The Dude

Waarom staan er altijd zoveel BMW's (tweedehands) te koop?

vr nov 04, 2005 10:51

Heb een vraagje waar ik al een hele tijd mee zit. Waarom staan er (al jarenlang) altijd zoveel BMW's tweedehands te koop. Je moet er n's op letten; in het Belgische autoblad Autogids is het aanbod BMW steevast groter dan alle Opels en VW's samen en op Autozone.be is op dit moment het BMW serie 3 groter dan pakweg alle VW en Alfa's (alle modellen hé) gecombineerd! Is het omdat die kopers hun wagen sneller beu zijn, de liefde achteraf (itt. tot Alfisti die hun liefde telkens met pijn in het hart van de hand doen) toch niet zo bijzonder blijkt, kopers financieel te hoog mikken en sneller 'moeten' verkopen, die bakken tweedehands toch niet zo vlot en duur verkoopbaar zijn en langer onverkocht blijven? En dan vooral; wie koopt uiteindelijk dat gigantische aanbod?

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Waarom staan er altijd zoveel BMW's (tweedehands) te koo

vr nov 04, 2005 11:50

BMW verkoopt in minder als 1.5 jaar tijd even veel 3 serie's als Alfa Romeo in totaal 156's.
Je kan er op kankeren wat je wil maar het is een van de minst afschrijvende auto's
van het moment.

pepijn
Advanced Member
Advanced Member

vr nov 04, 2005 11:59

dat criminele tuig dat een BMW rijd moet snel van het zwarte geld af dus ieder jaar een nieuwe :lol: :lol: :lol:
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

alfa6
Member
Member

Re: RE: Waarom staan er altijd zoveel BMW's (tweedehands) te

vr nov 04, 2005 12:13

dat criminele tuig dat een BMW rijd moet snel van het zwarte geld af dus ieder jaar een nieuwe :lol: :lol: :lol:
BMW is dan ook het acroniem van Boeven, Moordernaars en Werklozen.
Wijsheid komt met de jaren, maar vaak komen alleen de jaren.

ChickenBoy
Member
Member

vr nov 04, 2005 13:00

Er worden nieuw vrij veel BMW's verkocht, maar uiteraard minder dan VW's, Opels en Peugeots.

Na een jaar of wat zijn die oude VW's en Opels goed te slijten in Oostelijk Europa. Dus die zien we niet meer terug. De Franse bakken en Mercedessen gaan naar Afrika.

Blijven van de meestverkochte merken alleen de BMWs over. Die zijn in het gebruik zo duur, dat alleen domme westerlingen in die ouwe bakken "stoer" willen rondrijden :lol:
1995 Alfa 155, 2011 Fiat 500, 2010 Mitsubishi ASX
(Ooit: 1976 X-1/9, 1985 Uno, 1988 Celica, 1990 Uno, 1994 MR2, 1996 Bravo, 1997 V70, 2001 Cherokee, 2001 barchetta, 2003 Alfa 147, 2006 Panda, 2007 Colt, 2008 Grande Punto, 2008 Mazda 5)

aso69
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

vr nov 04, 2005 13:16

domme westerlingen??? lekker verstandig in een Alfa gaan rijden!!??
nooit goede type bmw gereden zeker?
als je het goede type kiest:
snel
niet duur
degelijk!
lekker om in te sturen

Ricambi Originali

vr nov 04, 2005 13:46

Wat een gelul over BMW's zeg :shock: Heb jarenlang in een 5 serie rondgetoerd en kan alleen maar zeggen dat het zeer relaxte en betrouwbare wagens zijn. En nee ik ben niet werkloos deal geen drugs en heb ook nog nooit iemand van het leven beroofd.

Groet, Ro

164 Q4

vr nov 04, 2005 15:35

Ik denk ook niet dat BMW's van die beroerde wagens zijn. Vooral de goeie afwerking staan ze bekend om. Alleen zijn ze in aanschaf (nieuw) veel te duur in verhouding wat er op een aan zit en met de originele onderdelen prijzen zullen ze ook niet zo voordelig zijn als onze Alfa deeltjes bij Tuynder verwacht ik.

