ChickenBoy
Member
Member

Re: RE: In Italië met de nieuwe 159 gereden!

di nov 01, 2005 14:06

Dat vraag ik me ook af , wie van ons gaat er puur privé een 159 nieuw aanschaffen ? Een auto kost een kwart van een woning ...Nee bedankt .

Kristal
Volgens recente berichten, is het vooral de seniore en bejaarde medemens die nog nieuwe auto's koopt. Hopelijk valt de 159 in de smaak bij de rollator brigade! :lol:
1995 Alfa 155, 2011 Fiat 500, 2010 Mitsubishi ASX
(Ooit: 1976 X-1/9, 1985 Uno, 1988 Celica, 1990 Uno, 1994 MR2, 1996 Bravo, 1997 V70, 2001 Cherokee, 2001 barchetta, 2003 Alfa 147, 2006 Panda, 2007 Colt, 2008 Grande Punto, 2008 Mazda 5)

sudman1500
Advanced Member
Advanced Member

RE: In Italië met de nieuwe 159 gereden!

di nov 01, 2005 15:18

Volgens recente berichten, is het vooral de seniore en bejaarde medemens die nog nieuwe auto's koopt. Hopelijk valt de 159 in de smaak bij de rollator brigade!
Nou daar kan ik mij toch niet toe rekenen 8)
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

AlfaJo

wo nov 02, 2005 19:25

Daarnet de 159 in het eggie gezien..IK BEN VERLIEFD!!

Wat een vette auto is dat hé!! Ik zeg: Kopen dat ding.. Dan kan ik m ook betalen over een jaar of 6 :wink:

En wat kan míj het schelen dat het een halve Opel is... Als tie maar smoelt en gáát als een Alfa..Daarbij schijnt het dat Saab er ook nog iets mee te maken heeft, wat mij betreft ook geen verkeerde auto..

Trouwens, Opel bouwt al járen auto's die toch als heel fijn worden bevonden door het gros van de mensheid..Ze zien er alleen niet uit..en das maar goed ook, of niet?!

Dus geniet nou maar van die 159, waarschijnlijk zijn er al zát mensen die geen alfist zijn en hem afkraken..

alfaromeo155

do nov 03, 2005 18:27

heb net effe met een 1.9jts gereden. nou moet zeggen: het rijd fantasties.
geen rammeltjes meer hoorbaar. duidelijk merkbaar dat de kwaliteit erg omhoog is gegaan. netjes afgewerkt. kwam er alleen op het laatste moment achter dat het een zes bak was :( . dus weet niet hoe dat rijd.
wat ik wel een min punt vind, dat je nog steeds niet knap op de achter bank kan zitten.

Voor de rest: Top auto :thumbs:

Alfa One 156
Member
Member

do nov 03, 2005 18:40

Weet je, eigenlijk vind ik dat niet erg (van die achterbank, en zo).

Waar ik zo van hou (van mijn 156) is dat de auto eigenlijk puur voor de bestuurder is gemaakt. Alle wijzertjes staan naar de bestuurder gericht. Het is ook niet de meest praktische wagen (geen neerklapbare achterstoelen, redelijke koffer, maar kleine kofferopening, enz.).

GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice

do nov 03, 2005 22:28

Weet je, eigenlijk vind ik dat niet erg (van die achterbank, en zo).

Waar ik zo van hou (van mijn 156) is dat de auto eigenlijk puur voor de bestuurder is gemaakt. Alle wijzertjes staan naar de bestuurder gericht. Het is ook niet de meest praktische wagen (geen neerklapbare achterstoelen, redelijke koffer, maar kleine kofferopening, enz.).
Koop dan een SW :!: :wink:
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Alfa One 156
Member
Member

do nov 03, 2005 22:29

Auch, je hebt me... Die wou ik eigenlijk, maar had al de gewone gekocht.

LC
Member
Member

do nov 03, 2005 23:31

Wat een bedroevend gezicht om straks de motorkap te openen om olie te peilen. Sta je toch echt in de kou.

Ik krijg dezelfde soort vibes van de 159 als een Mazda. Gewoon niet, ook al mag de
auto verder goede eigenschappen bezitten.
Het is ze in ieder geval gelukt om het niveau van de Duitse oppositie te halen.
Weing smaak , gebrek aan inspiratie en geen kraakjes en rammeltjes.
Helaas helemaal mee eens. Ik vrees dat hetzelfde geldt voor de Brera: Mooi, maar maakt geen emoties los....

Ik weet nog toen ik in '95 de eerste 916's zag: Het gevoel "DIE MOET IK HEBBEN!!!", later met de 156 opnieuw. Nu heb ik dat niet bij de twee laatste Alfa's. Of is het dat ik ouder word? Ik denk het niet, want dat gevoel bestaat nog steeds, meest recente uiting bij het zien van de nieuwe Aston Martin V8 Vantage... =P~

Alfa One 156
Member
Member

do nov 03, 2005 23:34

Inderdaad u wordt oud :lol: graaaaappppjjjjeeeee

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

vr nov 04, 2005 00:31

Valt mij op dat in de duitse autotest de Beamer en de Alfa akelig dicht bij elkaar geprijst liggen....Praktisch dezelfde prijs....

