Gebruikersavatar
Jacqz
Newbie
Newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: di mar 06, 2007 12:41
Locatie: Odijk
Contacteer: Website

RE: Voor de Zeeuwen.. Deltarally

wo mar 07, 2007 12:16

Lampredi was toch op de eerste plaats een Fiat engineer, maar natuurlijk wel een topman. In de Ghia zat een 1500 motor van Fiat, dat was origineel. Maar die was echt na de SLS rally waarvan je de foto's ziet helemaal versleten. Ik wist dat wel een beetje toen ik de auto kocht, toen had hij al weinig oliedruk. Toen was ik nog zo optimistisch om te denken dat dat wel verholpen kon worden met een setje nieuwe lagerschalen. Nou, er zat al een vierde overmaat in, dus er was niet veel meer aan de krukas te slijpen. Maar ook verder was het motortje echt uitgeblust en op. Hoewel niet helemaal origineel geef ik er toch de voorkeur aan op de opvolger van het 1500 motortje erin te plaatsen, de Lampredi dus, die onder andere in de Fiat 124 zit en de in die mooie Spider, die naderhand ook nog door Pininfarina in eigen beheer is gebouwd. Ik gaat nu een 1600 in, die volgens de specialist - die er vroeger mee geracet heeft - beter en sneller is dan de 1800. De twee liter vind ik weer teveel van het origineel af staan. De krukas van de Lampredi is vijfmaal gelagerd, die van de oorspronkelijke 1500 driemaal, het is in alles net even een beter en vooral betrouwbaarder motortje dan de 1500. DAt is voor het doel waarvoor ik auto gebruik, klassieke rally's dus, wel nodig. En volgens de FIVA is dit ook nog toegestaan, zolang het verschil tussen het oorspronkelijke onderdeel en het vervangende onderdeel maar redeljik period blijft met een maximaal verschik van zeven jaar.

Ik weet niet of ik mijn bestuurder (ik navigeer altijd, daarin ben ik gewoon beter, dat betekent dus ook dat anderen vaak in mijn auto's rijden) kan overtuigen om in de Berlina de Tulp te gaan rijden. Het kostte me al wat moeite om hem uit zij eigen MGB GT te krijgen en in mijn Ghia. Zo'n Engels ding vind ik maar niets, maar dat vind ik voor heel Groot Brittanië. Tja, ik blijf wat dat betreft wel echt een Italiaan. Ik heb erg veel Lancia's gehad, maar miste in dat wereldje wel zo'n gezellig forum als dit. Al hadden we wel één keer per maand een "praatavond".

Ik zal zien nog wel eens wat van die Lancia's te vertellen en foto's te plaatsen, maar daar moet ik geloof ik voor verhuizen naar een het Alfa Romeo forum café.

Jacques.
Alfa Romeo 147 1,6 Veloce

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4838
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

RE: Voor de Zeeuwen.. Deltarally

wo mar 07, 2007 13:26

Schitterend apparaat Jaques! Stond die Ghia niet toevallig dit en/of vorig jaar op Interclassics? Meen me wel te herinneren daar een Ghia 1500 te hebben gezien.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Jacqz
Newbie
Newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: di mar 06, 2007 12:41
Locatie: Odijk
Contacteer: Website

RE: Voor de Zeeuwen.. Deltarally

wo mar 07, 2007 15:28

Dat klopt. ik heb de Ghia in consignatie bij Martin Willems gekocht. Of gekocht.. ingeruild voor een Lancia Flaminia 2.5 3C Touring Cabriolet. Foto's daarvan vind je nog op de site van Martin Willems. Het is de gele. De vorige eigenaren van de Ghia waren Peter Kuijvenhoven en zijn broer (ook klassiek rallyrijders), die het zat waren om nog meer geld aan de Ghia te spenderen. Ik heb zelf het idee dat er een aantal amateurs behoorlijk aan de auto aan het klooien zijn geweest en hem ook op een aantal punten hebben verklooid. Maar het komt nu eindelijk goed. Overigens ben ik er vorig jaar zonder problemen mee naar midden Frankrijk geweest én dus de SLS gereden. Maar toen was het dus wel een beetje over.

Voor zover ik weet zijn er nog drie van dit type auto's in Nederland. Twee staan er in de kas bij Joop Stolze. Voor zover ik op de foto's op zijn site kan afgaan is er één in redelijk goede staat en hoeft daar niet veel aan te gebeuren. De andere is duidelijk een flinke opknapper. Tenslotte is er nog eentje van een kennis van de webmaster van www.ghia1500gt.com. Die Ghia moet nog verder opgeknapt worden, maar daar ontbreekt de tijd en wellicht ook de zin voor, dat weet ik niet precies. De site wordt niet bijgehouden, ik heb de webmaster erg veel info over mijn Ghia toegestuurd, maar hij is er nog niet toe gekomen om die op de site te plaatsen.
Alfa Romeo 147 1,6 Veloce