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

vr nov 04, 2005 15:43

domme westerlingen
En bedankt...
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Aernoudt
Guru
Guru

vr nov 04, 2005 18:27

Wat een gelul over BMW's zeg :shock: Heb jarenlang in een 5 serie rondgetoerd en kan alleen maar zeggen dat het zeer relaxte en betrouwbare wagens zijn. En nee ik ben niet werkloos deal geen drugs en heb ook nog nooit iemand van het leven beroofd.

Groet, Ro
Je zegt het al NOG niet ;) 8)
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

steven

vr nov 04, 2005 18:55

Ik deal, beroof oude dametjes en heb vanmiddag nog iemand omgelegd en ik rij .......ALFA :wink:
BMW staat voor BEYERS MEESTER WERK !

Gaan we nou weer een andere (goede) auto zitten afzeiken kom nou !

Je wilt niet weten wat de vooroordelen over Alfa rijders zijn.
ik noem er 1 vul maar aan................................

Alle 156 rijders zijn leaseproleten

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr nov 04, 2005 20:25

BMW heeft RWD, iets waar ik nu toch weer aan zit te denken voor een volgende auto....en mijn keus nu niet echt gemakkelijk maakt. Alfa: Top :styling , bovengemiddeld weggedrag, maar matige bedrijfszekerheid. Volvo: Oubollig imago, maar: fijne 5 pitters, wat onderstuurd maar zeer fijne reiswagen en giga onderhoudsvriendelijk. BMW. RWD, fijn sturend betrouwbaar goed smoelend, nadeel Is het wat negatieve imago, wat volgens mij lang zo beroerd niet meer is als het vroeger was. Die categorie mensen rijdt nu vlgs mij in Audi.

Maar dis een Alfa forum.... :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

cees
Member
Member

za nov 05, 2005 23:08

Vroeger was het zo dat je status had als je in een bmw reed. Tegenwoordig is het een gewone huis, tuin en keuken auto en niks bijzonders meer. Logisch ook als je konstant op hetzelfde model voortborduurt als fabrikant zijnde. Er zit ook totaal geen variatie in bij die duitsers. Het mag dan misschien wel het degelijkste model zijn van allemaal maar al zou ik er één gratis krijgen, dan zou ik em gelijk inruilen voor een Alfa. :roll:

Aernoudt
Guru
Guru

zo nov 06, 2005 10:46

BMW heeft RWD, iets waar ik nu toch weer aan zit te denken voor een volgende auto....en mijn keus nu niet echt gemakkelijk maakt. Alfa: Top :styling , bovengemiddeld weggedrag, maar matige bedrijfszekerheid. Volvo: Oubollig imago, maar: fijne 5 pitters, wat onderstuurd maar zeer fijne reiswagen en giga onderhoudsvriendelijk. BMW. RWD, fijn sturend betrouwbaar goed smoelend, nadeel Is het wat negatieve imago, wat volgens mij lang zo beroerd niet meer is als het vroeger was. Die categorie mensen rijdt nu vlgs mij in Audi.

Maar dis een Alfa forum.... :wink:
De meeste aso rijders die vroeger BMW reden zijn volgens mij naar Volvo overgestapt een paar jaar terug, met de populaire modellen van toen. Ik zie ze echter weer steeds meer terug komen naar BMW, kijkend naar het rijgedrag wat ik om me heen zie.
Rijd zelf veel kilometers (snelweg met name) en dit is wat mij opvalt. (ongeveer 60D km per jaar)

Aernoudt
Guru
Guru

zo nov 06, 2005 10:47

Vroeger was het zo dat je status had als je in een bmw reed. Tegenwoordig is het een gewone huis, tuin en keuken auto en niks bijzonders meer. Logisch ook als je konstant op hetzelfde model voortborduurt als fabrikant zijnde. Er zit ook totaal geen variatie in bij die duitsers. Het mag dan misschien wel het degelijkste model zijn van allemaal maar al zou ik er één gratis krijgen, dan zou ik em gelijk inruilen voor een Alfa. :roll:
:mrgreen:

I rest my case :wink: 8)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”