DUS: ff een toertje gedaan en haar even voorzien van een tankje sap.
Deze week :wassen ,verse olietjes etc en apk-en >laat de zomer maar komen!!
Thnx voor het meedenken ,grtz, fRank
Kun je het koppelinghuis van een 2.0 TS zomaar overzetten zonder aanpassing etc mbt cardan?@ allen: ja een enkelplaats koppeling in een (van origine) dubbelplaats bak kan!
Heb dit in 99 bij de 90 v6 gedaan: ik kocht t ding en het eerst wat de geest gaf was die (dure) dubbelplaats brol...Heb er een complete voorkop van een 2.0 bak opgezet (dus van een 75 carbs met 128 horse, had ik nog liggen, gebruikt) en daar toch intussen een dikke 55000km probleemloos mee gereden>sterker, heb er meer dan eens een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele grote aanhanger achter gehad ( 6,5 meter, leeggewicht +/- 1100 kg, correct me if I'm wrong diele) en daarop dan nog 16 a 18 betonbanden van 120 kg p stuk>geen punt!!! Koppeling op laten komen en rijden ,geen slip oid ...
DUS: waarom men ooit is begonnen met dubbelplaats te monteren? Voor het gemak van de Alfa monteur???![]()
![]()
Grtz, fRank
Ik heb de koppeling van een 2.0 carbs bak overgezet destijds (lezen is ook een vak...Kun je het koppelinghuis van een 2.0 TS zomaar overzetten zonder aanpassing etc mbt cardan?@ allen: ja een enkelplaats koppeling in een (van origine) dubbelplaats bak kan!
Heb dit in 99 bij de 90 v6 gedaan: ik kocht t ding en het eerst wat de geest gaf was die (dure) dubbelplaats brol...Heb er een complete voorkop van een 2.0 bak opgezet (dus van een 75 carbs met 128 horse, had ik nog liggen, gebruikt) en daar toch intussen een dikke 55000km probleemloos mee gereden>sterker, heb er meer dan eens een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele grote aanhanger achter gehad ( 6,5 meter, leeggewicht +/- 1100 kg, correct me if I'm wrong diele) en daarop dan nog 16 a 18 betonbanden van 120 kg p stuk>geen punt!!! Koppeling op laten komen en rijden ,geen slip oid ...
DUS: waarom men ooit is begonnen met dubbelplaats te monteren? Voor het gemak van de Alfa monteur???![]()
![]()
Grtz, fRank
Ik meen me te herrinneren dat er verschil zit tussen een 1.6 en 2.0 driepoot, de 1.6 zou korter zijn.
Is het bij een 2.5 en 2.0 géén probleem?
Volgens mij doelde frank op het fijt dat jij het over een TS had, terwijl het om een 2.0 carb. gaat.Ja eea Frank maar niks over driepoot...................
En heb je dan ook de cardanas moeten aanpassen?
Niks aan toe te voegen...Volgens mij doelde frank op het fijt dat jij het over een TS had, terwijl het om een 2.0 carb. gaat.Ja eea Frank maar niks over driepoot...................
En heb je dan ook de cardanas moeten aanpassen?![]()
V6 cardan hoort bij V6 driepoot. 4 cyl. cardan bij 4 cyl. driepoot. Aan de cardan zelf ga je echt niets veranderen, toch?
Niks aan toe te voegen...Volgens mij doelde frank op het fijt dat jij het over een TS had, terwijl het om een 2.0 carb. gaat.Ja eea Frank maar niks over driepoot...................
En heb je dan ook de cardanas moeten aanpassen?![]()
V6 cardan hoort bij V6 driepoot. 4 cyl. cardan bij 4 cyl. driepoot. Aan de cardan zelf ga je echt niets veranderen, toch?
![]()
Grtz, fRank
Goeie vraag , weet ik niet meer...Niks aan toe te voegen...Volgens mij doelde frank op het fijt dat jij het over een TS had, terwijl het om een 2.0 carb. gaat.![]()
![]()
Grtz, fRank
Ik weet zeker dat er verschil zit in de driepoot.
En niet alleen qua lengte maar ook qua passing op de gaten.
Mijn vraag was: of jij daar geen probleem mee had ofdat je opvulschijven hebt moeten gebruiken?