bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Het nieuwe rijden getest

ma nov 07, 2005 20:24

Zucht....natuurlijk moeten vrachtwagens minimaal 240 km/h rijden....

Ben sowiezo voor het opheffen van snelheidsbeperking op de linkerbaan op drie-/vierbaans
wegen onder dezelfde condities als in Duitsland.

Een ding moet gezegd worden. In Duitsland rijden ze vele malen beter als in Nederland.
Wil en kan helaas geen link leggen met toestaan Autobahn snelheid en goed rijden maar men anticipeert veel beter waardoor het gewoon kan.
Als de ambtenaren nu eens werkelijk onderzoek zouden doen naar het slechte rijgedrag van de gemiddelde Nederlander als weer met snelheidsverlagingen aan te komen.
Als de trend zich voortzet rijden we over 5 jaar 50 km/h.

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9685
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: Het nieuwe rijden getest

ma nov 07, 2005 21:21

Zucht....natuurlijk moeten vrachtwagens minimaal 240 km/h rijden....

Ben sowiezo voor het opheffen van snelheidsbeperking op de linkerbaan op drie-/vierbaans
wegen onder dezelfde condities als in Duitsland.

Een ding moet gezegd worden. In Duitsland rijden ze vele malen beter als in Nederland.
Wil en kan helaas geen link leggen met toestaan Autobahn snelheid en goed rijden maar men anticipeert veel beter waardoor het gewoon kan.
Als de ambtenaren nu eens werkelijk onderzoek zouden doen naar het slechte rijgedrag van de gemiddelde Nederlander als weer met snelheidsverlagingen aan te komen.
Als de trend zich voortzet rijden we over 5 jaar 50 km/h.
Precies! In duidsland haalt niemand het in z'n hoofd om met minder dan laten we zeggen 140 km/u op de meest linkse baan. In Nederland durft men al met 90 km/u op de derde rijbaan, :shock: Ik heb niets tegen mensne die minder haast hebben -ik kruis zelf ook geregeld 110 à 110km/u, vind dat wel relaxed en economisch- maar dan moet je niet de verder doorstroming belemmeren. :evil:
Maar één ding: ook in Duidsland zijn er driebaanswegen met 120 km/u snelheidbeperking hoor. :wink: Maar vast staat dat het dar veel relaxter hard rijden is! :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8245
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Het nieuwe rijden getest

ma nov 07, 2005 21:55

Ja ik heb heel vaak het idee dat men hier denkt.

En ...ik heb het volste recht om lekker links te blijven rijden :evil: zelfs al is de rechter rijbaan vrij.
Dit zie je in Duitsland, Belgie en Frankrijk veel minder.
Sterker.....ze maken ruimte

Gebruikersavatar
Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:50
Locatie: Voorthuizen
Contacteer: Website

RE: Het nieuwe rijden getest

ma nov 07, 2005 22:42

Volgens mij gaat het verhaal bij een diesel niet op wanneer je gasklep niet voldoende opengaat :wink: Het principe van een diesel is toch iets anders, dus daar mag je wel ondertoerd rijden. Een vrachtwagen maakt volgens mij rond de 1800 toeren wanneer hij 90 rijdt, en daar heeft hij wel zo'n beetje zijn maximale evrmogen. Het maximaal koppel bij een camion zit wordt gehaald ruim onder de 1800 toeren.

Gebruikersavatar
Emilio
Guru
Guru
Berichten: 1027
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:43
Locatie: Almere

RE: Het nieuwe rijden getest

ma nov 07, 2005 22:55

@schaap: Ik begijp je kennis van vrachtwagens wel... Gezien je daily driver :D :D :D
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

164 Q4

RE: Het nieuwe rijden getest

di nov 08, 2005 15:36

Wat ze hier van Duitsland trouwens wel over willen nemen is dat puntensysteem met je rijbewijs :-s .

Gebruikersavatar
Emilio
Guru
Guru
Berichten: 1027
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:43
Locatie: Almere

RE: Het nieuwe rijden getest

di nov 08, 2005 16:20

Da's leuk! Ik hou van punten scoren. Zit in mijn bloed. Elke dag weer ga ik voor de punten. Of is dat niet zo handig? :? :? :?
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

164 Q4

RE: Het nieuwe rijden getest

di nov 08, 2005 18:19

Weet ik eigenlijk niet wat er dan gebeurd als je veel punten hebt. Zal je wel weer een koffiezetapparaat krijgen ofzo. Was bij Douwe Egberts ook altijd zo.

