Bobine wordt warm dus je hebt voedingsspanning gok ik.
dus je zet contact aan, bobinekabel (geen bougiekabel) met bougie op het klepdeksel...
dan denk je dat ik achter je sta, en je doet wat ik zeg:
Haal de zwarte kabel van de verdeler... ja die met het schuifstekkertje... tik die tegen massa en je ziet wat vonkjes aan dat kabeltje???
dan is je bobine goed...(zo niet voeding = greon zwarte draad checken ) kijk of je miniscule vonkjes ziet bij je bougie???
JA?? oke dan is je kabel en je bobine etc goed...
dan ga je naar je punten kijken... neem een proeflampje en zet het zwarte kabeltje terug... Start de motor terwijl je een proeflampje over de 15 en 1 vd bobine houdt... dit moet knipperen (en zal dat wrschnlijk niet doen)..
Neem de verdelkap los en schuur de puntjes schoon

... nogmaals tetsten... nee?? dan de condensator even losnemen... wel vonk?? wel knipperen?? dan is de condensator stuk... nog steeds niks?? dan zijn je puntjes niet goed!!!
Kinppert je lampje niet dan heb je twee mogelijkheden:
het blijft branden= je puntjes maken konstant massa ( lees sluiting in het kabeltje of nokje versleten)
het blijft uit= puntjes zijn geoxideerd en maken geen kontakt... schuren en afstellen...
5 minuten en je rijdt
