Deur ging bij aankoop al erg moeilijk open, zowel van binnen als van buiten. In de praktijk was de truc een combi van gelijktijdig knop indrukken én aan hendel trekken en van binnenuit wat wrikken en duwen. Ging ook steeds moeilijker dus moest aangepakt worden.
Oplossing poging 1: Pennetje van de drukknop had wat minimale slijtage en raakte daardoor het plaatje aan de binnenzijde vh mechaniek net wel of net niet. Dit pennetje hebben we iets verlengd d.m.v. een klein boutje in te boren op de kopse kant. Resultaat: Onveranderd.
Oplossing poging 2: Nieuw slotmechaniek (die arm/stang) besteld bij Goos en deze vervangen. Resultaat: Onveranderd. Ook na het krapper of ruimer stellen van het kleine palletje aan de voorkant bij de grote centrale moer. Vervolgens de vanger in de b-stijl proberen bij te stellen hoger/lager. Resultaat daarvan: Ineens muurvast. Deur na overleg met specialist ook proberen te tillen/torderen, omhoog, omlaag, met 3 man, inzet bandenlichter (extra beschermd met leer), nou etc. Resultaat: Nog steeds Fort Knox.

Meest waarschijnlijk dus de defecte vanger die, al dan niet ook nog door ons teveel versteld, volledig blokkeert. Ik heb inmiddels een nieuwe vanger klaar liggen. Maar die deur moet er toch echt eerst uit om deze überhaupt te kunnen vervangen..
Laatste poging van vanavond was om de deurscharnieren aan de voorzijde (dus A-stijl) losser te draaien voor wat meer speling. Resultaat: Onveranderd. Helemaal losdraaien betekent automatisch ook demonteren van het dashboard omdat ze er anders nooit meer op gaan.
Wat kan ik nu nog doen?
- Linker achterportier verwijderen en dan - omdat meer ruimte - de slotplaat/vanger vanaf die kant proberen stuk te slaan?
- Slotmechaniek van binnenuit doorboren met een haakse boorkop?
- En/Of?
- En/Of?
- En/Of?
deze dus nieuw gemonteerd zonder resultaat:

en deze heb ik nieuw klaar liggen:

Ik hoor héél graag jullie tips, ervaringen etc.