Jouw topic had ik natuurlijk al lang geraadpleegd

Vandaag ben ik begonnen aan de veerpoot. Alles ging hendig los...behalve de stuurkogel

Ik heb er van onder op geslagen, tegelijk op beide kanten van het 'huis' (arm aan schokbeker), maar hij wil er echt niet uit komen. Vanmiddag heb ik een kogeltrekker gehaald. Het probleem is alleen dat de stuurkogel met rubber hoes nog helemaal oke is, en ik de rubber hoes niet wil slopen. Mijn kogeltrekker schuif je onder de hoes, en ik ben daarom bang dat ik die hoes uit zijn verband druk...
Dan heb je ook gezien hoe ik die kogels zonder kogeltrekker en alleen met gebruik van huis-tuin en keuken spullen (en de krik van je 33) heb losgehaald. Auto voor op assteunen zetten, wiel er af, moer van stuurkogel een paar slagen lossen. (niet helemaal eraf ivm losschieten)
Dan de veer blokkeren door er houten balkjes tussen te schuiven, en dan de 33 krik op een stapeltje stoeptegels zetten, en zo de auto 1 cm uit de assteun opkrikken op de bout van je stuurkogel. Je kan zelfs onder een lichte hoek krikken om de bout te sparen.
Als je je auto uit de kriksteun hebt opgekrikt, staat er +/- 300 KG op. Dit is meestal genoeg geweld, maar je kan er ook nog even op je spatbord gaan zitten, of even een kopje koffie gaan drinken. Soms schiet ie pas na 5 minuten los.
Schiet ie dan nog niet los, dan heetstoken met een verfafbrander, en voorzichtig! (er staat nogal wat spanning op) aan 2 kanten tegen slaan met 2 mokers. Succes gegarandeerd.
Groeten, Pieter