Ruud33 16V

RE: In Italië met de nieuwe 159 gereden!

di nov 01, 2005 08:54

Tja en als je die Duitse test dan ook weer leest dan moet je toch concluderen dat BMW zijn zaakjes weer net effe beter voor mekaar heeft. Dat de interieurkwaliteit nog steeds iets beter is lig ik niet wakker van maar dat de BMW wat betreft prestaties, wegligging en remmen toch beter is is gewoon balen. Komt puur door het gewicht.

De tijden dat je met een Giulia 1300 een BMW met 1800 het nakijken gaf zijn niet meer....

Alfa One 156
Member
Member

di nov 01, 2005 09:51

En dan? Geloof jij de media?

Ik zal je eens wat vertellen, echt gebeurd: Een Belgische auto-journalist schrijft voor een bepaald weekblad een redelijk negatief testverslag over een BMW en wordt ontslagen omdat hij dit niet wil aanpassen. Waarom? Omdat BMW dit blad mee sponsort! Dit verhaal komt van een oud-collega van mij wiens zoon in dat wereldje werkt.

Naar dat zelfde weekblad stuurde ik ooit een kwade lezersbrief omdat ze mijn inziens Alfa wederom zonder reden door het slijk haalde. De reactie van de redacteur was dat ik als liefhebber niet objectief was. Ik antwoorde dat een objectieve media nog moet uitgevonden worden, nooit geen reactie meer teruggekregen.

Vergeet niet dat de Duitse media een van de sterkste media is. Wie gaan zij steunen?

Daarbij komt dat bij de lancering van nieuwe modellen, BMW journalisten uitnodigt naar mooie exotische plaatsen, schrijf maar eens iets fout, je zal niet meer mogen gaan.

En is het je nog niet opgevallen dat modellen pas afgebroken worden als er een nieuw model is? Kijk naar de Z3. Nooit iets verkeerd van gehoord tot de Z4 er kwam, plots was er niets goed aan?!

Als laatste: enkele jaren terug deed Autovisie een test met breaks, waaronder de 156 Sportwagon, een BMW 316 en nog enkele andere. Heel het artikel door kwam de Alfa er zeer goed uit (behalve opslagruimte, maar daar zegt men bij ALfa zelf dat de wagen niet voorgemaakt is). De BMW was mede door het budget, zwak van motor, eigenlijk was hij in vergelijking tot de andere de mindere. Eindconclusie: koop de BMW. De weken die daar op volgde kwamen er zeer veel lezersbrieven die hier over kloegen.

BMW beter, laat me niet lachen. Wat je voor een BMW moet betalen zou hij beter moeten zijn, de realiteit...

Kosta
Guru
Guru

di nov 01, 2005 09:57

Ik denk dat we maar moeten wachten tot de 159 in Top Gear verschijnt. Ik denk dat het rondje met the Stig heel veel gaat zeggen .
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Alfa One 156
Member
Member

di nov 01, 2005 10:07

BEst voor jezelf uittesten en je niets aantrekken van de andere

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

di nov 01, 2005 10:13

Natuurlijk moet men autobladen niet serieus nemen ....maar cijfers spreken boekdelen.
Feit: modellen zijn getest volgens EU normen. Gewicht, acceleratiecijfers, topsnelheid verbruik, afmetingen zijn vastgesteld.

Ik heb tijd bij importeur gewerkt van een alom gewaardeerd merk. De testauto's werden
compleet nagekeken en zonodig uit elkaar gehaald mocht zich een rammel voordoen.
Het is mogelijk dat een serie auto een klein mankement,rammel vertoont en zelfs voor een
merk waarvoor ik heb gewerkt met een zeer goede staat van dienst.

Wie een auto meegeeft voor een testverslag zorgt hiervoor. De Nederlandse Alfa importeur is mijn inziens wel eens nonchalant geweest door zomaar een auto mee te geven.

Alfa One 156
Member
Member

di nov 01, 2005 10:15

Of...eerlijk?

