GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: FF m'n man ziek maken...

wo okt 26, 2005 19:56

Ben het met Sinus eens...
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

wo okt 26, 2005 20:18

Niet meer nodig...moderne bewerking van onderdelen zorgen voor een dermate afwerking
waardoor lange inloopprocedure is komen te vervallen. Het zijn geen Alfa motoren....

matra sports
Guru
Guru

wo okt 26, 2005 20:31

@Jolanda : jullie hebben elkaar aangestoken dus :-k :wink:

giuliaforjulia
Full Member
Full Member

wo okt 26, 2005 23:51

Ja eigenlijk hadden we allebei al liefde voor Alfa . Bart reed op zijn 18de een hele mooie rode sud ti heel gaaf met veel herrie. En hij reed altijd bij mij door de straat en pruttelen die uitlaat ik was meteen verlieft(op die sud)Maar toen ik eindelijk de bestuurder sprak was hij ook wel te pruimen dus ik heb hem maar gehouden. En ik heb hem al 17 jaar en nog steeds verlieft maar dan op Bart de bestuurder. Jammergenoeg heeft hij toen de tijd de sud geruit voor een 33 omdat hij toen geen geld had om een tweede auto te rijden. Een hele grote fout om zijn sud in te ruilen zegt hij nu ook maarja dat kan je niet meer terugdraaien. wie weet als we nu ooit een mooi sudje tegenkomen maar wel een ti. Nou een heel verhaal maar nu snap je misschien iets beter hoe onze alfaliefde is gegroeid! Groeten Jolanda \:D/
ciao Bart en Jolanda

156 sw 1.9 jtd '05 Nero metallico
Giulia super 2.0 '72 Giallo Ocra

gehad: Sud 1.5 ti '82 alfarosso
33 1.5 QV '85 alfarosso
Giulia nuova super 2.0 '78 azzuro le mans
SCARB nr.:4378

Romeo
Full Member
Full Member

do okt 27, 2005 09:09

We hebben hem niet uitgeprobeerd hoe hard of hij kon wat dat is niet goed voor hem
Een dame en dan hierop letten! :shock:

Kunnen we als club ook iemand voordragen voor een lindje? :wink: :D

Passen er geen twee kinderstoelen in een 156 SW?? Drie kan ik me voorstellen, maar twee moet toch lukken?

Oh, en over het eeuwige onderwerp inrijden (blijkbaar wil iedereen daar vanaf en wordt al -tig jaar geroepen dat het niet meer nodig zou zijn :roll: ) : Pak een willekeurig autotijdschrift (of instructieboekje) en lees dat het olieverbruik de eerste duizenden kilometers hoger kan zijn en dat de auto niet vanaf het begin zijn maximale vermogen kan leveren. Dan heb je maar een klein beetje gevoel voor techniek nodig om te weten dat inrijden nog steeds nodig is. Maar blijkbaar is het fabeltje sterker dan het instructieboekje van de fabrikant van het product.

Zie het gewoon als een extra herinnering die je de eerste kilometers krijgt aan de bevoorrechte positie die je hebt als je een nieuwe auto mag rijden. :wink:

Mario
Een Ducati op een aanhanger, is dat het paard achter de wagen spannen?
SCARB-lid
Alfa 156 GTA SW '02
Lancia Astura PF '39
BMW i3s
Ducati 888 SP5

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

do okt 27, 2005 09:45

De meest kritische onderdelen bij inlopen zijn zuigerveren en kleppentrein.
Wat te denken van continu file verkeer/langdurig stationair? Waarmee praktisch alle kopers in Nederland te zullen krijgen?? Met de hoge belasting in je kleppentrein moet er direct topolie in.
Honda geeft aan dat nieuwe motor na 10 minuten is ingelopen.

Motor kun je gewoon normaal gebruiken en zeker na 500 km. Ik weet niet
hoe de meesten onder jullie rijden maar met normaal bedoel ik gewoon 120-150 km/h en vlot doorrijden.Normaal is niet jassen en op de toerenbegrenser stuiteren. En inrijden met een nieuwe auto is niet kruipen en schakelen bij 2.500 tpm.

Romeo
Full Member
Full Member

do okt 27, 2005 10:43

Normaal is niet jassen ... (en) niet kruipen...
Mee eens.

Wat ik bedoel als ik zeg dat inrijden nodig is, is dat de motor af fabriek nog niet de compressieverhouding heeft die hij wel haalt na een aantal duizend kilometer. Dus is er compressieverlies, dus is er kans op verglazen. Dat dit niet snel meer gebeurt heeft netzoveel met de toegenomen olie kwaliteit te maken als met de betere (lees: gladdere) afwerking van de cilinder, lijkt me.
Maar de eerste keer olieverversen levert geen metallice olie meer op, dus dat is aardig verbeterd. Zeker tandwielen zijn nauwkeuriger dan eerst.

Oh, en door toegenomen bezuinigingen zie ik al een tijd geen echte verdere verbetering meer. Eerder een verslechtering door een verruiming van de toleranties. Gelukkig vangt de beter geworden olie ook dit best goed op.

En filerijden (zeker in de zomer) is nou ook niet echt voorzichtig inrijden, inderdaad. Liefst zou ik sowieso een iets dikkere, niet volsynthetische olie gebruiken de eerste kilometers.