Gebruikersavatar
Johan
Member
Member
Berichten: 117
Lid geworden op: zo okt 02, 2005 21:05
Locatie: Rotterdam

Re: RE: Het nieuwe rijden getest

di nov 08, 2005 20:14

Volgens mij gaat het verhaal bij een diesel niet op wanneer je gasklep niet voldoende opengaat :wink: Het principe van een diesel is toch iets anders, dus daar mag je wel ondertoerd rijden. Een vrachtwagen maakt volgens mij rond de 1800 toeren wanneer hij 90 rijdt, en daar heeft hij wel zo'n beetje zijn maximale evrmogen. Het maximaal koppel bij een camion zit wordt gehaald ruim onder de 1800 toeren.
Hmm, volgens mij gaat het voor mijn 2.0 JTS ook niet op met directe benzine inspuiting en lean-burn beneden 1500 toeren. Bij 70 km/h in 5 loopt ie ongeveer 1:22 en bij 100 km/h ongeveer 1 op 15 volgens de verbruiksmeter. Gemiddeld rij ik 1 op 11,5.
Ferrari Mondial 3.2 rood (1988) en Fiat Idea zwart (2006)

Voorheen o.a.: 1300 GTJ ('69), Alfetta ('82), 33 1.3 ('90), 33 1.7ie ('93), 145 1.6 ('95), 145 1.6 ('96), 156 SW 2.0 JTS ('03), Ferrari Mondial 3.2 zwart ('87) en mijn oude trouwe 1750 GTV ('68)

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8245
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: Het nieuwe rijden getest

di nov 08, 2005 21:42

Weet ik eigenlijk niet wat er dan gebeurd als je veel punten hebt. Zal je wel weer een koffiezetapparaat krijgen ofzo. Was bij Douwe Egberts ook altijd zo.
:jumping:

Dan ga strakjes maar vast flink sparen voor een koffiezetgeval :blue_lol:

Gebruikersavatar
Hans156
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 615
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 02:27
Locatie: Zuid Holland

RE: Het nieuwe rijden getest

di nov 08, 2005 23:53

Het nieuwe rijden........ heb ik een training in gehad van 2 dagen.... lachen is dat hoor.
De intentie is wel goed maar het schiet niet op zo want je komt ogen tekort om je mede weggebruikers (links en rechts) in de gaten te houden.

Laten we maar lekker gewoon doen dat levert veel minder schade en irritatie op.
156 18TS 16V (Nero Fuoco)

MadMets

RE: Het nieuwe rijden getest

wo nov 09, 2005 10:30

Wat irritant is: Mensen die de afwijking hebben aangeleerd dat een 2 baans autoweg maximaal 80 is. Zowel een 2 als een meerbaans autoweg is altijd 100, tenzij een andere snelheid is aangegeven. Dagelijks kom ik files tegen van mensen die achter een 80 rijder gevangen zitten omdat er niet ingehaald kan worden. Maar als ze dan 80 op die baan rijden kijken ze je vreemd aan als je ze voorbij gaat met 100 km/h terwijl er een flitser langs de kant staat. Slaap rustig verder. Oftwel:

Voorrangsweg Binnen: 50
Voorrangsweg Buiten: 80
Autoweg tweebaans: 100
Autoweg meerbaans: 100
Snelweg: 120

Tenzij anders aangegeven natuurlijk.

Hoe komen ze eigenlijk aan die afwijking? :?

Gebruikersavatar
Emilio
Guru
Guru
Berichten: 1027
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:43
Locatie: Almere

RE: Het nieuwe rijden getest

wo nov 09, 2005 11:36

Dat tenzij anders aangegeven is enigsinds verwarrend.
Op de A27 heb je zo'n spitsstrook bij utrecht.
Als die open is staat er 80 op klapborden langs de weg. (dus niet boven de weg)
Maar om de 100 meter staat er op de vangrail een bordje met het weg nummer en de 100km/h aanduiding. Deze aanduiding is ook de wettelijke correcte aanduiding, kortom rond bordje met rode rand....

Dus het effect is dat ik 80 mag tot het volgende bord met 100 er op....

Leuk proefprocesje?
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

MadMets

RE: Het nieuwe rijden getest

wo nov 09, 2005 12:06

De 100km op de vangrailborden is om aan te geven dat je met een snelweg te maken hebt, waar de maximale snelheid 100 ipv 120 is. Klapborden zijn hetzelfde principe als matrixborden boven de weg. Ze staan boven de gebruikelijke snelheden. Dus je moet dan de 80 km snelheid aanhouden tot er een bord staat die de snelheid opheft. (Wit bord met grijze diagornalen. Einde van alle voorgaande ver/geboden)

Gebruikersavatar
ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma mar 14, 2005 18:47
Locatie: hellevoetsluis
Contacteer: Yahoo! Messenger

RE: Het nieuwe rijden getest

wo nov 09, 2005 18:47

hee maar ik let er nu zelf ff op, maar als ik normaal rij dan schakel ik al bij de 2500 toeren... of geld dat niet voor een v6??? ;-)
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”