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Voor de Zeeuwen.. Deltarally

do mar 08, 2007 00:04

Joh Jacques.
Vertel die rijders van je dat alles winst is in een berlina. Zeker op rallys als de Tulpen.
Als JULLIE lekker comfortabel zitten op de tussenafstanden, jullie geen oordopjes in hoeven, jullie uitgerust uitstappen na flink wat uren sturen, en je concurrenten doen dat allemaal NIET, dan is de volgende dag de winst voor jullie. Want scherper, je let beter op, hebt meer puf.
En geloof mij maar dat je met een Berlina echt SERIEUS hard kan gaan, en dat met wat moeite er verschrikkelijk gehoekt kan worden met zo'n ding, en dat ie A stiller en comfortabeler is dan een willekeurige Giulia, en dat B het ding stabieler ligt in (lange) bochten.
Verder kun je het zo gek maken als je wilt. Verder heb je al een grotere tank dan in een Juul, dus dat is 10 liter extra, dus een keer minder stoppen om te tanken.
Kom idd maar eens langs, en vraag eens of je een stukkie mag sturen in de Giulia van Albert. Die heb ik gebouwd, en dan zal je heel snel vatten wat ik bedoel met een fatsoenlijke rallyauto.
Jij hebt geluk DAT je een zeldzame eerste serie 1750 hebt, want het zou ABSOLUUT mijn eerste keus zijn als op te bouwen rally project.
Je weet niet half hoe.....
Het scheelt al een end met verbouwen dat je al een grotere tor erin hebt liggen. Grotere remmen. En nog veel andere pluspunten.
Ben verder erg benieuwd naar de reeds gedane modificaties!
Also my opininion regarding the Gia is that it is VERY COOL!
Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
Jacqz
Newbie
Newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: di mar 06, 2007 12:41
Locatie: Odijk
Contacteer: Website

RE: Voor de Zeeuwen.. Deltarally

ma mar 12, 2007 15:01

Afgelopen weekeinde de Horneland gereden. Zoals gewend deden er veel Giulia's en Bertones mee, maar ook Guillietta's (Sprint enSpider), een 1900 Berlina, een 2000 Berlina. Zelf reed ik als navigator in een Porsche 911E. Voor mij liep het minder gunstig af, In de nacht van vrijdag op zaterdag miste mijn bestuurster door concentratieverlies een bocht, reden we rechtdoor en belandden we zo in een greppel. Ik had de bocht naar links wel aangegeven, maar hij kwam eerder dan op de kaart stond. Zelf mankeerden we niets, maar de auto hebben we er pas de volgende dag uit kunnen takelen. Dus op dat moment was het wel over en uit. Er zit wel schade aan, nog onduidelijk hoeveel.

Rik, ik heb Albert nog wel even bij de start in Weert gesproken. Verder Ernst Jan van Kouwen, die met zijn 1900 uitviel. Ik kom binnenkort wel eens langs met de Berlina. Albert vertelde mij wel dat je helemaal idolaat bent van Berlina's.

Woensdagavond rijd ik weer een clubritje bij de AMAC met mijn zoon in de Berlina. En eind van de maand de Coppa d'Europa (van Valkenburg naar Zürich in Zwitserland) in een MG YB uit 1939.

Jacques.
Alfa Romeo 147 1,6 Veloce

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8053
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Voor de Zeeuwen.. Deltarally

ma mar 12, 2007 23:11

Afgelopen weekeinde de Horneland gereden. Zoals gewend deden er veel Giulia's en Bertones mee, maar ook Guillietta's (Sprint enSpider), een 1900 Berlina, een 2000 Berlina. Zelf reed ik als navigator in een Porsche 911E. Voor mij liep het minder gunstig af, In de nacht van vrijdag op zaterdag miste mijn bestuurster door concentratieverlies een bocht, reden we rechtdoor en belandden we zo in een greppel. Ik had de bocht naar links wel aangegeven, maar hij kwam eerder dan op de kaart stond. Zelf mankeerden we niets, maar de auto hebben we er pas de volgende dag uit kunnen takelen. Dus op dat moment was het wel over en uit. Er zit wel schade aan, nog onduidelijk hoeveel.

Rik, ik heb Albert nog wel even bij de start in Weert gesproken. Verder Ernst Jan van Kouwen, die met zijn 1900 uitviel. Ik kom binnenkort wel eens langs met de Berlina. Albert vertelde mij wel dat je helemaal idolaat bent van Berlina's.

Woensdagavond rijd ik weer een clubritje bij de AMAC met mijn zoon in de Berlina. En eind van de maand de Coppa d'Europa (van Valkenburg naar Zürich in Zwitserland) in een MG YB uit 1939.

Jacques.
Jaques, even mijn nieuwsgierigheid bevredigen :wink: ; die Horneland rally ,voerde die ook door het Zeeuws Vlaamsche op vrijdagmiddag? Ik ben nl een hele stoot klassiekers in rallytrim tegengekomen hier vlakbij mij woonplekje (waaronder behoorlijk wat Alfa's maar ook bv een E-type cabrio en een belgische Fiat 128 in t geel 8) )
Reed ook een witte berlina mee, klopt dat?Meen in het voorbij rijden op een rallyschild 'Horneland' te hebben gezien.... :?
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
Jacqz
Newbie
Newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: di mar 06, 2007 12:41
Locatie: Odijk
Contacteer: Website

RE: Voor de Zeeuwen.. Deltarally

di mar 13, 2007 09:14

Hoi Frank!

