Ik heb mezelf vorige week een Alfa 33 gekocht uit 93 met nog geen 112.000 op de teller en net een frisse APK waar hij glansrijk doorheen kwam.
Nooit geen Alfa gehad en wist eigenlijk alleen dat je goed moest letten op roestvorming.. Deze Alfa heeft dus geen roest.. geen roest? Nou ja ok een klein puntje op de achterklep waar hij een tik heeft gehad een keer. Verder alles droog, deuren ok, motor ok, bekleding ok.. prima wagentje als je hem ziet.
Ik heb er natuurlijk een proefrit mee gemaakt, en wat opviel was dat hij moeilijk in zijn 2 ging, af en toe in zn 4.. "Maar dat kan mijn gewenning liggen" .
Aangezien ik in een rustig dorp reed hoefde ik weinig tot niet tot stilstand te komen, in zn 1 wegrijden was niet nodig.
Nou ja goed, koop gedaan, mee naar huis gereden, maar dat in zn 1 zetten bleek een beproeving, alsof hij er af en toe niet is, en dan steeds in zn 3 zetten.. weer terug naar 1.. 1..1... dan maar in zn 2 wegrijden.
Dit verziekt natuurlijk wel het fijne autorijden, want verder heb ik een hoop plezier met de auto.. wegligging is echt onwijs lekker, geluidje is mooi, en de looks he...
Maar wat kan dat nou zijn met zn 1? Af en toe van zn 2 naar 3 'schuurt' ie wat, van zn 4 naar 2 schuurt ie wat.. maar de 1 laat zich moeilijk zien.
1. Wat kan het zijn?
2. Reperatiekosten?
3 Beter andere bak er onder?