Heel kwalijk.
Waarom zou je tegen je zin in iets gaan rijden wat je niet bevalt? Alleen om Alfa Romeo te redden? Dan doe ik nog liever (anoniem) een donatie.
Natuurlijk is dat kwalijk. Ik probeer alleen de ogen te openen van de mensen die de mond vol hebben van achterwiel aandrijving etc. Zoals ik al zei Alfa Romeo verdient niets aan tweedehandsrijders. wat nu als Alfa Romeo zijn 3 serie zou bouwen (want daar hebben we het bij de sedan toch min of meer over) zouden jullie dan allemaal een nieuwe Alfa gaan kopen? Mijn inschatting is dat dat niet het geval zal zijn. Het ontbreekt hier aan realiteitszin, Alfa is geen BMW. Het is een volume merk geworden (of probeert dat in ieder geval te zijn) maar heeft niet de middelen om dat volledig op eigen kracht te doen. Gevolg? Compromissen! Maar dat heeft Alfa altijd moeten doen, alleen bevielen de keuzes in verleden ons beter dan de huidige. Ja, idd ons, ik vindt de 159 ook licht teleurstellend en ja het studiemodel van de Brera vind ik ook mooier.
Daarbij krijg je tegenwoordig met 'leuke' auto's in het segment waar Alfa zich bevindt de deksel op je neus. Kijk maar eens naar FIAT, die maakten een paar jaar geleden veel leukere auto's dan tegenwoordig maar verkochten helemaal niets meer. nu produceren ze veel minder opvallende auto's en kruipen ze langzaam uit het dal. Uiteindelijk bepaald de consument wat er gekocht wordt en Alfa Romeo wil 300.000 auto's per jaar gaan verkopen en dat doe je niet met de auto's die wij gaaf vinden.
We zijn nederlanders. Wees eens eerlijk en beantwoord mijn vraag van eerder. Geef jezelf 40-50 duizend euro om verplicht een auto van te kopen. Gewoon een die je zelf echt leuk vindt. Dus niet die waarin je dochtertje achterin samen met haar vriendinnetjes leuk DVDtjes kan kijken of die waarin je vrouw graag boodschappen gaat doen. Nee een auto voor jou!
Dat is waar Alfa Romeo goed in was.
Een auto voor mezelf? Ik ben niet echt op de hoogte van 2de handsprijzen maar het zal idd iets in de richting van een BMW worden (M3, 330). Of een Audi (R)S4 praktisch en snel, goede combi!