alfist for live

Heb een katvervanger maar hoe gaat het klinken

vr dec 08, 2006 16:06

hallo

ik weet er zijn meer toics over een katvervanger ik weet het maargoed
ik heb een katvervanger gekocht merk is me onbekend.
maar hoe gaat dit klinken ?
heel schel of diep ik heb een lege csc demper en laten leegehalen.
Ik weet het het is schelden in de kerk ik weet het maar hopelijk wordt het me vergeven. :lol:
en gaat het verbruik ervan omhoog of maakt dat niet uit ??

ruben

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Heb een katvervanger maar hoe gaat het klinken

vr dec 08, 2006 16:48

Als je je lege SCS demper goed vindt klinken, mot je gewoon die katvanger er ook tussen duwen, krijg je nog wat harder lawaai.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Speeder

vr dec 08, 2006 23:07

Als je de kat verwijderd krijg je een scheller geluid. De boxerroffel verdwijnt ietsjes, en daarvoor in de plaats krijg je een scheller rally-achtig geluid...

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

za dec 09, 2006 14:44

Ik heb een Sebring einddemper (niet leeggehaald) en een katvervanger.
In de auto vind ik het nog prima, dus niet te vermoeiend op lange stukken. Buiten is het naar mijn idee wat te luidruchtig en ben ik bang dat ik een keer aangehouden ga worden. vooral boven de 2500 rpm en verder. Klinkt wel gaaf hoor, een hoop trompetachtig geluid. Maar hoe het in jou geval zal klinken durf ik je niet te zeggen. Een godskabaal vrees ik, maar ik denk dat ik dat nu ook al zal vinden als je een lege csc hebt met kat. Zoveel dempt een kat niet namelijk.
Je kan ook is proberen om alleen met het spruitstuk te gaan rijden, wellicht vind je dan wel dat je genoeg dB hebt? :wink:

Je verbruik zal met +- 10% toenemen en zeker niet afnemen, mocht je dat denken. Je motor kan zonder kat makkelijker ''ademen'' dus kan die meer lucht opnemen en dus ook meer brandstof inspuiten dus meer vermogen. In Theorie zou je bij constant 120km/h minder brandstof verbruiken als de versie met kat, maar in praktijk is mij dat nog niet gelukt :twisted:
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

alfist for live

ma dec 11, 2006 14:33

vrijdag gaat de katvervanger eronder maar zelfs me een lege csc demper hoor ik amper verschil in de auto
qua geluid vind het nu nog erg tegenvallen hopelijk wordt dat straks met de katvervanger beter.
ik had gehoopt maar dat is nog ff afwachten

ruben

Terug naar “Algemene Technische vragen”