mark156
Advanced Member
Advanced Member

RE: volledig onderhoud motor 155 q4

di nov 26, 2013 09:32

En wat automaterialenwinkels betreft... 'k zie hierboven namelijk een oeverloze discussie ontstaan die erg zwart/wit overkomt; ik denk dat je gewoon ook een beetje mazzel moet hebben met het personeel wat er werkt, maakt niet uit of het een grote keten is of dat het een klein handeltje in een fietsenschuurtje betreft.. Zoals HF al aangeeft, met dit soort auto's moet je eigenlijk een automaterialenhandel treffen die niet alleen de juiste spullen kán leveren, maar die ook de nodige achtergrondkennis en ervaring heeft, en nog liever, als er bijv. een liefhebber/kenner van jouw zeldzame bolide werkt.. dan maakt het vervolgens geen k$%&*&&t meer uit wat er voor reclamebord boven de voordeur hangt... :evil:
Vróegàh;
Alfa 156 1.8TS Cosmo Blue Metallic 1999
Alfa 75 1.8Turbo IE Rosso 1986
Nu;
Alfa 33 1.4IE Blue Lord 1992 (''Tante Trees'')

Life is too short to drive boring cars 8)

high fidelitaly
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

Re: RE: volledig onderhoud motor 155 q4

di nov 26, 2013 15:03

En wat automaterialenwinkels betreft... 'k zie hierboven namelijk een oeverloze discussie ontstaan die erg zwart/wit overkomt; ik denk dat je gewoon ook een beetje mazzel moet hebben met het personeel wat er werkt, maakt niet uit of het een grote keten is of dat het een klein handeltje in een fietsenschuurtje betreft.. Zoals HF al aangeeft, met dit soort auto's moet je eigenlijk een automaterialenhandel treffen die niet alleen de juiste spullen kán leveren, maar die ook de nodige achtergrondkennis en ervaring heeft, en nog liever, als er bijv. een liefhebber/kenner van jouw zeldzame bolide werkt.. dan maakt het vervolgens geen k$%&*&&t meer uit wat er voor reclamebord boven de voordeur hangt... :evil:
hier heb je volledig gelijk in :-)

maar ik had het in principe niet over de automateriaalzaken zelf.
de waterpompen zijn verkeerd genummerd door de "aftermarket" fabrikant.

waar je ze ook besteld, je krijgt sowieso de verkeerde
Alfa 155 2.0 ts
Alfa 145 1.4 16v ts
Lancia Delta Integrale EVO II
alfa 33 16v qv

no Jap shit!

mark156
Advanced Member
Advanced Member

RE: volledig onderhoud motor 155 q4

di nov 26, 2013 16:05

Ik doelde niet op de info die jij de TS gaf maar op de discussie tussen TS en een ander waarbij men het ook al niet eens werd over wat nu eigenlijk de definitie van voertuigspecifieke onderdelen ging, sorry voor een evt. misverstand, ik ben het volledig met je eens. Ik vind het gewoon niet fair om alle Brezan bedrijven over 1 kam te scheren, als voorbeeld, want zó zwart/wit zit de wereld wat mij betreft gewoon niet in elkaar en daar doe je jezelf en een ander mee tekort.

En inderdaad, het gaat aftermarket nogal eens mis... ik had pas een setje nieuwe bougiekabels nodig voor mijn 33, een 1.4IE... mijn hemel, ik heb me wezenloos gezocht!! :shock: Op kenteken kwam ik er eigenlijk niet uit, want dan passen de bobinestekkers namelijk niet goed, dan heb je het verkeerde type.. maar welke automaterialenleverancier ik ook probeerde, op mijn kenteken kwam ik er niet uit.. heb nu kabels die bedoeld zouden zijn voor een 1.5IE, gewoon op zicht uitgezocht, en dat werkt goed, ook de afsluitweerstand klopt, dus ik ken het probleem. En met een auto als een Delta Evo, tja, daar moet je denk ik gewoon je adresjes voor hebben, schat ik zo in..
Vróegàh;
Alfa 156 1.8TS Cosmo Blue Metallic 1999
Alfa 75 1.8Turbo IE Rosso 1986
Nu;
Alfa 33 1.4IE Blue Lord 1992 (''Tante Trees'')

Life is too short to drive boring cars 8)

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: volledig onderhoud motor 155 q4

di nov 26, 2013 17:24

En met een auto als een Delta Evo, tja, daar moet je denk ik gewoon je adresjes voor hebben, schat ik zo in..
En dat is nou precies waar ik voor waarschuwde/op doelde :?
Puur op ervaring met onderhoud, bestellen en after sales.

Alles valt of staat met de ervaring en wil van het aanwezige personeel in de betreffende zaak.
Ik ben het met je eens dat niet alle "brezan's" over één kam te scheren zijn.
Ik pak mijn adresjes, scheelt mij een hoop uitzoekwerk en leergeld :thumbs:
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Terug naar “Algemene Technische vragen”