Benieuwd of deze alfa wat waardevaster wordt....hebben de privaatkopers er ook wat aan.
Voor een auto met dat gewicht is de ruimte achter echt een schande! Heb op de SS als eerste die ruimte bekeken - toen de totale interesse verloren
Dacht dat men in Italie daar wat creatiever in zou zijn....
Weer niets geleerd dus :evil:

( :oops: voorlopig blijft de vrouw boodschappen doen in de a6 avant)
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

vr nov 04, 2005 10:34

Test Alfa Romeo 1.9 JTS vs. BMW 320

http://www.autobild.de/test/neuwagen/ar ... el_seite=0
Heb je ook je mening gegeven aan het einde van de test, op dit moment scoort de 159 al meer dan 1 pnt hoger dan de 3er.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

vr nov 04, 2005 17:04

Nee, ik zie de 159 styling als een breuk met de traditie. Ik ben liefhebber van de boxy sedan modellen als de Berlina, Alfetta sedan en 75 die ik met allen veel plezier heb bereden.
Sedans in het verleden hebben iets ingetogens met een stijlvolle gril. Ik ben niet weg
van het grote,open neusgat wat als grille moet dienen en de booskijkende, agressievolle voorzijde. Qua looks zie ik meer een BMW 2000 TILUX met agressieve voorzijde, hoge heuplijn met teveel plaatwerk op de flanken en weinig ruitoppervlak en een ietwat inspiratieloze achterzijde.

Juist accessoires die naar mijn mening iedere auto verpesten zijn integraal opgenomen
in het ontwerp. Ofwel booskijkers, Lexus achterlichten en een dubbele uitlaat op een viercilinder. Komt bij dat coupe ontwerp de binnenruimte ,die een sedan zou moeten bieden,
om zeep helpt.

Looks spreken mij al niet aan maar het is een Alfa Romeo...een auto die altijd interessant is.
Mocht de auto dermate interessant zijn, neem ik de buitenkant op de koop toe maar van
het GM motorengamma kan mij alleen de good ol' V8 boeien. Onder de motorkap het verkeerde plastic zover het oog reikt met als dieptepunt een strook rood met Alfa Romeo plastic letters. Wellicht om aan te geven dat Alfa Romeo is gedegradeerd tot het toepassen
van JTS op al wat maar doorkomt..en dan weer voorwielaandrijving en hoog gewicht dat
niet alleen de acceleratie beperkt maar ook ook geen goede uitwerking heeft op brandstofverbruik.
Daarmee word je in feite dubbel gestraft..meer verbranden voor minder.

Kom niet aan met de vergelijking Audi want dat is altijd een duur VAG product geweest.

Alfa heeft altijd een eigen visie gehad op bouwen van auto's en dat heeft succesvolle en
minder succesvolle auto's op geleverd. Ik herken in de 159 geen Alfa Romeo kenmerken
die mij altijd hebben aangesproken. Dat het onderstel en carrosserie zeer hoogwaardig
zijn en een indrukwekkende wegligging oplevert, kan ik enkel antwoorden...dat moest er nog
bijkomen. En te zwaar, tegenvallende prestaties en daarbij ook nog dynamisch niet
al te jofel.

Kosta
Guru
Guru

za nov 05, 2005 20:36

Feit blijft dat Alfa gekozen heeft voor deze auto zoals de 159 er nu is. Met maar 1 doel, er zoveel mogelijk van verkopen ! Dat de helft van de forummers van de Alfaclub Nederland het geen mooie auto vind, te zwaar en te langzaam enz. zal ze aan hun reet boeien. Ik kan alleen spreken vanuit mijn eigen vrienden en kennissenclub die het op een enkeling na een prachtige auto vinden waarvan er een al in gereden heeft. Hij heeft ruim een uur gereden in de 1.9 jts. Zijn mening: prachtige auto, mooi in balans, zo scherp sturend,lekker vlot.Serieus nadenkend om er volgend jaar een aan te schaffen. Z'n huidige auto? Een BMW 320i uit 2003,nieuw gekocht. Om maar even aan te geven dat veel Alfaliefhebbers de nieuwe Alfa's maar niks vinden ( beetje misplaatste emotie naar het verleden toe? ) en de gemiddelde Nederlander ze alleen maar mooier en beter vinden. Kijk, ik ben er ook niet 100 % gek van maar dat afkraken is zo makkelijk. Achterwielaandrijving komt NOOIT meer terug,net zo min als lichtvoetige sedans en kleine,snelle bommetjes. Ik rij er altijd nog liever in dan in welke Japanner of Fransman dan ook in dezelfde klasse ! :driving:
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Alfa One 156
Member
Member

za nov 05, 2005 21:03

Ik ben het volledig eens met Kosta.

De auto's zoals vroeger zullen nooit terugkomen, de vraag is ook maar of dat moet.

Ik vind dat het rijgedrag van de huidige Alfa's zeer boven het gemiddelde ligt van de hedendaagse automerken. Niet dat ik een kenner ben, maar heb ondertussen al met heel wat verschillende auto's gereden (probeer altijd eens met mensen hun auto's te rijden, gewoon om het verschil te zoeken). Telkens ik terug in mijn Alfa stap, ben ik opgelucht. Want goed is hij zeker!

psillen
Guru
Guru

za nov 19, 2005 02:21

Ik ben het volledig eens met Kosta.

De auto's zoals vroeger zullen nooit terugkomen, de vraag is ook maar of dat moet.

Ik vind dat het rijgedrag van de huidige Alfa's zeer boven het gemiddelde ligt van de hedendaagse automerken. Niet dat ik een kenner ben, maar heb ondertussen al met heel wat verschillende auto's gereden (probeer altijd eens met mensen hun auto's te rijden, gewoon om het verschil te zoeken). Telkens ik terug in mijn Alfa stap, ben ik opgelucht. Want goed is hij zeker!
Kan het alleen maar beamen.
En dat gezeur steeds over te weinig ruimte. Voor iedereen die genoeg ruimte had in een 156, voldoet de 159 eveneens.
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”