ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

een register starten..... hoe werkt dat???

ma apr 18, 2005 12:06

kan iemand mij vertellen hoe je een register bij het scarb start??
ik wil graag de 164 registrer bij het scarb. er zijn in het verleden al is pogingen gedaan maar mislukt. misschien is het nu wel de tijd :!: ze wordt al erg schaars vandaar :D

ik hoor het wel van de kenners ;-) :D
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

Alfa90_Buttje
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

RE: een register starten..... hoe werkt dat???

ma apr 18, 2005 13:45

Hier kunnen met mij meerdere mensen hele lappen tekst over opschrijven, maar uitgangspunt is deze: het moet een goede opzet hebben en het liefst ondersteund door een website met aanmeldingsformulier en forum (ben daar zelf tenminste groot voorstander van) :roll:

Het allerbelangrijkste is dat je, je donders goed moet beseffen dat het niet zomaar iets is. Als het er éénmaal door is, moet het voortbestaan gegarandeerd zijn, dus ook als de oprichter een jaar later een andere auto koopt en de interesse in het andere model verliest!!!! Anders zit de SCARB met een kluit boze registerleden ............

Verder weet ik niet of je connecties hebt met de 164 club, want ik denk dat daar het begin ligt. Een goede basis ligt daar al in ieder geval! Kijk ook of er meer enthousiastelingen zijn .. want voor 1 persoon is het veel werk en kost vreselijk veel inzet! vergaderen, artikelen in het KBtje, Evenementen (mee) organiseren, mailverkeer bijhouden, website bijhouden enz.

En wat beschouw jij onder registreren? Wat is een register volgens jou? Zomaar een clubje auto's? Of is het meer?

Je mag mij alles vragen en mailen, het idee an sich vind ik persoonlijk helemaal in orde! De 164 is een ontzettend gave limousine! (en opvolger van de 90) 8)

Uiteindelijk heeft het bestuur het laatste woord ;)
== >> www.alfa90.nl << ==

gtj1600
Guru
Guru

ma apr 18, 2005 14:10

hoi argtv3v6tb, neem contact op met het hoofd evenementen en hi zal je alles vertellen...hij is ook aanwezig as zondag bij ,,,de Branatorit,,, :wink:
groetjes uit klein zundert, donnr. 381
gehad : 75 1.8ie , spider 2000 veloce , giulia super
nu : 75 ts , gt1600 junior

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma apr 18, 2005 14:33

Persoonlijk ben ik een groot voorstander van registers. In de toekomst zullen nog meer
registers worden opgericht dus eigenlijk zou een overkoepelend register wellicht handig kunnen zijn. Dus ieder type 105 heeft apart register maar voor deze modellen wordt bijvoorbeeld jaarlijks een specifiek evenement georganiseerd voor alle 105 bezitters en geinteresseerden in 105.
Idem voor bijvoorbeeld 155/164, transaxles of een boxer evenement per jaar maar ieder zijn eigen ding in KB.

Alfa90_Buttje
Full Member
Full Member

ma apr 18, 2005 14:53

psssssst, dat is er al ;)

Momenteel zijn er zo een Boxerregister, 105 register en Transaxleregister .. echter loop je al vrij vlot tegen een paar probleempjes aan, bijvoorbeeld een 145 boxer .. en een Sei? Dan praat je over de oudere modellen, maar hoe pak je het aan met de nieuwere modellen? Een Fiat register? :shock:

Momenteel is de toegevoegde waarde van een overkoepelend register er nauwelijks ... het organiseren van een Boxerdag of een Transaxlerit is het meest in het oog springende, verder qua organiseren en vergaderen werkt het niet.

Dinky Boy
Miniaturista

Re: RE: een register starten..... hoe werkt dat???

ma apr 18, 2005 19:01

In de toekomst zullen nog meer registers worden opgericht (...)
O ja, heb je plannen? Top!

Het opzetten van een register is niet iets dat je zo maar even doet. De SCARB heeft er richtlijnen voor opgesteld en niet zonder redenen. Als je er mee begint schept dat verwachtingen en daarmee ook verplichtingen. Je bent niet klaar met twee zaterdagen en wat mailtjes met vrienden, het slokt een wezenlijk deel van je vrije tijd op.
Wie serieuze interesse heeft in het opzetten van een register onder de club-vlag kan zich het beste direct tot het bestuur richten, liefst met een concreet plan.

Voor de rest: zie de reactie van Alfa90-Buttje

Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice

ma apr 18, 2005 19:22

En ik denk dat Evert en Hilbert dat ook wel kunnen bevestigen wat Hans en Klaas hierboven getypt hebben.

Je moet tuurlijk niet van uit gaan als de register eenmaal bestaat dat je dan relaxed achterover kunt zitten.
Coordinatie, stukken schrijven voor het desbetreffende register, info uitwisselen aan leden die het 1 en ander willen weten, etc.
EN zowiezo aanwezig zijn bij verschillende dingen op het agenda waar het register bij moet zijn.

