frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Draagarmbevestigingsboutvraagje (transaxle)

vr jun 16, 2006 23:30

Ha allen , even een vraag;
Ik heb me wat bezig gehouden met het verwiijderen van de draagarmen vóór bij de giulietta (althans een poging tot... :? )
Eén van de bouten zat enorm vastgerot in de langsdrager en is nu zelfs afgebroken bij de verwijderpoging. Heb me eerst netjes gedragen (2x daags in de kruipolie en zachtjes erop geklopt... :D ) Mocht niet baten , de bout zit/zat muurvast in de bus die door de langsdrager zit...
Heb m ten lange leste maar afgedraaid (wringstuk en een meter dikwandige pijp doen wonderen in dat geval :wink: ); kon ik iig de draagarm met fusee etc verwijderen.Waardoor ik meer bewegingsruimte heb gecreeerd om dat restant eruit te halen...

Wie weet hoe t er daar van binnen precies uitziet; Ik heb n vermoeden dat die inwendige bus (die overigens al een eindje los zit binnenin van al dat gewrik aan de bout) gepuntlast zit/zat.
Mijn idee is nu om morgen de zijkant van de langsdrager open te slijpen (aan de draagarm kant) zodat de bus met het stuk bout er uit kan. Om vervolgens een 'verse' bus terug te plaatsen en die met nieuw plaatwerk weer te bevestigen (het binnenscherm wat op die plek erbij komt is toch ook aan vervanging toe dus er moet zowiezo gelast worden daaro...)
Jullie idee?
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Draagarmbevestigingsboutvraagje (transaxle)

za jun 17, 2006 00:17

Is het niet mogelijk, om de bout (nu dus zonder kop) van buiten naar binnen te tikken -zeg maar beuken- dus van binnenscherm richting motorruimte?
Ruimte om flimk uit te halen heb je nu iig wel. Al geprobeerd? :-s
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

AG
Full Member
Full Member

za jun 17, 2006 05:44

Maak geen gat in de zijkant maar in de onderkant, er is een dikke u in geplaats dus als je de onderkant openmaakt kan je bij de, bus zagen en een nieuwe inplaatsen. Als je de zijkant openslijpt heb je weer een probleem om de stevigheid terug te krijgen.

AG

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jun 17, 2006 10:44

Bedankt voor de tips heren, ik ga weer klussen....
Grtz, fRank

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jun 17, 2006 17:29

Los! In zoverre , ik heb de zijkant opengemaakt (sorry AG beetje dwars he... :oops: ) en van daaruit kon ie verwijderd worden. De bus is een alu gietstukje (elipsvormig). Boutstuk wat resteert zit echt enorm vast dus ik ga een verse bus maken/scoren...
(onduidelijk) plaatje in 'exploded view'; :mrgreen:

Afbeelding
Grtz, fRank

Terug naar “Algemene Technische vragen”