Ik bedoelde ook niet te zeggen dat diesel onbetrouwbaar is. Maar het kent ook zijn euvels. En turbodruk die wegvalt komt echt niet zelden voor!! Koppakingsproblemen ken ik ook legio bij diesels. Ook bij LPG, zelf idd nog meegemaakt een half jaar geleden met een Volvo 740 op LPG en 310.00 km op de klok. Er zijn toch ook nog steeds taxi's die op LPG rijden!
Het is maar net hoe je met de techniek omgaat. Auto's die op G3 rijden, hoeven in principe niet meer last te hebben van kapotte koppakkingen die eruit geblazen worden, dan doe je (in 9 van de 10 gevallen) als berijder wel iets fout! Datzelfde geldt natuurlijk ook voor dieselrijders die de koppakking eruit blazen.
Diesel is gewoon absoluut niet mijn ding en voor de meeste mensen die nu een diesel rijden is het ook gewoon nog goedkoper om LPG te gaan rijden... Maar ja, we blijven tenslotte Nederlanders en willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, maar toch teveel betalen... Het is helaas alleen wel zo dat niet elke auto/motortechniek geschikt is voor LPG vanwege de milieu regels die er zijn. Jammer maar helaas. Maar een Alfa Romeo kan over het algemeen prima op LPG rijden, zonder al te grote problemen. Als je je maar netjes gedraagt met de auto, gaat het best goed!
Groetjes,
Alfagek
Bas