Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Vergeet je olievuldop niet!

zo nov 06, 2005 19:25

Ik kreeg vanmiddag een telefoontje van the duke, of ik even een oliedop uit mijn 'magazijn' wilde halen. :o Wat dan? :?
Nou, we rijden nu in Hoorn weg, nadat dde wegenwacht er drie (!) liter olie bijgegooid en de vulopening dichtgeplakt heeft. dan komen we straks dus even langs.......

Drie liter olie kwijt in 200 km! Dat kon ik echt niet geloven. :-k vie een vulopening aan de bovenzijde! Nou okay, die ww-er heeft wel een halve liter teveel erin gegooid -Andretti: leer die mensen eens oliepeilen, of is dat te moeilijk? :wink: - maar het blijft toch erg veel! :shock:

Dus ik wist ook niet wat ik zag, toen de motorkap van de 75 TS openging! :schrik: wat een bende, die distributieketting heeft de olie werkelijk overal midden en links naartoe geslingerd! dat wordt poetsen :( Ja, the duke dan hè. :evil:

Moraal van het verhaal: Heb je een nordmotor, vergeet dan zeker niet je oliedop erop te doen! :idea:

Scheelt je een hoop werk en dure olie. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Vergeet je olievuldop niet!

zo nov 06, 2005 19:51

Of het nu een NORDblok is of niet...gewoon niet vergeten! :wink:

Slimme actie, maar kan uiteraard gebeuren :? Tis mij (gelukkig) nog nooit gebeurd 8)

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

zo nov 06, 2005 19:56

Is mij eens overkomen......bougiegaten vol olie etc. Hoge carterdruk wil wel meehelpen
en de motor had veel doorlaat via olievulopening.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Vergeet je olievuldop niet!

zo nov 06, 2005 20:09

Is mij eens overkomen......bougiegaten vol olie etc. Hoge carterdruk wil wel meehelpen
en de motor had veel doorlaat via olievulopening.
Ik kan je met zekerheid zeggen dat de motor gezond is, vandaar dat het mij ook verbaasde dat het zoveel was. :o
Blijkbaar wordt de ketting goed gesmeerd! Tja, die italianen kunnen wel goede motoren bouwen, hè. :thumbs:

164 Q4

Re: Vergeet je olievuldop niet!

zo nov 06, 2005 22:01

wat een bende, die distributieketting heeft de olie werkelijk overal midden en links naartoe geslingerd!
Gaat je de boel tenminste ook niet roesten :thumbs: .

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

zo nov 06, 2005 22:08

En mooi glimmen! :biggrin:

Zal dat stinken dan... :sick:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo nov 06, 2005 23:11

Hoe heb je boel weer schoon gekregen :shock: :?

Andretti Molletti

ma nov 07, 2005 13:14

Nou okay, die ww-er heeft wel een halve liter teveel erin gegooid -Andretti: leer die mensen eens oliepeilen, of is dat te moeilijk? :wink: - :shock:
Wie zegt mij dat de WW geen olie kan peilen??
Daarbij is die oliedop er ook niet vanzelf eraf gevallen...

Ik leer de WW vooruit te denken en dus vullen ze iets meer bij voor de volgende keer ...
Als er weer zo'n tweedehands oliedop op gaat omdat er weer eens verkeerd bezuinigd wordt ;) ;)

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma nov 07, 2005 15:18

Nou okay, die ww-er heeft wel een halve liter teveel erin gegooid -Andretti: leer die mensen eens oliepeilen, of is dat te moeilijk? :wink: - :shock:
Wie zegt mij dat de WW geen olie kan peilen??
Daarbij is die oliedop er ook niet vanzelf eraf gevallen...

Ik leer de WW vooruit te denken en dus vullen ze iets meer bij voor de volgende keer ...
Als er weer zo'n tweedehands oliedop op gaat omdat er weer eens verkeerd bezuinigd wordt ;) ;)
:blue_lol: Je hebt wel gelijk, dat die dop er niet zomaar afgaat, ook geen tweedehands dop! :o Ik ben er dan ook van overtuigd dat die 'computernurd'( :wink: ) gewoon de dop er niet goed of gewoon helemaal niet op had gedaan. ](*,)
Vooruitziende blik? Je bedoeld dat die 'nooddop' er wel eens af zou kunnen gaan? :biggrin:

@AlfettaOwner: ik heb maar gezegd dat ie maar even met de stoomcleaner in de wasstraat schoon moest spuiten en niet op de stroomverdelers! Mocht ie dan toch niet meer willen rijden, moest ie mij maar bellen. :roll: De telefoon blijft tot nog toe stil. [-o<

Andretti Molletti

ma nov 07, 2005 18:06

Ik neem aan dat je de carterdruk gecontroleerd hebt....

;)

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma nov 07, 2005 20:06

Vooral bij een diesel...wel goed naar binnen kijken.

Dinky Boy
Miniaturista

ma nov 07, 2005 20:33

Zit de carterontluchting niet verstopt, zodat die dop er af geblazen is? Dat geintje heb ik met m'n 33SW wel eens meegemaakt.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Vergeet je olievuldop niet!

ma nov 07, 2005 20:50

Zit de carterontluchting niet verstopt, zodat die dop er af geblazen is? Dat geintje heb ik met m'n 33SW wel eens meegemaakt.
Tja, dat kan bij die doppen van de boxers, maar niet bij die schroefdoppen op bijv. een Nord lijkt mij. :wink: Voordeel bij de boxers: wel of geen dop, de olie blijft er echt wel in hoor! 8)

Carterdruk gecontrolleerd? Ik ga er vanuit dat de ANWB dat wel heeft gedaan. :shock: :wink:

Nee dus, niet gecontrolleerd. :oops: Zal ik dan ooit nog wel eens doen. Maar het lijkt mij toch niet zo dat die nu ineens hoog zou zijn. Het apparaat gaat immers als een speer en heeft een normaal/ netjes olieverbruik, enz. :D

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”