Mario
SCARB-lid
Alfa 156 GTA SW '02
Lancia Astura PF '39
BMW i3s
Ducati 888 SP5

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

do okt 27, 2005 12:57

Het zetten van de zuigerveren..ik weet niet. De eerste serie TS 8V motoren waren best
bijzonder door niet lekten en olieverbruik was nihil maar latere series hebben de reputatie
meer olie te verbruiken..

Een late serie 16v heeft ook meer de reputatie olie te verbruiken in vergelijk met de eerste
serie...door de band genomen staan latere motoren meer bekend om olieverbruik en niet goed zetten van de ringen. Kan niet zo zijn dat 156 rijders van het eerste moment modelchauffeurs
zijn geweest...

ik denk dat het meer te maken heeft met de inkoop van onderdelen hoewel men natuurlijk
iedere nieuwe motor vriendelijk moet behandelen.
Mocht een probleem zich voordoen met de motor is het meestal in de eerste twee maanden.

giuliaforjulia
Full Member
Full Member

do okt 27, 2005 13:04

@Mario, We hebben 3 kinderen 2 nog in autostoeltjes en 1 die moet dan in het midden tussen die 2 autostoeltjes in we hebben proefgereden in een 156 sw maar Niels de oudste (die in het midden zit)is een hele smalle jongen maar zat in elkaar op de achterbank. Nou dat hou je niet vol als je een wat langere afstand hebt. Maar mijn man was het er niet mee eens die zei: Wie mooi wil zijn moet pijn lijden....Gelukkig heeft hij toch naar mij geluisterd en we wachten stil af op de 159 sw en dan 2 jaar oud ofzo. Voor nu alleen verder sparen! Groeten Jolanda :P
ciao Bart en Jolanda

33 1.5 QV '85 alfarosso

Romeo
Full Member
Full Member

do okt 27, 2005 20:18

Een 156 te smal. Hmm. :-k

Ruik ik een kans voor een mooie 166?? :mrgreen:

(Of een kia kopen en bij de garage laten staan :driving: :mrgreen: )
SCARB-lid
Alfa 156 GTA SW '02
Lancia Astura PF '39
BMW i3s
Ducati 888 SP5

giuliaforjulia
Full Member
Full Member

do okt 27, 2005 20:48

nee....... ik heb nu nog een goeie band met mijn zus en zwager en dat wou ik graag zo houden, en heb jammergenoeg de 159 al veel te snel weer in moeten leveren.
ps:een 166 is net onze smaak niet helemaal sorry :oops: Groeten Jolanda
ciao Bart en Jolanda

33 1.5 QV '85 alfarosso

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: RE: FF m'n man ziek maken...

do okt 27, 2005 21:11

Ja eigenlijk hadden we allebei al liefde voor Alfa . Bart reed op zijn 18de een hele mooie rode sud ti heel gaaf met veel herrie. En hij reed altijd bij mij door de straat en pruttelen die uitlaat ik was meteen verlieft(op die sud)Maar toen ik eindelijk de bestuurder sprak was hij ook wel te pruimen dus ik heb hem maar gehouden. En ik heb hem al 17 jaar en nog steeds verlieft maar dan op Bart de bestuurder. Jammergenoeg heeft hij toen de tijd de sud geruit voor een 33 omdat hij toen geen geld had om een tweede auto te rijden. Een hele grote fout om zijn sud in te ruilen zegt hij nu ook maarja dat kan je niet meer terugdraaien. wie weet als we nu ooit een mooi sudje tegenkomen maar wel een ti. Nou een heel verhaal maar nu snap je misschien iets beter hoe onze alfaliefde is gegroeid! Groeten Jolanda \:D/
Sud TI-Liefde's zijn de beste. )Reeds meer dan 27 jaar ervaring mee \:D/ )
Deze hadden wij..... :o :o :o :o
Afbeelding

En van een 166 ga je vanzelf houden. Tis de Masterati van Alfa. :wink: (Een passat is toch echt niet fraai ) :-k :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

giuliaforjulia
Full Member
Full Member

do okt 27, 2005 21:26

Hij is geweldig word weer helemaal opnieuw verlieft! Wat een plaatje!!! De sud is echt een topper maar dat komt ook van al onze mooie herinneringen als je net verlieft bent details bespaar ik jullie allemaal en wil ik graag voor mezelf houden. :lol: Groeten Jolanda
ciao Bart en Jolanda

33 1.5 QV '85 alfarosso

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: RE: FF m'n man ziek maken...

do okt 27, 2005 21:30

Hij is geweldig word weer helemaal opnieuw verlieft! Wat een plaatje!!! De sud is echt een topper maar dat komt ook van al onze mooie herinneringen als je net verlieft bent details bespaar ik jullie allemaal en wil ik graag voor mezelf houden. :lol: Groeten Jolanda
Ja de rugleuningen waren ook verstelbaar...en wat besloeg dat ding altijd zeg... :jumping: :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

giuliaforjulia
Full Member
Full Member

do okt 27, 2005 21:38

Klopt dan was dat echt een sudkwaaltje :-$ groeten Jolanda
ciao Bart en Jolanda