als de drijfstangen zoveel schade opgelopen hebben dat ze het geen 2 dagen meer uithouden, dan moet deze schade te zien zijn geweest bij het vervangen van de lagerschalen.Daar ben ik het mee eens.Tja, lullig om te zeggen, maar dit is toch echt jouw fout. Het staat niet voor niks in een boekje dat je regelamtig olie moet peilen. Met te weinig olie rijden is de klant zijn fout. Of er nou wel of geen lampje gaan branden doet daar niet toe. Om nou meteen op lanpjes te gaan vertrouwen bij zo'n belangrijk onderdeel.
Rens
Je kunt hooguit reclameren op een onacceptabel hoog olieverbruik, maar niet op motorschade als gevolg van het rijden met te weinig olie.
Om de motor in eerste instantie met alleen nieuwe lagers te repareren vind ik wat optimistisch van de garage, maar dat geven ze zelf ook toe door dit bedrag als korting te geven op de tweede reparatie. Feit blijft dat de motorschade ook in eerste instantie al dusdanig was dat er een nieuwe motor in moest, en die schade is veroorzaakt door het te lage oliepeil.
feit is dat dat je niet op het lampje moet rijden. als deze begint te branden is het eigenlijk al te laat omdat je al geen oliedruk meer hebt en toch grote krachten uitoefent op de lagers die dan snel droog lopen.
toch blijf ik het een vage garage vinden als ik dit verhaal lees. Als je als monteur iets repareert, moet je er voor staan dat het goed is of anders de klant informeren dat het een noodoplossing is en er weinig hoop meer is en dus geen garantie krijgt.
Bij een normale reparatie sta je er voor dat het goed is en geef je die garantie.
Als ze mij zo die rekening zouden presenteren zonder garantie, was het heel simpel. Niet akoord, haal ze er maar weer uit.
En ook pas betalen als het naar tevredenheid gerepareerd is. Eenmaal betaald, dan is het vaak byebye en zoek het zelf maar uit.