wat is nu verstandig :?:
Alfa 33 16V 1994
Alfa 75 TS 1989
Alfa 33 Servizio 1992

Rees Cees

zo nov 13, 2005 21:05

(Weet je wel hoeveel grip gladdd\e banden hebben op het droge?! :blue_cool: )
:jumping:

scheurtjes in je banden door uitdrogen..............................vind ik levensgevaarlijk

(gisteren nog even naar de 5e versnelling zitten kijken: ging over klapbanden)

GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice

zo nov 13, 2005 21:13

Zal wel helemaal in Limburg zijn ofzo ;)

8) , tuurlijk...... :whistle:
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”