Alfarmada

Re: RE: In Italië met de nieuwe 159 gereden!

di nov 01, 2005 10:24

BEst voor jezelf uittesten en je niets aantrekken van de andere
idd gewoon zelf eens een stukje rijden en dan je eigen mening geven.
Heb 14 dagen geleden met de 159 gaan rijden en het viel allemaal nog best mee. Voor de liefhebbers : hij kraakte en piepte nog een steeds een beetje :roll:

Wat de verzamelde autopers erover schrijft trekt niemand zich toch iets van aan zeker.
Zolang er duits spul op de weg rondhangt zullen ze daar altijd vol lof over zijn :evil:

Alfa One 156
Member
Member

di nov 01, 2005 10:26

Je zou er van versteld staan hoeveel mensen zich laten beïnvloeden door de media :roll:

Alfarmada

di nov 01, 2005 10:35

Ach de media, dan mogen ze nog 10000x in de media zeggen dat mercedes mooie taxi's maakt, daarom hoeven wij er niet in rond te rijden :twisted:
En voor de Vlamingen onder ons de vtm :sick: is ook de media dat zegt genoeg zekers :!:

Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member

di nov 01, 2005 10:43

Zag net een 159 rijden op de A-28 (eentje van multicar). Mooie bak, vooral voorkant.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

di nov 01, 2005 11:46

@Alfaone

Eerlijk is goed werk leveren voor de centen. Ik heb jaren op zaterdag bij Alfa dealer gewerkt
die gewoon goed werk wil leveren en door klanten tot Alfa dealer van het jaar is gekozen.
Een dealer/importeur is geen doorgeefluik maar moet zonodig mankementen/defecten
verhelpen als de aangeleverde auto deze vertoont.

Wat Alfa Romeo Nederland in het verleden soms heeft nagelaten, is de klant serieus nemen.
Mocht het aan de aandacht van de fabriek zijn ontgaan, verhelp je het. C'est tout.

Alfa One 156
Member
Member

di nov 01, 2005 11:56

Uiteraard is het aan de dealer om de zichtbare problemen op te lossen, maar een dealer kan toch niet met elke auto gaan rondtoeren om te zien en horen of er iets aan mankeert?!

En moge het een troost zijn, in België is het niet beter qua Alfa - dealers :roll:

sudman1500
Advanced Member
Advanced Member

di nov 01, 2005 12:01

Wat Alfa Romeo Nederland in het verleden soms heeft nagelaten, is de klant serieus nemen.
Het is maar de vraag of ze dat verleden nu ook gaan achterlaten :?: Daar ben ik persoonlijk heel erg benieuwd naar
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

ciclista
Guru
Guru

di nov 01, 2005 12:46

Test Alfa Romeo 1.9 JTS vs. BMW 320

http://www.autobild.de/test/neuwagen/ar ... el_seite=0
In NL 6000 euro prijsverschil, maar slechts 40 euro per maand verschil in lease. Voor de particuliere markt een groot verschil in prijs, zakelijk kan ik niet inschatten of 40 euro veel is.
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

SPIDERVELOCE1750

di nov 01, 2005 13:04

Ach de media, dan mogen ze nog 10000x in de media zeggen dat mercedes mooie taxi's maakt, daarom hoeven wij er niet in rond te rijden :twisted:
En voor de Vlamingen onder ons de vtm :sick: is ook de media dat zegt genoeg zekers :!:
Aha ... niet enkel een goede muziek -en autosmaak zie ik ... :wink:

Qua terug on-topic : Ik realiseerde me toen ik zondagavond terug thuiskwam van Houten dat ik alweer geen enkele foto van de 159 gemaakt had ... het lukt me niet om hedendaagse wagens mooi te vinden en degenen die me toch wel iets zeggen ( Spijkertjes en zo ) moet ik meestal dan wel via de dubieuze media bewonderen , laat staan dat zo'n wagens ooit binnen mijn budget zou komen te liggen . Dat vraag ik me ook af , wie van ons gaat er puur privé een 159 nieuw aanschaffen ? Een auto kost een kwart van een woning ...Nee bedankt .

Kristal

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”