Je hebt helemaal gelijk. Anders dan anders jaren zijn we vanuit Weert naar het westen vertrokken en in Nederland gebleven, ten noorden van de Nederlands - Belgische grens, dus door Noord Brabent, onder Breda door, verder naar het Westen door Zeeuws Vlaanderen en bij Axel zo'n beetje naar het zuiden, door België, naar hét rallygebied in België, rond Ieper. Daar ben ik ook vreselijk de fout in gegaan, op dat moment stond ik zevende, maar kukelde qua klassering flink naar beneden. Het lukt me op een gegeven moment niet de goede weg te vinden, de Michelin kaart klopte daar van geen kanten en ik heb daar teveel tijd verloren, waardoor ik de tijdcontrole niet meer binnen de gestelde tijd kon aandoen. De overnachting was in Lille. Voor de Tourklasse zat het er toen voor de vrijdag op. De Sportklasse ging na een (vreselijk smerig) diner terug naar de omgeving van Ieper voor een nachtloop. Die duurde voor mij zo van ongeveer half tien 's avonds tot half drie 's nachts. En daar ben ik dus om een uur of twee - dus bijna aan het eind van de loop, maar ook dat we beiden wel supervermoeid waren - in de greppel beland.

De deelnemers in de witte Berlina ken ik niet, maar ze reden in de Tourklasse en hebben erg goed gereden. Tweede of derde zijn ze geworden. Ik kreeg gisteren de uitslaglijst binnen. Hij staat nog niet op de Hornelandrally site, hopenlijk wel vandaag op de DHRC site. Daarop kon je zien dat er vooral in de Tourklasse veel Alfa's in de prijzen waren gevallen. Ik geloof bij de eerste vijf drie of vier Alfa's, waaronder die witte Berlina. De gele Fiat 128 heb ik ook gezien, maar ik ken de deelnemers niet. Er reed ook een (oranje) 131 Abarth mee, super super zeldzaam, ontzettend gave kar, ik heb met de eigenaar vorig jaar de Horny gereden (in zijn Fulvia 1600 HF). Maar hij is uitgevallen, ik moet hem nog bellen waarom. Ernst Jan van Kouwen (www.historicmotoring.com) reed in een Alfa 1900 Ti uit 1953 mee, hij was de oudste deelnemer, tjonge, wat is dat een supergave kar. Maar ook hij is daarmee uitgevallen.
Alfa Romeo 147 1,6 Veloce

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2799
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

RE: Voor de Zeeuwen.. Deltarally

di mar 13, 2007 23:09

De oranje 131 racing heb ik afgelopen vrijdag gespot in Axel op de parking van een restaurant,toen ik later nog een keer passeerde stond ie al achter op een Fiat -autoambulance.

marcmilano

RE: Voor de Zeeuwen.. Deltarally

di mar 13, 2007 23:38

@ GTVCo, dat was geen 131 Racing maar een heuse 131 Abarth Stradale! Deze man heeft hem nog maar zeer kort in het bezit en wil er rally's mee gaan rijden. Hij is trouwens uitgevallen met een gebroken aandrijfas.

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2799
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

RE: Voor de Zeeuwen.. Deltarally

di mar 13, 2007 23:46

Ik bedoelde eigenlijk ook een 131 Abarth te zeggen maar in mij jeugdig enthousiasme vergeten en racing neer gepoot :wink:
Anyway mooi auto,en mooi vies geworden :thumbs:

marcmilano

RE: Voor de Zeeuwen.. Deltarally

wo mar 14, 2007 00:00

Met een mooie originele 131 Racing 2000TC is natuurlijk ook niets mis! :wink: Doe mij er maar eentje in knaloranje, met de originele badstof 'handdoekjes' over de hoofdsteunen... :D

Gebruikersavatar
Jacqz
Newbie
Newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: di mar 06, 2007 12:41
Locatie: Odijk
Contacteer: Website

RE: Voor de Zeeuwen.. Deltarally

wo mar 14, 2007 09:34

Nog even terugkomend op het onderwerp van dit forum, de Delatarally. Er was een leasemaatschappij die zowel voor de winnaars in de Tour- als in de Sportklasse een weekeinde met een Alfa Romeo Brera Spider ter beschikking stelde. Die auto stond natuurlijk pontificaal in de zaal van het hotel waar 's ochtends de inschrijving was en 's avonds de prijsuitreiking.

Wat een afgrijselijk mooie masschien is dat! G E W E L D I G ! Jammer dus dat ik maar achtste in de Sportklasse ben geworden.

Mijn bestuurster, waarmee ik in de Horneland in haar Porsche uit de bocht ben gevlogen, was in de Deltarally eerste geworden in de Tourklasse, met dus een andere navigatrice. Zij gaat er dus wel een weekeindje mee weg.
Alfa Romeo 147 1,6 Veloce

Terug naar “Evenementen”