Welke bougies voor je Alfa

Bosch
3%
3
Champion
6%
6
NGK
50%
53
Golden Lodge
37%
39
Beru
2%
2
Denso
2%
2
Anders : post je merk en waarom
1%
1

Totaal aantal stemmen: 106
*****5Sterren*(6)

Re: RE: Poll Bougies!

di jul 18, 2006 14:05

Het feit dat je minder benzine per Km verstookt wil nog niet zeggen dat deze dan ook optimaal verbrand, en niet optimaal verbranden resulteert in vervuiling van de motor.
Als je dan, conform het 'nieuwe rijden', ook nog eens never ever een stuk autobahn afbrand blijft die vervuiling vervolgens fijn zitten waar ie zit,
er hoopt zich enkel steeds meer vuil op, tot het punt bereikt is waarop het goed functioneren van de motor in het geding komt.

Het continue rijden met erg lage toerentallen, en dan heb ik het niet over '80 in zen vijf' maar over '40~50 in zen vijf', is bovendien erg slecht voor de mechanica.
Als je teveel koppel verlangt bij te lage toerentallen resulteert dat in kantelende zuigers en overbelaste lageringen, en dat je oliedruk op dat moment waarschijnlijk ook verre van optimaal is maakt het er allemaal echt niet beter op.
Een normale benzine motor heeft zijn rendements gebied niet voor niets ergens tussen de 3000 en de 4500 toeren liggen.

Je kunt rustig 80 rijden in vijf, als je maar terugschakelt voor je gaat accelereren, en er voor zorgt dat je niet in vijf rijd in situaties waar je wel eens plotseling zou moeten accelereren.

Je moet een motor gebruiken op de wijze die zijn ontwerpers voorzien hebben, en dat komt niet overeen met de wijze die een stelletje a-technische ambtenaren momenteel voor wenselijk houd.
Volkomen eens met je.
En wat ik bedoel met 'vermogen vragen aan de motor' is uiteraard 'koppel'.
Overigens bestaat 'Het Nieuwe Rijden' niet alleen uit lage toerentallen. Een beetje anticiperen levert ook nog een puik setje remblokken op. :wink:

alfa75turbo
Member
Member

RE: Poll Bougies!

di jul 18, 2006 17:20

Kunnen we al een "winnaar" uitroepen?
zo ja dan is het de NGK's !

Waar kan je online kiezen welk type bougie je bodig hebt van de leveranciers?

Heb www.ngk.com echter is niet volledig.

Charles
zonder Alfa geen Ferrari!

Rens 1.7QV
Guru
Guru

di jul 18, 2006 17:29

Tja ik heb zo'n gevoel dat het voor normaal gebruik niks uitmaakt. In de 164 TS zitten GL en daar hebben we nooit problemen mee gehad. In de 33's geldt hetzelfde. Zou ik er NGK's inzetten dat geloof ik ook wel dat dat goed werkt.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di nov 07, 2006 23:20

Knuppel terug in hoenderhok.....
Zaterdag de auto koud gestart en 3 meter naar achter gereden, de garage uit. enkele uren later idem, terug de garage in...is een beetje "uitlokking" jaja, ik weet het...
VANDAAG: ritje gemaakt, eerste meters op 3 POTEN !! Nooit last van gehad met mijn (versleten) GL's... HA ! grasmaaier-troep, ik wist het !!!!! :twisted: :mrgreen:

(beneiuwd wat hier weer allemaal van reacties op gaan komen... 8) )

Andretti Molletti

di nov 07, 2006 23:25

Hep die ene cilinder zeker sluiting gehad door dat koperen pennetje uit je compressiemetertje...

dont mess with EN DJIE KEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di nov 07, 2006 23:29

Héhéhéhéhéhéhéhé daar heb je 'm al :mrgreen:
Nou had ik toch een betere verdediging verwacht van jou hoor :twisted:
EN DJIE Kééééé messes with me !!!!! :evil: Ach, is niet zo erg hoor, tenminste de volgende zomer 4 reservebougies voor mijn grasmasjien ! :mrgreen:

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di nov 07, 2006 23:45

@ Michel : Mooi cijfer 4444 posts :-)
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

gtv 105.21
Full Member
Full Member

wo nov 08, 2006 09:57

ik heb voor mijn oude motor denso gehaald en moet zeggen beste bougies die ik gebruikt heb alleen een prijs waar je ook van achterover slaat.

ik heb nu grotere inlaad kleppen in mij 2 liter bertone zitten en kan de 1 poot bogies niet meer kwijt er schijnt er altijd wel 1 aan moeten lopen.

wat ik nu eigenlijk zoek is een bougie met lage opbouw als de GL maar dan van een beter merk.

