ikke
Advanced Member
Advanced Member

RE: Giulia voor dagelijks gebruik?

ma feb 13, 2006 21:47

Ik heb vanmorgen in de spits van Breda, naar Rotterdam nog een giulia ingehaald, een erg mooie, wel inderdaad met beslagen ruiten, dus het gebeurt wel. Hebben ze niet gestrooid vanmorgen?, ikke was al bijna niet in mijn eigen 33 gestapt. :-k

derien

Re: RE: Giulia voor dagelijks gebruik?

ma feb 13, 2006 23:00

Iedereen in een V o l v o. Ik ben em net kwijt. Fijne motoren hoor die 5 cilinders..

Mens durf te leven...:biggrin:

En idd: En het is genoemd. De grootste veiligheid zit "tussen de oren" van de bestuurders.
Als je jezelf kwestbaarder voelt, rij je ook defensiever.

Of je nu met een juul, een sei of een andere leeftijdsgenoot tegen de boom knalt maakt echt bijna niets uit hoor. EWr is ook nog zoiets als massa. De kinetische energie neemt kwadratisch toe bij het toenemen van de massa. :wink: En scherpe delen hebben ze ook zat.
VB:
Met een eend tegen de boom valt dus wel mee, het probleem zit er alleen in als je een veel zwaarder voertuig tegenkomt (suf of zo) :shock:
Helemaal mee eens!! Durf te leven! Nemen jullie nooit jullie kinderen mee op de fiets? Is dat veiliger dan een giulia? Er zijn zo veel dingen die niet veilig zijn… :cry:
Sommige vinden het zonde om een oude alfa in de winter te rijden, ik vind het zonde om in een moderne auto te rijden als ik met mijn Bert kan rijden (dat komt misschien ook omdat ik 140 km/u in mijn bert ontzettend hard vind gaan, terwijl 140 in een moderne auto slaapwekkend is).
Als je een oldtimer in ongerestaureerde concoursstaat hebt, vind ik het ook zonde, daar zijn er nog maar weinig van. Maar een gerestaureerde auto kan altijd weer gerestaureerd worden, als je er maar niet te laat mee begint :mrgreen:
Iedereen zijn eigen mening natuurlijk, maar zo denk ik er over…

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

di feb 14, 2006 03:06

Derien heeft HELEMAAL gelijk!

Mens naar mijn hart
:D
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

pb2k
Advanced Member
Advanced Member

di feb 14, 2006 09:34

precies. ik snap dat op veilig spelen niet, dan heb je toch geen lol van je auto? je beheert hem niet voor de volgende eigenaar ofzo, dat ding is van jou !
Bertone GTJ 1975 2.0 (helaas die is weg) / Lancia dedra 1.8 vvt
na mijn studie weer een bertone ! :) (2011)

Rob75
Guru
Guru

di feb 14, 2006 10:00

Na alle pagina's wil ik even inhaken op de discussie.

Als je kijkt naar veiligheid is het ontegenzeggelijk zo dat een oudere auto, en zeker van de generatie als de Guilia, vele malen onveiliger is in het geval van een ongeval. De vraag die er bij gesteld kan worden is of het rijgedrag, dus wegligging en remmen maar zeker ook het zicht zodanig zijn dat deze nog passen in het huidige verkeer. Ik moet er niet aan denken om in spits tussen moderne auto's te zitten die geheel condensvrij zijn.

Daarnaast lijkt mij het volgende ook van belang. Ik heb zelf zo'n 30 jaar ervaring met reizen naar IIalie. En ik weet nog vooral in de zomer hoe warm het daar is en hoe lamlendig je daarvan wordt. Tegenwoordig rijden we met kinderen en airco en DVD-speler in relatieve rust in een 156 naar Italie. Ik zou het mijn kinderen niet aan willen doen om zo'n reis in bijvoorbeel doen Guilia te doen. Trouwens zelf ben ik ook zo verwend geraakt dat ik het niet graag zou willen doen.

