Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6843
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 75 america

ma nov 04, 2013 22:12

Idd dan gewoon eerst de upgrade schijf proberen, drukgroep kan immers altijd nog. :)

Jim weet wel eens iets. :lol:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

di dec 31, 2013 13:43

Ben bezig met een versnellingsbak op te knappen . Die der onder zat was niet heel erg geweldig maar hield t goed :lol:
Dat alles met uitgesleten bussen in de tandwielen en een rotte achteruit...

Nu zit ik erover na te denken om er een wat langere 1 en 2 in te mikken. Weet iemand toevallig waar ik die vandaan kan toveren? Wordt t niet zo zwaar belast in de 1 en wat langer rijdt denk ik wat lekkerder!

Ook hebben beiden bakken een versleten glijlager gedeeldte op de uitgaande as bij de snelheids sensor. De ergste is 0.15mmm ondermaats en de oude bak die eronder lag 0.05mm zou dit opgelast kunnen worden en nageslepen...? Of is die 0.05 mm nog te polijsten . Kan nergens de specs vinden. Glijlagers uit die tijd hadden namelijk best wel wat speling :? .polijsten moet sowieso...


Afbeelding

En kan je nog ergens de glijlagerbussen die in de tanwielen zitten aankomen.
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4366
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: 75 america

wo jan 01, 2014 01:02

Langere totale overbrenging op 1 en 2 lukt alleen met een 2.4TD bak of wellicht ook een 2.0TD bak maar die laatste weet ik niet zeker.
Echter overbrenging 1 en 2 zelf zijn niet langer, maar korter.
Andere opties weet ik zo niet.

Gr
DJ

Gebruikersavatar
JS JTD
Member
Member
Berichten: 217
Lid geworden op: za aug 17, 2013 08:49
Locatie: Eindhoven
Contacteer: Website

RE: 75 america

wo jan 01, 2014 13:51

Ben zojuist net klaar met het doorlezen van dit topic, en ik moet zeggen: RESPECT!

Dat project van mij valt toch wel redelijk in het niet vergeleken met de uren die hierin zitten!

Vooral dat zelfgemaakte spruitstuk+koeler, erg knap gedaan, al lijkt op het eerste gezicht de afstand tot de kelken vrij kort.
Jammer dat je daar beperkt bent in hoogte, heb je wel eens gedacht om een bult in de motorkap te maken?

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

wo jan 01, 2014 18:54

T schijnt zo te zijn,volgens iemand die er echt verstand van heeft, dat de hoogte er niet 'echt' toe doet . Het gaat vooral om de ruimte radiaal om de kelk.
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
JS JTD
Member
Member
Berichten: 217
Lid geworden op: za aug 17, 2013 08:49
Locatie: Eindhoven
Contacteer: Website

Re: RE: 75 america

do jan 02, 2014 09:09

T schijnt zo te zijn,volgens iemand die er echt verstand van heeft, dat de hoogte er niet 'echt' toe doet . Het gaat vooral om de ruimte radiaal om de kelk.
Hmm, Graham Bell stelt een minimum van 1.5xD voor deze hoogte, met als voorkeur zelfs 2xD.

Gevoelsmatig is de positie van de kelk ook bepalend, voor de kelken die vooraan in de aanvoer zitten zal het geen probleem zijn. Het gaat om de achterste, en dan lijkt me extra hoogte wenselijk om luchtaanvoer naar achteren toe te bewerkstelligen.

Maar dat is puur theorie, een temperatuurmeting op iedere cilinder zou al kunnen bevestigen in hoeverre de luchtverdeling homogeen is.

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

do jan 02, 2014 16:48

Denk ook dat er een verhouding in zit. Dus de hoogte boven de kelk en de ruimte er radiaal omheen. Wordt daar iets over geschreven..?
Bij mij, zal t wel wat aan de lage kant zijn.
Maar denk dat t opzich wel mee valt. Als de oppervlakte van de inlaatkanalen verglijkt ,met met de oppervlakte van de denkbeeldige cylinder die je boven op de kelk kan zetten tot aan de bovenkant van t inlaatspruitstuk, dan zal je tot de concludie komen dat deze oppervlakte vele malen groter is. T enige wat de lucht nog extra zal remmen is de wrijving met de bovenkant van het spruitstuk. Die zal niet te verwaarlozen zijn bij deze hoge snelheden maar verre van optimaal is denk ik ook weer niet aan de orde.

En even hier een vraagje over:

Graham Bell stelt een minimum van 1.5xD voor deze hoogte, met als voorkeur zelfs 2xD.

Wordt hier vanaf de buiten diameter bovenop de kelk bedoeld of vanaf de inlaat diameter van de kelk. En wordt er ook nog verschil gemaakt in kelken die gelijk liggen met de bodem van het spruitstuk en kelken die er een paar cm bovenuit steken. Dit zal iig allemaal verschillende doorstroom weerstanden opleveren.
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
JS JTD
Member
Member
Berichten: 217
Lid geworden op: za aug 17, 2013 08:49
Locatie: Eindhoven
Contacteer: Website

Re: RE: 75 america

do jan 02, 2014 18:25

Denk ook dat er een verhouding in zit. Dus de hoogte boven de kelk en de ruimte er radiaal omheen. Wordt daar iets over geschreven..?
Bij mij, zal t wel wat aan de lage kant zijn.
Maar denk dat t opzich wel mee valt. Als de oppervlakte van de inlaatkanalen verglijkt ,met met de oppervlakte van de denkbeeldige cylinder die je boven op de kelk kan zetten tot aan de bovenkant van t inlaatspruitstuk, dan zal je tot de concludie komen dat deze oppervlakte vele malen groter is. T enige wat de lucht nog extra zal remmen is de wrijving met de bovenkant van het spruitstuk. Die zal niet te verwaarlozen zijn bij deze hoge snelheden maar verre van optimaal is denk ik ook weer niet aan de orde.

