Dino

Xenon

ma okt 31, 2005 19:42

Beste forumgebruikers,

Hier mijn berichtje wat ik laast naar de RDW heb gestuurd voor wat betreft Xenon verlichting. Ik misschien in tegenstelling tot andere zit er wel over na te denken om dit in te ( laten ) bouwen.

Mvg
Mijn vraag; kunt u misschien iets vertellen over de verhalen die de ronde doen met achteraf ingebouwde xenon verlichting ? Wordt dat nu per volgend jaar 2006 verboden als er geen sproei installatie bijzit en automatische hoogtestelling ?????

Antwoord; In uw e-mail vraagt u om informatie over xenon verlichting.

Op dit moment wordt er gewerkt aan nieuwe regelgeving. De bestaande voorstellen gaan waarschijnlijk gewijzigd worden. Ik ga er op dit moment vanuit dat de nieuwe eisen alleen voor voertuigen met een bouwjaar van na 2005 gaan gelden.

Jorix

RE: Xenon

ma okt 31, 2005 20:49

Tsja, xenon.. oh zo irritant in je binnenspiegel, maar wat lijkt het me lekker op die onverlichte wegen 's nachts. Het lijkt altijd alsof er gewoon een veld daglicht voor die auto's uit beweegt.

SPIDERVELOCE1750

ma okt 31, 2005 20:54

Het helpt ook als je in Belgie woont ... daar hebben we bijna geen onverlichte snelwegen . :)

Maar Xenon is en blijft natuurlijk een edelgas ... :wink:

Voor de rest qua ambtenarij blijkbaar geen verschil tussen onze landekens : Even afwachten dus want ze weten het waarschijnlijk zelf nog niet zo goed ... :roll:

Of: Gewoon je broek aanvegen en doen als je het zelf leuk vindt . Is nog altijd geen zwaar crimineel feit he :wink:

Kristal

Maxtor
Guru
Guru

ma okt 31, 2005 21:22

Xenon is zo'n heerlijk spul om zelf te hebben. Heb een tijdje met een Lancia Phedra met Xenon rondgereden, heerlijke hoeveelheid licht en aan de grenzen van je lichtbundel zo'n leuk paars randje. Het het eerst even aan knippen van de unit voordat het echt aangaat.

Wel zwaar irritant inderdaad als je er 1tje tegenkomt, vooral zo'n X5 ofzo. Maar vind het wel mooi staan, zou best een mogelijkheid voor later zijn zo'n aftermarket setje. Wel prijzig alleen....
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

ma okt 31, 2005 21:31

Ik zou het afraden die aftermarket setjes zijn n.l. zeer slecht bijna geen fatsoenlijk lichtbeeld uit te krijgen en zeer verblindend. Wel een optie is gewoon je complete koplampen vervangen door originele xenon, kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
Ik rij op dit moment met Philips nightguide is wel geen xenon maar ben ik zeer tevreden over.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Xenon

ma okt 31, 2005 21:50

Het helpt ook als je in Belgie woont ... daar hebben we bijna geen onverlichte snelwegen . :)

Maar Xenon is en blijft natuurlijk een edelgas ... :wink:

Voor de rest qua ambtenarij blijkbaar geen verschil tussen onze landekens : Even afwachten dus want ze weten het waarschijnlijk zelf nog niet zo goed ... :roll:

Of: Gewoon je broek aanvegen en doen als je het zelf leuk vindt . Is nog altijd geen zwaar crimineel feit he :wink:

Kristal
Verlichte snelwegen....lichtvervuiling en onnodig energieverbruik, snap die Belgen soms niet, willen ze soms door de marsmannetjes gezien worden. ik vind het heerlijk om op een onverlichte snelweg te rijden.
156

164 Q4

ma okt 31, 2005 21:58

Ik heb ook Xenon in m'n 164 Q4 gebouwd en ben er zeer tevreden over. Die van mij is een originele set van Audi (Hella/Osram) en vroeg wel om wat ombouwwerk maar het is een heel mooi helder licht geworden en dat aanflitsen vind ik ook jottum. Kan ik met m'n ge-update 164 mooi meedoen met die andere patserbakken 8) . Nou nog ledjes in de achterlichten......

@SPIDERVELOCE1750: Gewoon halogeen is ook een edelgas hoor :wink: .

Jorix

ma okt 31, 2005 21:58

@jasparon:Ik ook, maar als het zeikt van de lucht, is een beetje verlichting wel lekker, dan zie je de belijning tenminste een beetje. Als ik 's nachts met zeer slecht weer over de A27 richting Almere rijd, heb ik voor m'n gevoel al m'n aandacht nodig om 'm tussen de lijntjes te houden.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”