Dus registroboys/girl, correct me if i'm wrong. :roll:
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Alfa90_Buttje
Full Member
Full Member

ma apr 18, 2005 19:43

Je bent een natuurtalent :lol:

Dinky Boy
Miniaturista

ma apr 18, 2005 19:53

Dit alles is overigens niet als ontmoediging bedoeld!!! Want als de zaak op poten staat geeft het ook enorm veel voldoening.

Overigens kan de evenementencommissie nog wel wat extra hulp gebruiken, dus wie er zin zijn of haar steen aan het organiseren van de diverse evenementen bij te dragen: mail de voorzitter van de EC: evenementen@alfaclub.nl

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma apr 18, 2005 20:35

Dit is een aardige 164 voor het 164 register.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

http://www.alfabb.com/bb/forums/showthread.php?p=91921

164 bimotore!!

Boxer4ever(t)
Member
Member

ma apr 18, 2005 20:36

Als je met een goed plan komt is er veel mogelijk!
In het geval van de 164 is er wel een probleem; het Pininfarina-register!

Zij zijn niet erg happig op een apart 164-register. dat ligt in het verleden.

Ik weet dat iemand anders ook plannen heeft. Als je reageert; ARGTV3V6TB, kan ik je met hem in contact brengen. het 33-register is vanaf het begin teamwork geweest. Ik weet dat het bij het 155-register net zo is.
Er gaat niets boven de Boxerroffel!
Hou die motor in ere!

gtj1600
Guru
Guru

ma apr 18, 2005 21:29

@boxer4ever,
ik zou niet weten waarom er een probleem met het pinin register zou ontstaan. [-X ..waar haal je deze wijsheid vandaan????? :?:
groetjes uit klein zundert, donnr. 381
gehad : 75 1.8ie , spider 2000 veloce , giulia super
nu : 75 ts , gt1600 junior

Alfistroel
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: een register starten..... hoe werkt dat???

ma apr 18, 2005 21:49

@boxer4ever,
ik zou niet weten waarom er een probleem met het pinin register zou ontstaan. [-X ..waar haal je deze wijsheid vandaan????? :?:
Dat is gewoon te lezen op het forum van de site!
weliswaar is dit de mening van 1 persoon, maar toch :D

veel succes aan diegene die het op gaat pakken.
Registerleider 155
alfa155register.nl

Alfa Romeo 155 V6 W.B Bianco Argento
807 Buske voor alle jong
Zakelijk accuding
Ooit:
Alfasud 1.5 TI 82
Alfetta 2.0 83
75 2.0 T.S 87
164 3.0 24V 94
155 2.5 V6 12V 94
33 S.W 1.5 94
33 S.W 1.7 94
155 2.5 V6 W.B 96

Boxer4ever(t)
Member
Member

ma apr 18, 2005 22:05

In het verleden is er een poging gedaan om toe te treden.
Het probleem zat hem in de naam; Pininfarina is een onafhankelijke carrossier. Er rijden bijvoorbeeld behoorlijk wat Peugeots die door Pininfarina ontworpen zijn. En de meeste Ferrari`s zijn door dit huis ontworpen.

Bij sommige mensen ligt dit wat gevoelig.
Ik wil er ook beslist geen oordeel over geven maar heb van twee kanten er reacties op gehad.
M.a.w., daar heb ik mijn wijsheid vandaan. In het geval van hetPinin-register werd zelfs de term 'gepasseerd station' gebruikt. let wel; dit zijn persoonlijke reacties die waarschijnlijk niet vrij van emoties zijn. Ik heb groot respect voor de opzet van de Site van het Pinin-register en vind dat ze mooie dingen organiseren. helemaal niets mis mee!

Ik begrijp de argumentatie van het SCARB-bestuur echter ook.

In het geval van het 33-register en de Squadra 33 zat het heel anders; de functie van beide is anders en niemand had bezwaar. Sterker nog er is een redelijke overlap.
Er gaat niets boven de Boxerroffel!
Hou die motor in ere!

Alfa90_Buttje
Full Member
Full Member

ma apr 18, 2005 22:35

De koppeling Pininfarina register met de SCARB is gewoon onpraktisch, evenals een Giugiaro, Zagato of Bertone register. Dat deze laatste 2 er wel zijn, is omdat er een type genoemd is naar de ontwerper, een Junior Zagato en een Bertone (coupé) en een Giulia Bertone .. de 90 valt daar weer niet onder dus!

Waar het hier echter om gaat is de 164 ... en die heeft idd een plek binnen het pininfarina register, maar er is ook een 164 club en bij mijn weten is die weer los van het pininfarina register. Deze 164 club lijkt ook meer op een 164 register denk ik, omdat die puur voor de 164 opgericht is. Voor zover ik het vanaf de zij-lijn kan zien, zou ik willen adviseren het via de 164 club-zijde te proberen en dan te kijken hoe dingen gaan rollen. :)

Verder heeft het nu ook geen zin meer om hierover te discusiëren. De topicstarter moet eerst maar weer eens van hem laten horen .............. dies er stil van! :lol:

edit: De 164 club >> http://www.alfa164club.nl

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”