jeroen75
Advanced Member
Advanced Member

RE: Upgrade voorremmen alfa 75

do sep 01, 2005 12:37

ben benieuwd zondag!

ErwinV6

do sep 01, 2005 18:13

Heb het setje liggen maar wegens tijdgebrek zit het er nog steeds niet op :cry:
Zou graag willen weten wat jullie exact hebben moeten aanpassen heb het er laatst al met Roy overgehad dus hoor het hopenlijk zondag wel... :wink:

Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member

do sep 01, 2005 23:08

@Erwin,

Lenz doet mijn remmenset. Hij is er ook zaterdag. We hebben een ring laten maken met persbouten (of zoiets). Ben zelf niet erg technisch. Stuur anders maar ff een pb en kan ik je wat dingen doorsturen wat we gedaan hebben.

Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member

za nov 05, 2005 19:34

Remmen zijn top. Zeker nu de blokken zijn ingeremd. Alleen was er nog een achterste remklauw 'rot' en de hoofdremcilinder. Dus dezen moesten ook worden vervangen. Zodat hij nu ook achter (mee) remt.

Nu kan ik zelf niet helemaal goed bepalen of hij veel beter remt dan een standaard 75 omdat mijn vorige remmen tot de draad waren afgesleten. En als je zelfs iets betaald ben je nooit 100% objectief natuurlijk. Maar het voelt veel meer solide aan en hij trekt niet meer 90 graden naar links :-). Daarnaast heb ik nog een 147 en ondanks dat die een veel fellere/zwaardere bekrachtiging heeft vind ik de 75 er helmaal niet vooronder doen. Integendeel.

@DJ Jij wou het nog steeds een keer proberen? Dus stuur ff een pb kunnen we wat afspreken. Ik ben namelijk benieuwd naar een kortere versnellingsbak. Bv van een turbo.

Thomas

vr nov 18, 2005 16:45

Mijn schijven voor hebben hun beste tijd gehad. Nu ben ik van plan de sport schijven bij prins bredevoort te bestellen via internet.

Heeft iemand hier ervaring mee? Het gaat om een 75 imola dus de schijven zijn niet geventileerd neem ik aan. :(

En is de prijs van 56 euro per stuk een mooie prijs of moet ik voor een ander type + leverancier gaan?

Terug naar “Tuning onderwerpen”