Aanvankelijk heb ik gezegd niet meer te reageren in dit topic maar omdat de verveling hier toesloeg en het topic in het oog sprong (PINLIJK!!) had ik zoiets, ik waag het er op en neem eens een kijkje. Verbaast dat de Schumacher-discussie nog steeds woedt ben ik dan ook niet. Hilarisch vind ik de kortzichtigheid van sommige mensen. Haten om te haten en totaal niet reëel. Schumacher heeft een auto die niet bij zijn rijstijl past en dan kun je er als coureur gewoonweg niet mee overweg. Dat een auto dat verschil kan maken hebben de laatste jaren wel bewezen. Om wat recentelijke voorbeelden erbij te nemen: begin vorig jaar, Button rijdt rondjes om wie dan ook. Zelfs Barrichello komt er niet aan te pas. De nieuwe upgrade ligt Barrichello echter wel en prompt begint hij te scoren, te winnen en ontpopt hij tot kanshebber terwijl Button nog geen deuk in een pakje boter rijdt. Zo kan ik nog meer voorbeelden noemen (Kimi, Massa (2008/2007), Kubica, Heidfeld (2008/2007 en zelfs nog verder terug, Mansell en Patrese (1991/1992). Patrese die gewaagd is aan Mansell kan niet overweg met de FW14, gevolg: Mansell rijdt rondjes om Patrese). Mercedes heeft aangegeven zich te foucssen op 2011 dus dit seizoen zal er geen progress meer inzitten. Of dat volgend jaar wel zo is moet blijken. Schumacher mag dan wel een jaartje ouder zijn, het rijden is hij zeker niet verleerd en hij kan beter dan dit, ondanks dat de top er zeker af zal zijn. Zodra Mercedes een deugdelijke wagen bouwt die bij zijn rijstijl past zullen de prestaties vanzelf wel komen. Of het genoeg is om hem te laten zegevieren, geen idee. Tijd zal het ons leren.
Wat betreft zijn doen en laten: Schumacher stamt uit een tijdperk waar je carte blanche had om te racen. Ik herinner me nog een zigzaggende Nigel Mansell die zijn positie t.o.v Senna met hand en tand verdedigde, wiel aan wiel, bocht na bocht. Senna en Prost langs de muren! De tijden waar menig één F1-fan met weemoed aan terugdenkt. Tegenwoordig mag je geen misstap maken want dan hangt de halve wereld over je heen, zo vernaggelt is de autosport. Daarmee wil ik zijn actie niet rechtvaardigen want ook Schumacher moet met de tijd mee! Jammere is dat Barrichello zich belachelijk gaat aanstellen i.p.v een lange neus trekt naar Schumacher en zichzelf op de borst klopt dat hij dit klaarspeelt! Pas dan ben je een racer! Misschien wat offtopic maar Massa werd 2 jaar geleden om exact dezelfde inhaalactie de grond in getrapt! Hij was een mafketel! Nu dat Barrichello exact het zelfde flikt maar Schumacher een rol speelt is het ineens Schumacher die de mafketel is en Barrichello de held. Rare jongens, F1-fans!