Jorix

Heel dubbel...

ma okt 31, 2005 11:50

Agent gemolesteerd en van camera bestolen
van onze verslaggever
stompetoren-Twee onbekenden hebben zondag een politieagent gemolesteerd, mogelijk nadat ze bij een snelheidscontrole op de Noordervaart in de Schermer waren geflitst. Het duo is er met de camera met rolletje vandoor gedaan. Automobilisten die eerder werden gefotografeerd, hebben dus geluk gehad, aldus een politiewoordvoerder.

Rond kwart voor acht gisteravond registreerde de, ter hoogte van Stompetoren opgestelde camera een wagen die 94 kilometer per uur reed. Ter plekke geldt een maximumsnelheid van 80 km. In de achteruitkijkspiegel van zijn wagen zag de politieman hoe de auto vrijwel direct het erf van van een van de aan de Noordervaart gelegen woningen opdraaide.

Kort erna trokken twee mannen de agent uit zijn wagen. Bij de daarop volgende worsteling belandden de drie in het water. Eenmaal weer op het droge, werd de diender gedwongen de camera te demonteren. Zijn belagers maakten zich met het bewijsmateriaal uit de voeten. Ze zijn richting Stompetoren gerend. De agent raakte licht gewond aan zijn gezicht.

Beide daders zijn ongeveer 35 jaar en droegen blauwe spijkerbroeken. Een van hen had een paardenstaart. Nummer twee had een stevig postuur, blond krullend haar en een snor. Beiden hadden alcohol genuttigd. Getuigen van deze molestatie kunnen zich melden bij de politie in Alkmaar, telefoonnummer 0900-8844.
Dit geeft me toch een beetje een dubbel gevoel:

1) Tsja, het flitsbeleid in Nederland roept soms wel aggressie op
2) Dit slaat toch nergens meer op? Blijkbaar is er toch iets flink mis met het gezag van deze politie. Probeer dit elders* en je komt er 'minder goed' vanaf...

*) In een ander land bedoel ik

Emilio
Guru
Guru

RE: Heel dubbel...

ma okt 31, 2005 12:15

Inderdaad dubbel....
Wie hier denkt stiekem niet over hetzelfde te doen?
Maar doen het niet vanwege goed fatsoen, iets wat bij die flitsjongens over het algemeen ontbreekt.
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma okt 31, 2005 12:27

Wij zijn een apart volkje...in principe heeft iedere Nederlander gelijk en wij hebben een
gruwelijke hekel aan collectiviteit en groepsverband. Wij hebben hekel aan het leger omdat wij ons niet ondergeschikt willen maken aan het bevel van anderen.
Wij voetballen als individualisten en kankeren op elkaar..totale andere mentaliteit in Duitsland.
Wij hebben een ontzettend grote diversiteit aan politieke partijen, omroepen, scholen, instellingen, Alfaclubs...wij doen dingen liever op onze manier en luisteren nimmer.

Politie blijft een gehate instantie...iedereen raakt geergerd als politie commandeert door te
lopen. Daar komen we liever zelf op en reageren door zeer langzaam de pas te versnellen.

Ik neem het niet op voor het tuig dat een politieman afranselt maar methode Spee past
totaal niet in Nederland. In andere landen kan het misschien anders zijn..gelukkig.

matra sports
Guru
Guru

ma okt 31, 2005 12:48

Dat ging er een keer van komen natuurlijk en iedereen is verbaasd . . . . . :shock: :shock: :shock:
Ik keur dit niet goed, maar flitsen is om de verkeersveiligheid te verhogen, niet om verkapte tax te vangen.

Knopjes

ma okt 31, 2005 13:21

Het is inderdaad niet goed te praten dat ze die agent zo aangepakt hebben, maar het valt wel te verwachten eerlijk gezegd.

Ik ben zelf deze zomer naar Frankrijk op vakantie geweest en daar vond ik het flitsbeleid veel minder geniepig; snelheidscontroles staan namelijk vooraf aangegeven op een verkeersbord. Ze gaan zo dus uit van een paar dingen:

1) De mensen die daar zelden tot nooit komen, niet goed opletten en te hard rijden missen het bord en worden daardoor dus ook geflitst.

2) Ze gaan er vanuit dat de mensen die de omgeving (en de flitskasten) wel kennen ook de gevaarlijke punten kennen en daardoor ook hun verantwoordelijkheid nemen en dus 'safe' rijden.

Kortom gaan ze veel meer uit van het eigen verantwoordelijkheidsgevoel van de automobilisten. Dat beleid heeft ook zo z'n minpunten, maar het komt wel heel anders over en ik vind het persoonlijk ook minder gevaarlijk. Hier in Nederland kunnen ze in principe overal staan met een flitspaal, flitsauto of een flitser verstopt in een vuilnisbak of wat ze tegenwoordig ook verzinnen. Ik merk dan ook dat als ik in een onbekende omgeving rijd dat ik krampachtiger op m'n snelheid zit te letten, m.i. schiet mijn concentratie op de weg en het overige verkeer er dan bij in en dat is nog veel gevaarlijker dan 10 km/h te hard rijden.

