Alfa90_Buttje
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

Historie Alfa 90 online gezet !! :)

zo mar 06, 2005 14:01

Er staat tot dusver ontzettend veel op deze website over de Alfa 90 ... maar wie/wat/waar/waarom/hoe is de 90 nu geworden tot wat hij is? :? :?:

In het begin denk je, goh wat is er eigenlijk weinig bekend over de Alfa 90, totdat je net als mij en mijn broer de stukken gaat verzamelen. Uiteindelijk blijkt het dan best veel. En daar komt bij dat de stukken elkaar hier en daar ook nog wel eens tegen spreken. Gelukkig wist Alfist in hart-en-nieren Henk-Jan van Dijk voor het VARLN clubblad Duemila tijd vrij te maken om het allemaal eens peikfijn uit te gaan pluizen en was meteen enthousiast toen ik voorstelde om het artikel ook hier te presenteren. VARLN leden zullen dit artikel dan waarschijnlijk ook wel herkennen, maar ik ben zo vrij geweest er zelf foto's en illustraties bij te zoeken. Voor de alleen-SCARB leden is dit dus een geheel nieuw artikel!
Henk-Jan, tige betige! :D

Ga maar eens snel naar .. http://www.alfa90register.nl en klik op de jongste update van 06-03 '05

Enjoy! 8)
== >> www.alfa90.nl << ==

steven

RE: Historie Alfa 90 online gezet !! :)

zo mar 06, 2005 14:28

Naast het leuke stukje is nog het meest verheugende nieuws dat de VARLN en de SCARB klaarblijkelijk wel degelijk door 1 deur kunnen.
Ik kreeg ietwat de indruk dat tussen beide clubs een sfeertje hangt van " opgetrokken neuzen".

Dinky Boy
Miniaturista

zo mar 06, 2005 15:02

Mooi gedaan, Buttje :thumbs:

En die indruk over die twee clubs.... blijft alleen maar bestaan doordat iedereen er steeds weer over begint. Zo wordt die indruk kunstmatig in stand gehouden. Die ouwe geschiedenis gewoon eens een keer laten rusten en concentreren op de hobby... :blue_cool:

Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice

zo mar 06, 2005 15:06

Mooi werk Klaas, zoals altijd. :thumbs:
What's next? :)

En dat van SCARB vs. VARLN is al zo oud als mozes.
Dus laten we daarmee kappen.
Samen staan we sterk luitjes, laten we dat niet vergeten.
En we hebben allemaal dezelfde hobby. 8)
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

steven

zo mar 06, 2005 17:52

OK OK dan geen opgetrokken neuzen beter nog.
Ik snapte het toch al niet, allebei hetzelfde merk dus dat moet samen kunnen en dat gaat ook gelukkig.

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mar 07, 2005 10:29

Super, mooi werk ervan gemaakt :thumbs:
Tis trouwens zowiezo een mooie site :D
Dr gaat wellicht veel tijd zitten in onderhoud etc, niet?

Alfa90_Buttje
Full Member
Full Member

ma mar 07, 2005 10:51

Bedankt voor de vele complimenten .. zal dit ook zeker doorgeven aan Henk-Jan :wink:

@steven: de VARLN <> SCARB vete stamt inderdaad al van een hele poos terug en de meeste mensen nu kennen de oorsprong al niet eens meer. Veel actieven van toen hebben zich inmiddels ook al teruggetrokken of zijn anders uit beeld verdwenen, dus om dar steeds weer opnieuw over te beginnen heeft weinig zin. Niemand weet zo'n beetje waar het over gaat. Ik ook niet. Tuurlijk ben je een soort concurrent, maar voor beide clubs is er bestaansrecht en dienen ze hetzelfde doel. Momenteel lijken de contacten goed tot prima en er komt al meer samenwerking. Agenda's worden al meer en meer naast elkaar gelegd en ook de secretariaten ondersteunen elkaar en wisselen hier en daar materiaal uit.

@AlfettaOwner: Qua onderhoud zit er niet zoveel tijd in .. als het éénmaal werkt, werkt het en het roest niet. Maar je bedoelt gewoon of er veel werk aan zit ... dat hangt er maar net vanaf hoeveel nieuwe zaken ik er aan toe voegen wil. Dit artikel was al geschreven, dus nu was het zaak om de tekst per pagina te copy-pasten en er wat HTML code omheen te tikken. Uiteindelijk nog wat linkjes aanmaken/aanpassen en het werkt.
De meeste tijd is er nu in gaan zitten om er illustraties en foto's bij te krijgen. Ik had een dealermap liggen welke veel leuke plaatjes bevatte, maar de map past niet op de scanner .. niet zonder de map dramatisch te beschadigen! Ik heb nu foto's van de foto's gemaakt en op de pc bijgeknipt en wat filtertjes eroverheen gegooid. Jah, daar gaat best wel wat tijd in zitten.

Laatst eens een hele serie folders en tijdschriften lopen inscannen en omgezet naar PDF formaat. Dát was wel heel erg veel werk en met name het scannen kost heel erg veel tijd. iedere A4 bladzijde scan ik in op minimaal 500dpi, maar sommige zelfs op 1000dpi en dan zit je per A4 al snel op een plaatje van 150MB of groter!

Zo .. zal weer ff aan het werk :lol:

Alfa90_Buttje
Full Member
Full Member

zo mar 13, 2005 22:46

Nog éénmaal een schopje voor wie het gemist heeft ;)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”