En het ding zal rondjes om die Brera kunnen rijden !
Neen, ook ik beschouw het apparaat als niet mooi zijnde. Te geforceerd allemaal en heb je gezien hoe die chauffeur er in zit?....Lijkt er op dat alles boven de 1.85M opgevouwen gaat worden......Ben ik dan de enige die het ding lelijk vind ??
(Had het berichtje hierboven nog niet gezien)
Dat klopt, ze moeten aan dezelfde eisen voldoen. Die eisen stellen oa. een bepaalde afstand voor tussen de buitenkant motorkap en de "harde delen" zoals motor, versnellingsbak etc. Hierdoor moet de motor verder naar achter geplaatst worden. Bij voorwielaandrijving gaan automatisch de voorwielen mee naar achter. Bij achterwielaandrijving (zoals BMW en die taxi's) niet.Over die overhangen: waarom kunnen BMW en Mercedes wel wegkomen met korte overhangen en Alfa niet? Ze moeten toch echt aan dezelfde eisen voldoen.
Nee, de 159 is een uitgerekte Brera en niet andersom!Juist Maxtor! Zo'n Fulvia concept is een perfect voorbeeld van een slanke elegante en toch sportief uitziende coupe! Erg stijlvol... Vooral ook niet te dik in de zin van zwaar en log....
Wat ik ook van de Brera een beetje jammer vind, is dat het in principe niets meer of minder is dan een 159 Coupe.... terwijl in de dagen van weleer, maar ook recentelijk met de GTV 916, de coupe's een duidelijk ander, op zichzelf staand model waren. Natuurlijk waren er technisch veel overeenkomsten, maar qua body een totaal andere auto...
De Brera is een heetgewassen 159 ...helaas....