Hallo,
Hier een vervolg verhaaltje over de aanschaf en het rijklaar maken van onze alfa 33 '89.
De apk zit er inmiddels op, zo als ik al schreef, alleen een stuurkogelhoesje moest worden vervangen.
De teller afwijking is te wijten aan de te grote maat banden. ( alfa 75 ? ).
We hebben inmiddels de distributieriemen vervangen, mooi op tijd aldus mijn vader. Ze waren erg droog en hadden al scheurtjes.
Wat ons meer liet schrikken was de spanning van de eerste riem, kon deze 3 cm heen en weer halen.

Dit lag hem denk ik aan de spanrol die vast zat? Deze was ook erg rauw. is ook vervangen.
Om het stotteren en haperen te verhelpen hebben we de 4 bougie's, 4 kabels, verdeelkap, rotor (bijna, was de verkeerde), en de bobinekabel vervangen, maar de motor hapert nog steeds dus nog even door zoeken. Ik hoop de rotor maar denk het niet. Ik heb een tip gekregen dat het de lege tank wel eens zou kunnen zijn. Toen we hem voor het eerst wilden starten zat er geen drup meer in, m.a.w. de motor kan vuile benzine hebben aangezogen toen er na een x tijd eindelijk weer wat in de tank kwam. Of heeft iemand anders nog tips waar ik kan gaan zoeken?
Ook wordt hij nat van binnen aan de bijrijderskant; ik verwacht een niet goed afdichtend raamrubber.
Kortom een leuke aanwinst, maar toch wel het een en ander te doen nog. O ja, hij is gepoetst: het oog wil ook wat.
Hij is er wel enorm van opgeknapt.
Nog even over het stotteren. Hij slaat goed aan, loopt zeker niet op 2 of 3 poten. Wel loopt hij iets te snel stationair.
Wij sleutelen nog wel lekker verder, maar alle tips zijn natuurlijk welkom!