Carburateurs of injectie ?

Carburateurs (natuurlijk !)
66%
75
Injectie (stelletje bejaarden dat nog carbs wil)
34%
38
 
Totaal aantal stemmen: 113
bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Carbs VS Injectie

wo jan 19, 2005 11:35

Combinatie Alfa Romeo en carb's natuurlijk. Uit nostalgische redenen en esthetische redenen.
Oude Alfa blokken zien er zo fraai uit en i.c.m. met carburateurs is het echt een machtig gezicht om motorkap te openen. Injectiesystemen zien er vaak r.. uit met gebruik lullig plastic.

Injectie zoals op BMW M3 CSL vindt ik wel MEGA! Super inlaattrajecten, geen AFM en superscherpe reactietijden en respons op gaspedaal. Alleen op basis gaspedaalstand
en toerentalsensor. Racetechniek voor de straat.

Afbeelding

Dit is super. Kijk eens naar inlaattrajecten...sweet Mother of God. Mooi voor op de Alfa V6.
Verder helemaal cool is ionische ontsteking, dus meetspaning over bougie a la oude Saabs.
Werkt dus ook als sensor om evt ECU aan te sturen voor vaststellen ideaal moment/noodloop/
schoonbranden bougies of in geval pingelen. Mooi hoor..

Gebruikersavatar
1750GTV
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 806
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:18
Locatie: Westland
Contacteer: Website

Re: RE: Carbs VS Injectie

wo jan 19, 2005 11:56

Ey Maarten,

Zit er al injectie op jouw GT 1300 Junior '68?

;)
Coming soon to a meeting near you:

Afbeelding
Ziet er mooi uit, Maarten!

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: Carbs VS Injectie

wo jan 19, 2005 12:01

Is niet de mijne hoor ! Is Jim Steck (Autocomponenti) spul, te herkennen aan de het gele kleppendeksel.

Jorix

Re: RE: Carbs VS Injectie

wo jan 19, 2005 12:10

Carbs zijn hopeloos achterhaald! Als ze zo fantastisch zijn, zaten ze nog wel op F1 auto's (of elke andere raceklasse).
Maar ja, zo'n F1 auto klinkt weer voor geen meter imho.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Carbs VS Injectie

wo jan 19, 2005 13:04

F1 auto van vandaag de dag klinkt alsof katten onder het bodywork worden gemarteld.
Rijdende slijpmachines. Geluid is i.d. irritant.

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: Carbs VS Injectie

wo jan 19, 2005 13:19

Geluid van de toekomst -> RPMs !

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

RE: Carbs VS Injectie

wo jan 19, 2005 13:22

Heeerlijk geluid om na te doen. Dat moet je live hebben gehoord!!
Echt niet normaal meer. Wat wil je met meer dan 18.000!!!!! toeren!
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: Carbs VS Injectie

wo jan 19, 2005 13:35

Ik vraag me af hoelang ze nog met zuigermotoren aan de slag blijven.....

Gebruikersavatar
Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 535
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:06
Locatie: Amersfoort

RE: Carbs VS Injectie

wo jan 19, 2005 14:23

Ik vind een F1 dus een fantastisch geluid maken! Kippevel gewoon.

Denk eens aan een TS motor die 10.000 rpm draait :twisted:
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

Re: RE: Carbs VS Injectie

wo jan 19, 2005 14:28

Denk eens aan een TS motor die 10.000 rpm draait :twisted:
Pggrnjiieieieiiii KABOEM!!! ting ting ting

:?: :wink:

Gebruikersavatar
Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 671
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:10
Locatie: Maarheeze
Contacteer: Website

RE: Carbs VS Injectie

wo jan 19, 2005 14:32

Altijd Injectie natuurlijk!! :twisted:

1 LPG mengstuk is immers veel eenvoudiger dan dat geklooi met 4 of 6 mengstukken.
Om over benzineafsluiters en carbs leegrijden maar te zwijgen.

:lol:
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Carbs VS Injectie

wo jan 19, 2005 14:49

Maserati 4CLT, Matra V12, Can Am McLaren 10 liter V8 ( dit wordt bedoeld met Shock and Awe!), F1 Honda V12 80-er, Yamaha R1, V12 Eagle Weslake, Porsche 917, MB W125 etc. etc.

Nee joh, zo'n F1 race tegenwoordig klinkt op afstand voor mij als een openlucht meeting van enthousiaste bankwerkfanaten met verzameling geluiden die doet denken aan cirkelzaagmachines Voor de een muziek en voor de ander irritante herrie.
Ik kan er niet naar luisteren. Ieder zijn ding. Ik bezoek wel MotoGP.

Gebruikersavatar
Rens 1.7QV
Guru
Guru
Berichten: 1238
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:21

RE: Carbs VS Injectie

wo jan 19, 2005 15:28

carbs duidelijk aan kop :blue_cool: :whistle:

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Carbs VS Injectie

wo jan 19, 2005 17:25

Old school is cool. Even een vergelijk throttle bodies en dubbele carb's. Auteur noemt
ong. 5% meer vermogenstoename in het voordeel van TB's.
Bron: http://www.pumaracing.co.uk

INDUCTION SYSTEMS

There are so many designs of standard carburetor or injection system that it is impossible to list all the permutations of power gain that are possible from replacing one type with another. We'll look at two representative examples which give an idea of the power gains available.

Twin DCOE Webers

These are usually used to replace a standard twin choke downdraft carb such as those fitted to Pinto, CVH and many other types of engine. Expect about 10% increase in power on a standard engine and up to 15% as the engine is tuned and the standard carb gets more and more restrictive.

4 butterfly throttle body systems

The fuel injection equivalent of the DCOE, these are usually used to replace a standard single or twin butterfly plenum injection system. Expect about 15% increase in power as an average with up to 20% on some engines. It all depends on how good the standard system is of course and how heavily the rest of the engine has been modified and therefore how restrictive the standard system has become. The Vauxhall 2 litre XE engine for example is particularly responsive to having throttle bodies fitted and you can expect to see about 180 bhp instead of the standard 150 bhp (20% extra power) with just these and a decent exhaust system in a Westfield or similar. Claims of well over 200 bhp with just throttle bodies on this engine abound though and you can make your own minds up about those now. I've just had some engine dyno feedback on a 2 litre Zetec where our 45mm TBs increased the power from 174 bhp to 201 bhp on a modified engine in a back to back test against the standard plenum. Copyright David Baker and Puma Race Engines

I'm often asked how much extra power a 4 butterfly TB system gives over DCOEs. Usually around 5% in terms of peak power but there are more benefits than just this. Using really big carbs, or big chokes, to get the best peak power leads to poor low rpm operation and high fuel consumption. TBs can be sized for best power and still give excellent economy and good low rpm torque and they usually enable a hotter cam to be used while still retaining tractability.

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9685
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Carbs VS Injectie

wo jan 19, 2005 23:28

Op benzine Carb's! :thumbs: 8)
Op LPG eigenlijk beter injectie. :shock: [-(
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”