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

ma okt 31, 2005 13:46

Ik keur het zeker niet goed maar je kan er op wachten dat zo'n mobiele kassa de verkeerde uitwerking heeft bij bepaalde zware jongens. Ipv het beleid aanpassen en "eerlijk" gaan flitsen zal het gevolg wel zijn dat er straks 2 agenten in 1 flitsauto zitten...
Dirk - Giulia2000TS

Emilio
Guru
Guru

ma okt 31, 2005 13:56

Inderdaad Dirk, dat zal wel de reactie zijn. Inzien dat er wat fundementeel fout zit met het flitsbeleid kunnen onze ambtenaren niet.

Maar niet getreurd: 2 agenten per auto is toch meer blauw op straat!?!?
En dat was toch wat de burgers wilde?
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

Alfa
Advanced Member
Advanced Member

ma okt 31, 2005 14:09

Ach die agent is slechts licht gewond...beroepsrisico waar ze een toeslag voor krijgen.

Als je je verlaagt tot het uitvoeren van dit soort achterbaks werk moet je de gevaren accepteren en als een echte vent ondergaan.

Ik heb geen enkele medelijden met dit soort dienders. Helaas hebben de meesten niet het lef te doen wat die twee gasten gedaan hebben maar we gaan wel vrijwel allemaal vol in de ankers als we een controle zien waarbij onschuldige medeburgers het slachtoffer kunnen worden in plaats van de ambtenaar in kwestie.

Ik praat het niet goed maar de enige traan die ik laat is er een als gevolg van het lachen :twisted:
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

Andretti Molletti

ma okt 31, 2005 14:19

Te hard rijden mag niet.
Agenten molesteren zouden ze heeeeeeeeeel zwaar moeten bestraffen, en mag ook niet!!!!

Ik heb namelijk twee goede vrienden onder de forumers die agent zijn!! En daar ben ik trots op!!
Ik rij per ongeluk ook wel eens te hard, word ik gepakt dan roep ik *ttuuuuutttt*, betaal met tegenzin, maar ik zal NOOIT een agent hiervoor molestreren of dat enigsinds goedpraten, dat gaat tegen alle normen en waarden in!!

Daarnaast denk ik ook dat we voorzichtig moeten zijn met uitspraken daar vraagt men om...
Dat is een van de grootste misverstanden allertijden... leuk als jouw dochter straks in een strakke spijkerbroek rondloopt en.....:evil:

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Heel dubbel...

ma okt 31, 2005 14:28

Te hard rijden mag niet.
Agenten molesteren zouden ze heeeeeeeeeel zwaar moeten bestraffen, en mag ook niet!!!!

Ik heb namelijk twee goede vrienden onder de forumers die agent zijn!! En daar ben ik trots op!!
Ik rij per ongeluk ook wel eens te hard, word ik gepakt dan roep ik *ttuuuuutttt*, betaal met tegenzin, maar ik zal NOOIT een agent hiervoor molestreren of dat enigsinds goedpraten, dat gaat tegen alle normen en waarden in!!

Daarnaast denk ik ook dat we voorzichtig moeten zijn met uitspraken daar vraagt men om...
Dat is een van de grootste misverstanden allertijden... leuk als jouw dochter straks in een strakke spijkerbroek rondloopt en.....:evil:
Amen! :)

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma okt 31, 2005 14:29

....zonder reden wordt meegenomen voor verhoor. Los Angeles is zo'n leuk voorbeeld
van neurose, repressie etc.

Alfa
Advanced Member
Advanced Member

ma okt 31, 2005 14:36

....zonder reden wordt meegenomen voor verhoor. Los Angeles is zo'n leuk voorbeeld
van neurose, repressie etc.
Of jongetjes van 13 een boete opleggen omdat ze zich niet kunnen legitimeren terwijl ze dat helemaal niet hoeven te kunnen volgens de wet. Dan ben je een held........

En ondertussen loopt die dochter van je in d'r strakke spijkerbroek rond........
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

Luc33
Guru
Guru

ma okt 31, 2005 14:37

Hoewel ik me kan voorstellen dat je agressief wordt als je geflitst bent, vind ik dit een belachelijke actie van die gasten. Alsofdie agent er iets aan kan doen. Het zullen wel weer van die figuren uit "probleemwijken" zijn geweest. Kan me namelijk niet voorstellen dat een nromaal denkend mens een agent in elkaar gaat meppen.
Luc
33 1.7 16v
146 JTD

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma okt 31, 2005 15:12

Er rust een grote verantwoordelijkheid op politiemensen. Willen wij ervan overtuigd zijn
dat ze juist blijven handelen, moet het patroon waarin zij verweven zijn correct zijn.

Ik moet eerlijk opmerken dat de wijze waarop snelheidscontroles soms worden uitgevoerd
stupiditeit zal bevorderen onder ambtenaren van de verkeerscontrole. Zij worden ten eerste gerekruteerd uit de fantasielozen en het werk bevordert niet het denken, inleven etc.
Zulke lieden zijn verklikkers, laffe aangevers etc. Ik heb geen goed woord over voor
deze 'helden'. Een geldboete kan mij niet boeien maar het stiekeme van de operatie
is beneden peil.

Wat was er mis met de 911 brigade die het verkeer controleerden?? Goed werk en uitgevoerd door bekwame mensen. Met motoragenten heb ik, wat overdreven om het positief
te noemen, ook betere ervaringen.

Jorix

ma okt 31, 2005 15:16

...Met motoragenten heb ik, wat overdreven om het positief
te noemen, ook betere ervaringen.
Behalve dan het feit dat ze zich nogal onveilig opstellen in het verkeer; lekker lang in de dode hoek blijven rijden om maar niet op te vallen...

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”