Even een update:
ik heb de motor nog verder proberen te ontluchten, zonder enige verandering. Nu met dit warm weer, heb ik een 70km met airco op volle toeren gereden en ik merkte dat de temperatuur meter ipv rond 72 te hangen naar een 80 ging. Ook is het koelvloeistof niveau een beetje gezakt, dus wat bijgevuld.
Vandaag multiecuscan op aangesloten en een stuk gereden:
- bij een 70km/h blijft de temperatuur op 82 hangen (meter op een 72)
- bij 100km/h staat het vast op 83.3
- bij 125km/h staat de temperatuur op 85.5
Dat lijkt mij allemaal prima, maar als ik de motor stationair laat draaien loopt de temperatuur op tot 98.3, waarna het terug naar 88 zakt. Dit lijkt mij wat hoog, niet?
Ik heb ook de fouten uitgelezen en er is 1 fout:
- P0481: Fan relay 2 fatal
Ik veronderstel dat het over het relais bij het accu gaat? Ik heb daar FAN 1 & 2 gezien, dacht ik. Maar als die relais dood is, hoe komt het dat de ventilator het wel doet?
Overigens nog een eigenaardigheid:
De kilometerstand van de auto heeft een delta van 10134km.MultiEcuScan laat dus 10134kms minder zien dan wat ik op de kilometerteller zie. Wat zou hier van de oorzaak kunnen zijn? En welke km stand kan ik als de echte beschouwen?