@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: FF m'n man ziek maken...

do okt 27, 2005 21:39

[-X :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

giuliaforjulia
Full Member
Full Member

do okt 27, 2005 21:46

Trouwens de159 deed het ook! beslaan enzo(grapje)ohh nee mijn was in zuid- Frankrijk dat geloven jullie dan toch niet jammer truc mislukt Groeten Jolanda :roll:
ciao Bart en Jolanda

156 sw 1.9 jtd '05 Nero metallico
Giulia super 2.0 '72 Giallo Ocra

gehad: Sud 1.5 ti '82 alfarosso
33 1.5 QV '85 alfarosso
Giulia nuova super 2.0 '78 azzuro le mans
SCARB nr.:4378

giuliaforjulia
Full Member
Full Member

do okt 27, 2005 21:48

Nou genoeg stoere praat gehad we dwalen af... 8) 8) 8) Groeten Jolanda
ciao Bart en Jolanda

33 1.5 QV '85 alfarosso

Romeo
Full Member
Full Member

do okt 27, 2005 22:00

Trouwens de159 deed het ook! beslaan enzo
Hmm, ik trek het voorstel voor een lindje maar weer in... :wink:

Met die kinderstoeltjes vind ik het eigenlijk wel een beetje doorgeschoten misschien. Als je drie kinderen hebt, moet je wel een echt grote auto hebben, want een normale middenklasser past niet :shock: . Wat extra bescherming is ok (dat ze dan niet rond kunnen struinen is een ander voordeel?), maar je hebt een mpv of 166 NODIG als je drie kinderen achterin wilt hebben!
Onze buren hebben een Espace, en die is vol als de buurvrouw weg gaat met de drie kinderen: twee stoeltjes achterin, 1 voorin, en de rest is in gebruik voor wandelwagens en de benodigde kleding enzo. Een Espace voor 1 volwassene en drie kinderen en hij is VOL!!!

Wat was er mis met de kinderen van twintig jaar geleden (die wel met z'n drieen op de achterbank pasten, zonder stoeltjes of verhogers)?

Mario (die dus duidelijk geen kinderen heeft)
Een Ducati op een aanhanger, is dat het paard achter de wagen spannen?
SCARB-lid
Alfa 156 GTA SW '02
Lancia Astura PF '39
BMW i3s
Ducati 888 SP5

giuliaforjulia
Full Member
Full Member

do okt 27, 2005 22:07

Dat komt omdat het tegenwoordig veilig moet dus stoeltjes verplicht,en niet meer los op de achterbank.Maar waarom zijn die stoeltjes zo groot en breed is dat echt allemaal nodig jammer hoor! Ze zitten er wel bij als prinssen en 1 klein prinssesje dan. Groeten Jolanda :P
ciao Bart en Jolanda

33 1.5 QV '85 alfarosso

Alfason

do okt 27, 2005 23:51

Sud TI-Liefde's zijn de beste. )Reeds meer dan 27 jaar ervaring mee \:D/ )
Deze hadden wij..... :o :o :o :o
Afbeelding
Geweldige wagen, geweldig geluid. Zo eentje had mijn vader. Nooit roest- of betrouwbaarheidsproblemen. Contactsleutel omdraaien en je had puur rijplezier. Bochtjes zijn gemaakt voor deze Sud om ze te nemen. :driving: :driving: :driving: :driving:

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: RE: FF m'n man ziek maken...

vr okt 28, 2005 00:03

Sud TI-Liefde's zijn de beste. )Reeds meer dan 27 jaar ervaring mee \:D/ )
Deze hadden wij..... :o :o :o :o
Afbeelding
Geweldige wagen, geweldig geluid. Zo eentje had mijn vader. Nooit roest- of betrouwbaarheidsproblemen. Contactsleutel omdraaien en je had puur rijplezier. Bochtjes zijn gemaakt voor deze Sud om ze te nemen. :driving: :driving: :driving: :driving:
Had jou Pa een andere als wij zeker. In 1978 een drie jaar oude gekocht. Na drie jaar liefde bij ons doorgebracht moest hij reeds gesloopt worden. :cry: Storingen: Achterklep er uitgeflikkerd met scharnieren en al. Electrisch systeem was een giga puinhoop met als hoogtepunt een kompleet opgerookte schakelaar ad stuurkolom. Dorpels beide over de gehele lengt van de bodemplaat losgerot, giga lekkage's afbrekende portier grepen. (Nou ja van die plastic lintjes. Iets van 4 van versleten of zo) Ramen die spontaan naar beneden gingen of niet meer open wilden, spanrolen die vaker vervangen werden als de banden, sloten die je soms maar liever niet gebruikte omdat je later wel weer wilde wegrijden natuurlijk etc.

Maar wel: GIGA veel uitstraling en super veel rijplezier. Dat ding stuurde als een kart, en vele malen strakker als de Giulia die we toen ook hadden. En die boxer sound was natuurlijk geweldig en met een TI was je toen echt een blitskikker.. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Alfason

vr okt 28, 2005 23:49

Klopt @lfa@lgra, mijn pa had er eentje van eind jaren '70. Een Sudje van de zaak, nogal bijzonder in leaseland. Ook in die tijd. In ieder geval hoorde ik nooit over die storingen die dat Sudje had, maar des te meer lovende woorden over het rijden. Hij had er nooit problemen met de Sud. Het enige minpunt was het gebrek aan bagageruimte als je met vader, moeder en 2 kinderen op vacantie wilde. Dan had je een imperiaal en bagagewagentje nodig. Dan was een Alfetta of Juul veel en veel handiger. En ook over de 33, puur rijplezier. Helaas staat er nu voor het ouderlijk huis 'n een of andere vage Koreaan waarvan ik de naam maar niet zal noemen. Zelf heb ik geen wagen.

Sudjes zie ik nooit meer maar 33'ers zo nu en dan. En als ik Alfa's zie, speciaal de oudere dan fiets ik altijd wat langzamer. En ten alle tijde beleefd.

giuliaforjulia
Full Member
Full Member

zo okt 30, 2005 19:39

Een Kia zeker!!! :twisted: :moon: :schrik:
Groeten Jolanda
ciao Bart en Jolanda

33 1.5 QV '85 alfarosso

Alfason

di nov 01, 2005 19:10

Jolanda, ik wil er alleen over kwijt dat het een of andere vage Koreaan is. Ik schaam me ervoor om de naam van het vervoermiddel te noemen. Maar liever zo'n koreaan met beenruimte en opties dan een MB, BMW, VleeWee of Slopel met nauwelijks beenruimte en waar je voor iedere optie wordt uitgekleed of beter gezegd genaaid. :evil: Want daar waren die Jappen en Koreanen wel sterk in, complete wagens bouwen waar je niet failliet ging aan de opties. En Alfa Romeo trouwens ook, wat te denken aan 5-versnellingsbakken vanaf 1957 (behalve de goedkoopste Sudjes). Golfjes en MB's moesten zich nog tot eind jaren '80, begin jaren '90 met 4-bakken redden terwijl je in een 33 lachend in zijn vijf reed.

tommie
Guru
Guru

wo nov 02, 2005 00:10

vandaag in doetinchem bij de dealer de 159 gezien, was net binnen gekomen..

heb geen foto's gemaakt, maar wat een mooie auto is het om te zien zeg! in het echt nog mooier dan op de foto's :)
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”