En even hier een vraagje over:

Graham Bell stelt een minimum van 1.5xD voor deze hoogte, met als voorkeur zelfs 2xD.

Wordt hier vanaf de buiten diameter bovenop de kelk bedoeld of vanaf de inlaat diameter van de kelk. En wordt er ook nog verschil gemaakt in kelken die gelijk liggen met de bodem van het spruitstuk en kelken die er een paar cm bovenuit steken. Dit zal iig allemaal verschillende doorstroom weerstanden opleveren.
Verre van optimaal zal het zeker niet zijn idd, het was gewoon iets dat me opviel. Maar dat is bij een standaard v6 spruitstuk natuurlijk niet echt anders.

De formule gaat in principe uit van kelken met de bodem gelijk. Andere kelkvormen/hoogtes/radiale ruimte wordt verder niet over geschreven en zal ongetwijfeld ook een rol spelen zoals je zegt.

Iets anders, heb je al eens op de testbank gestaan? In dat laatste filmpje van je gaat het haast gelijk op met mijn 147, dus 250 pk moet er dan wel in zitten.

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

do jan 02, 2014 20:45

Hij is nog niet op de bank geweest. Hij zal dus nog wel wat optimaler worden afgesteld. Dit alles is geprgrammerd door mij. Een zeer ervaren tunert :wink:

Ben nog steeds bezig met dingen te wijzigen. Zo heb ik t inlaatgedeeldte achter de gasklep nog flink gewijzigd. ( verkleind ) had nog last van een wat slechte opvang naar staionair. Dit zou moeten helpen. Ook wil ik eigenlijk een spaghettie der onder en moet de uitlaatdiameter nog omhoog. Is nu 60mm. Pas als ik al die veranderingen gedaan heb wil ik hem door een pro laten afstellen.
Kost iedere keer toch aardig wat geld.

En trapsgewijs omhoog heeft ook wat. Iedere keer weer wat voelbaar meer. Want je raakt er snel aan gewend :wink:
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
JS JTD
Member
Member
Berichten: 217
Lid geworden op: za aug 17, 2013 08:49
Locatie: Eindhoven
Contacteer: Website

Re: RE: 75 america

do jan 02, 2014 22:17

Hij is nog niet op de bank geweest. Hij zal dus nog wel wat optimaler worden afgesteld. Dit alles is geprgrammerd door mij. Een zeer ervaren tunert :wink:

Ben nog steeds bezig met dingen te wijzigen. Zo heb ik t inlaatgedeeldte achter de gasklep nog flink gewijzigd. ( verkleind ) had nog last van een wat slechte opvang naar staionair. Dit zou moeten helpen. Ook wil ik eigenlijk een spaghettie der onder en moet de uitlaatdiameter nog omhoog. Is nu 60mm. Pas als ik al die veranderingen gedaan heb wil ik hem door een pro laten afstellen.
Kost iedere keer toch aardig wat geld.

En trapsgewijs omhoog heeft ook wat. Iedere keer weer wat voelbaar meer. Want je raakt er snel aan gewend :wink:
Trapsgewijs omhoog heeft zeker wat en zo leer je tenminste ook wat de aanpassingen op zichzelf teweeg brengen. Tenminste, als je een goede methode hebt om de prestaties te meten.
Heb je een vermogensdoel voor ogen?

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

vr jan 03, 2014 12:43

al een paar keer de laaddruk wat verhoogd. En aan de brandstoftabellen kan ik ook t een en ander zien. Helaas niet zo goed als een vermogensbank natuurlijk maar das pure kosten besparing.
Hoop toch wel ergens boven de 300pk uit te komen en dat moet ook zeker makkelijk haalbaar .
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

Re: RE: 75 america

vr jan 03, 2014 12:47

Langere totale overbrenging op 1 en 2 lukt alleen met een 2.4TD bak of wellicht ook een 2.0TD bak maar die laatste weet ik niet zeker.
Echter overbrenging 1 en 2 zelf zijn niet langer, maar korter.
Andere opties weet ik zo niet.

Gr
DJ
Das helaass geen oplossing voor mij. De diesels zijn uitgrust met een veel kleiner dif ben ik achtergekomen. Die stript ie waarschijnlijk binnen de kortste keren...
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

za feb 01, 2014 19:49

Tijdje stil hier. Maar op de achtergrond gebeurd vanalles. We gaan een soort csc achtige spruitstukken maken alleen dan met een nog grotere diameter. Onder de auto ga ik de lengteverschillen op te vangen zodat we op een equal length uitkomen. Heb n plan in mn hoofd hiervoor. Hoe netjes dat gaat lukken.... tis een hele uitdaging.

Pica's :

Afbeelding

Afbeelding
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
33carbs
Full Member
Full Member
Berichten: 373
Lid geworden op: di apr 12, 2005 22:59
Locatie: Uden

RE: 75 america

zo feb 02, 2014 15:31

Heb je dat ook zelf gemaakt? Super man! Hoe komt het dat ik je gtv noch je 75 ooit spot in Uden? Woon je er niet meer?
in bezit:
ducati 999
75 1.8
146 ti

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

zo feb 02, 2014 22:32

Zelf gefixed ja. Gtv heeft n tijdje stil gestaan.. rijdt nu weer. De 75 staat geschorst om alle veranderingen door te voeren!
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Terug naar “Projecten”