GL werkt altijd alleen weinig km bij mij.
lid nr 00670

bertone gtv 2000 toch nog steeds de mooiste

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wo nov 08, 2006 10:31

ik heb voor mijn oude motor denso gehaald en moet zeggen beste bougies die ik gebruikt heb alleen een prijs waar je ook van achterover slaat.

ik heb nu grotere inlaad kleppen in mij 2 liter bertone zitten en kan de 1 poot bogies niet meer kwijt er schijnt er altijd wel 1 aan moeten lopen.

wat ik nu eigenlijk zoek is een bougie met lage opbouw als de GL maar dan van een beter merk.

GL werkt altijd alleen weinig km bij mij.
NGK heeft als variant de B serie. Dus in plaats van de BP de B. Deze heeft en dieperliggende electrode. Denso is ook niks mis mee maar beter?? Een standaard Denso is ook niet duur, maar alle specifeike varinanten van alle merken kosten een paar centen meer. Ikzelf ben zeer te spreken over de EVX variant van NGK. Maar die kost ook drie keer het geld van een recht-op-en-neertje BP-zoveel-Es. Het is moeilijk "appels met peren vergelijken" dus. :wink:

Dat sommige "Bellegen" ineens trubbels met NGKAAS hebben en hier een andere mening ventiel- eren, ligt gewoon aan het feit dat de NGK het vuile werk kan doen(Koude start voordezoveelstekeer) en er daarna droge "Lodsjes" in gedouwd worden. Nooit geweten dat er mensen zijn nog eigenwijzer dan Friezen.. :lol: :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo nov 08, 2006 10:51

[-X Ik heb nog nooit mijn bougies vervangen door andere wegens vet...Ook gisteren niet, na pakweg 50 meter rijden (met de nodige rook, stank en plofjes) was ie er door heen --> ok,ok, 1 toegift dan: die grasmaaier troep heeft zich dus ook weer schoongebrand....
Maar: de oude, versleten GL's sloegen nooit vet, al reed ik mijn auto 30 keer in en uit de garage. Starten gewaar-BORGD. Dus die deden OOK het vuile werk ! Dus: noem mij eens een andere reden waarom het nu plots wel gebeurd ? :P

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo nov 08, 2006 13:41

1 reden maar?

:shock:

