Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: Olie stuurbekrachtiging

wo okt 11, 2006 09:26

[quote=" Uiteindelijk wordt de olie (net als bijvoorbeeld remvloeistof) donkerder.
Remvloeistof is geen olie. Als dat donkerder wordt zit er vocht in. Dan moet je het vervangen.

Gebruikersavatar
Freek
Member
Member
Berichten: 168
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 21:00
Locatie: Noord Brabant

Re: RE: Olie stuurbekrachtiging

wo okt 11, 2006 09:34

[quote=" Uiteindelijk wordt de olie (net als bijvoorbeeld remvloeistof) donkerder.
Remvloeistof is geen olie. Als dat donkerder wordt zit er vocht in. Dan moet je het vervangen.
Je hebt gelijk, remvloeistof is hydrofiel. Maar dat is niet de oorzaak van het verkleuren.
'58 Chevrolet Apache 3200
'65 Giulia Super 1600
'79 Spider Veloce 2000

'81 Mercedes Benz W126 380SE

"It's immaterial which way the nose of the car is pointing, provided the car is traveling in the right direction." -Stirling Moss-

Gebruikersavatar
Ruben
Member
Member
Berichten: 183
Lid geworden op: di feb 21, 2006 18:01
Locatie: Leiden

RE: Olie stuurbekrachtiging

wo okt 11, 2006 09:35

Ik heb ook wel eens de stuurbekrachtigings olie moeten vervangen van mijn maserati 222. De olie wordt in deze auto erg heet en dat is ook slecht voor de pomp. De olie ziet er dan na verloop van tijd roze uit.
Je kan ook verversen door de retourslang van het reservoir los te koppelen, motor aan zetten en dan nieuwe olie bijvullen. De pomp pompt dan alle oude olie uit de retourslang (in een opvangbak). Daarna sluit je de slang weer aan en vul je tot het max teken. Kost wel wat meer olie maar dan is ook echt alles ververst.
Ducati 900 supersport 1993
Ducati 748 2003
Alfa Romeo 75 T-spark 1988
Alfa Romeo Giulietta 2.0 1983

Speeder

Re: RE: Olie stuurbekrachtiging

wo okt 11, 2006 23:40

Ik heb ook wel eens de stuurbekrachtigings olie moeten vervangen van mijn maserati 222. De olie wordt in deze auto erg heet en dat is ook slecht voor de pomp. De olie ziet er dan na verloop van tijd roze uit.
Je kan ook verversen door de retourslang van het reservoir los te koppelen, motor aan zetten en dan nieuwe olie bijvullen. De pomp pompt dan alle oude olie uit de retourslang (in een opvangbak). Daarna sluit je de slang weer aan en vul je tot het max teken. Kost wel wat meer olie maar dan is ook echt alles ververst.
Kijk, dat vind ik nou een slimme oplossing! Dat scheelt je een hoop gezeik, en voorkomt ergernis.. :)

Gebruikersavatar
Erwin
Member
Member
Berichten: 194
Lid geworden op: za apr 30, 2005 15:05
Locatie: Hoornsterzwaag
Contacteer: Website

Re: RE: Olie stuurbekrachtiging

do okt 12, 2006 10:19

Ik heb ook wel eens de stuurbekrachtigings olie moeten vervangen van mijn maserati 222. De olie wordt in deze auto erg heet en dat is ook slecht voor de pomp. De olie ziet er dan na verloop van tijd roze uit.
Je kan ook verversen door de retourslang van het reservoir los te koppelen, motor aan zetten en dan nieuwe olie bijvullen. De pomp pompt dan alle oude olie uit de retourslang (in een opvangbak). Daarna sluit je de slang weer aan en vul je tot het max teken. Kost wel wat meer olie maar dan is ook echt alles ververst.
Kijk, dat vind ik nou een slimme oplossing! Dat scheelt je een hoop gezeik, en voorkomt ergernis.. :)
Goede methode!! :D Maar het kost je wel 3 liter olie.
Onvoorstelbaar hoe snel die pomp de olie erdoor heen jaagt :shock:
Je kan er niet aan bijvullen zo snel. Maar goed dat die olie niet duur is. (€ 6,- per liter; Kroon atf dexron 2D).
effin, alles is weer fris.
Bedankt voor de tips!!
33 SW 1.7IE 1993 - R.I.P
RRclassic 3.9 EFI
Alles is relatief......absoluut!!

Andretti Molletti

Re: RE: Olie stuurbekrachtiging

do okt 12, 2006 14:47

De olie ziet er dan na verloop van tijd roze uit.
Je kan ook verversen door de retourslang van het reservoir los te koppelen, motor aan zetten en dan nieuwe olie bijvullen. De pomp pompt dan alle oude olie uit de retourslang (in een opvangbak). Daarna sluit je de slang weer aan en vul je tot het max teken. Kost wel wat meer olie maar dan is ook echt alles ververst.
roze is i in de verpakking, en de retour los en motor draaien?? Kans is groot dat je um leeg draait en alles stuk loopt!

Gebruikersavatar
Erwin
Member
Member
Berichten: 194
Lid geworden op: za apr 30, 2005 15:05
Locatie: Hoornsterzwaag
Contacteer: Website

Re: RE: Olie stuurbekrachtiging

do okt 12, 2006 15:18

roze is i in de verpakking, en de retour los en motor draaien?? Kans is groot dat je um leeg draait en alles stuk loopt!
Daarom dat er bij mij ook 3 liter olie doorheen is gegaan, ik wilde in geen geval dat de pomp droog zou draaien!
Ik weet nu wel zeker dat er geen oude olie meer inzit. :D
33 SW 1.7IE 1993 - R.I.P
RRclassic 3.9 EFI
Alles is relatief......absoluut!!

Speeder

Re: RE: Olie stuurbekrachtiging

vr okt 13, 2006 21:31

De olie ziet er dan na verloop van tijd roze uit.
Je kan ook verversen door de retourslang van het reservoir los te koppelen, motor aan zetten en dan nieuwe olie bijvullen. De pomp pompt dan alle oude olie uit de retourslang (in een opvangbak). Daarna sluit je de slang weer aan en vul je tot het max teken. Kost wel wat meer olie maar dan is ook echt alles ververst.
roze is i in de verpakking, en de retour los en motor draaien?? Kans is groot dat je um leeg draait en alles stuk loopt!
Anders zet ik de boormachine wel even op de pomp, kan ik zelf bepalen hoe hard hij draait ;)

Andretti Molletti

RE: Olie stuurbekrachtiging

vr okt 13, 2006 23:57

Als i maar rechtsom draait ;)
Idd beter te doceren dan, werkt ook op de motoroliepomp ve V6.

Terug naar “Algemene Technische vragen”