Heefteenmindereverdelerkapmisschienbeetjevochtigzelfsbougiekabelszijnooknietmeerhelemaaljofelveelkerena
chterelkaarstartenhoudtgeenenkelebougievolomdatdiebelgenwelwetendathetharstikkeslechtiszoveelkortestart
stemakenzonderdatdemotorookmaareenheelkleinbeetjeoptemperatuurkomtenwegaanernuvanuitdatjebougieshe
btmetdejuistewarmtegraadmaaruiteindelijkehebjeuiteraardvoordegoeiekoopsteengeekaatjesgekozendieminders
nelschoonbrandenenwaarschijnlijkookietsgevoeligervooorvervuilingzijndaneenbougiemetbijvoorbeeldeenplatin
aelectrodeofzoietsjammerisdatjegeenslechteervaringenmetlodzjeshebtwantdiehebikbijbosjeswanthetzijngewo
ondeminderebouzjiesbovendienbenjewaarschijnlijkmeteenstandaardelectrodezolsdengkooknogeensbeteruitom
datdevonkzichverderindeverbrandingskamerbevindtwelishetzodatdeelectrodevandegoldenlodgemisschieniets
mindersnelvervuildomdathettevervuilenoppervlakindevrbrandingskamerkleinerismaarwatmijbetreftmagjedezere
denookonderhetkopjepureonzingaanplaatsenechtmiesngkisdebetereindezenenheeftzoalsinjougevalgeblekenis
ooknogeensdeneigingomzijneigenprobleemmaarditisnognietvastgesteldoptelossendusdaseenhelefijneextrabijko
mstigheidwiljeeengoedevergelijkkingmakenkandatalleenmetbeidetypenbougiesonderdezelfdeomstandighedenen
danishetnieteerlijkomnubijvoorbaatdeechtengkalophetschovotteleggendekwaliteitvandegebruiketmaterialenvane
enngkzijnookbovenalletwijfelverhevenhetgeeneenwaarborgisvooreenhelelangeprobleemlozelevensduurjezouz
eggendatikbijdiejappenzouwerkenenmaardatisechtniethetgevalikkraamgeenonzinutmaarzieterugoplangepraktjke
rvaringmetveletypenbougiesonderandereendatdoorjouondermaatsealfamishandelenderijstijlnoujaverplaatsingsd
rangdieengeekaashetffnietmeerdoendaarkannautuurlijkzelfseenlodzjfabrikanthelemaalnietsaaanveranderenikzie
hetdusalspechenindehandgewerktdooronoordeelkungdiggebruikeigenlijkmisbruikvandefraaiebijjullievoordedeurs
taaandealfasenikhoopdatdieanderebelgendarzekergeenvorbeeldaangaannemenwantdantakelthetalfabestandinb
elgiewelhelerghardachteruitendaarzittenweechtnietoptewachtendusgldruitetenngkdrinenjeautosnietmeermishan
delenenooknaardeandereeigenschappengaankijkenbetergezegddeeigenschappenwaareennormaalmensalleenm
aargebruikvanmaaktwantikhebnognooiteeen30keerachterelkaar2meterrijdenmetkoudblokkietestgezienenkomook
bijmijnogffgrasmaaien. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo nov 08, 2006 13:59

[

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

en om te bewijzen dat ik alles gelezen heb:

kanikjeevenvertellendatmijnverdelerkapenbougiekabelsinprimastaatzijndekapiszelfsgloednieuwenpuntjeshebikniet
maartransistorspulendeautostaatineendrogegarageenikbenhetmetjeeensdatditdemeestongunstigeomstandighedenzijn
endatjedateigenlijknietdoetwantikwerdzaterdagbijhetbinenrijdenalgewaardatzeeenbeetjeinademnoodzatenmaarikvindhettochtyperend
datikdaarvannooitlasthebgehadmetlodgesmaaranderzijdsmaakikgraaggrapjesdusikgeeftoedatdeenekoudestartdeanderenietisendat
eenkeermeerpompenmetdeacceleratiesproeiersomkoudtestarte,nnatuurlijkdedoddsteekkangegevenhebbenikstartnamelijkaltijdzowantde
koudstartverrijkingenzoheethetwanthetisabsoluutgeenchokemaardatweetjijookmaarikwildezeggendatikdiedusnietgebruikmaarinplaatsdaarvan
gewooneenpaarkeerbenzineoppompikbendushelemaalgeenalfamishandelaarmaareenengééékaaamishandelaarendaarhoudenzeblijkbaarnietvan
kunnenweookgaandiscussierenoverdeontbrandingjajadeéngeeekaaskomenmisschienietsdieperdeverbrandingskamerinmaarde4massaelectrodenvan
delodgesgevenvolgensmijeenmooiervlamfrontvanuithetmiddenmaarinallegevalvindikmijntorretjewelmooierlopenenreagerensindsdierijstpikkerzooierinzit
maardatkannatuurlijkookkomenomdatmijnprimalodgesnatuurlijkversletenwarenmaarallegekheidopeenstokjealsikdeéngeekaaseruitdraainaeenlangeritdatgevenze
echtblijkvaneenprachtigeverbrandingietswatdelodgesdanweernietkangezegdwordenbenieuwdofjeditzinnetjetraceertenquotewanthiergeefikjenamelijkgelijkalleen
jammerdatjemaar1keervandatmooieverbrandingsbeeldmaggenietenwantjehebtzedanookmeteenstukgedraaidzoennugaikproberenmijngrasmaaiertestartenen
hopendatookdienietvetslaat

en aangezien er een zinnetje in staat dat je zeker wil lezen, mag je nu de ganse zooi doorworstelen ! :twisted:

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo nov 08, 2006 14:12

?hcotnjizretebsaakeegnedtadoetlatfeegseiM

:lol: Maaaizzz :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Rees-Cees