Blijft over dat het natuurlijk geweldig is om met een oudere Alfa door Italie te rijden. Inderdaad raampjes open, geluid en geuren zijn uniek. Hoop ooit met mijn 75 dat eens te doen. Bedenk een oplossing voor de heen en terugreis met meer comfort? Misschien de autotrein nemen, of is dat een vies woord hier?

Groet,

Rob

roel
Advanced Member
Advanced Member

di feb 14, 2006 10:43

De vraag die er bij gesteld kan worden is of het rijgedrag, dus wegligging en remmen maar zeker ook het zicht zodanig zijn dat deze nog passen in het huidige verkeer. Ik moet er niet aan denken om in spits tussen moderne auto's te zitten die geheel condensvrij zijn.
Over dat zicht wil ik nog wel even wat toevoegen: In modernere auto's zijn wat mij betreft de A-stijlen zo dik geworden (voor de veiligheid, dat begijp ik wel), dat je er een mega-dodehoek mee krijgt. In de 147 van mijn vriendin bijvoorbeeld zie ik geen zak in bochten!

Voor de rest: hoe meer klassiekers op de weg hoe beter! En die discussie over veiligheid is volgens mij niet nodig, want dat is voor degene die klassiek wil rijden echt wel een vanzelfsprekendheid! Sorry dus voor mijn bijdrage wat betreft de veiligheid :wink:

On topic: Gewoon lekker doen wat je zelf wilt! (dagelijks dus, niets mis mee!)

Dagelijks -> prima (alleen wordt de auto sneller slechter als hij altijd buiten blijft staan, daar moet wel even rekening mee houden)
Rijden wanneer je wilt, ongeacht het weer -> graag zelfs, een auto is om in te rijden!
In de stalling en alleen eruit bij mooi weer? -> als jij je hierbij goed voelt; prima toch is jouw auto

Roel
http://www.1750gtv.com
SCARB nr. 03894
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Carabinieri
Full Member
Full Member

di feb 14, 2006 15:19

Daarnaast lijkt mij het volgende ook van belang. Ik heb zelf zo'n 30 jaar ervaring met reizen naar IIalie. En ik weet nog vooral in de zomer hoe warm het daar is en hoe lamlendig je daarvan wordt. Tegenwoordig rijden we met kinderen en airco en DVD-speler in relatieve rust in een 156 naar Italie. Ik zou het mijn kinderen niet aan willen doen om zo'n reis in bijvoorbeel doen Guilia te doen. Trouwens zelf ben ik ook zo verwend geraakt dat ik het niet graag zou willen doen.

Blijft over dat het natuurlijk geweldig is om met een oudere Alfa door Italie te rijden. Inderdaad raampjes open, geluid en geuren zijn uniek. Hoop ooit met mijn 75 dat eens te doen. Bedenk een oplossing voor de heen en terugreis met meer comfort? Misschien de autotrein nemen, of is dat een vies woord hier?

Groet,

Rob
Nee, dat noem je ouder worden :wink: .

Maar effe serieus, rij normaal met een moderne wagen maar de vakanties juist met een klassieker. Mijn vakantie begint gelijk met de eerste meters inplaats van gehaast te rijden naar de eindbestemming. Heerlijk het dakje open, relaxed met zo'n 110 op de teler lekker met de stroom mee en gewoon uitgerust aankomen 8) . En qua tijd maakt het allemaal niet zoveel uit, rij in 2 dagen naar Portugal. En over airco's, ik heb er een boel zien staan naast de snelweg op weg naar de Algarve, airco hoog en hard blazen en dan .......

Voor mij gaat er niks boven een klassieker :driving: , helemaal op vakatie.

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

di feb 14, 2006 16:32

8) Ik heb het zo'n 4.5 jaar gedaan met de Juul. Dagelijks dan: en 2x per week heen-weer Maastricht - Utrecht (mijn inmiddels ex ging daar wonen).
Ik haalde haar van de straat omdat ik de tectyl niet vertrouwde en haar niet wilde laten vergaan.

Dat is gelukt: inmiddels is ze redelijk gevorderd om wat meer aangepast weer in het verkeer deel te nemen, Remmerij hoort daar zeker bij.
Veiligheid is besproken - daar kun je zelf iets aan doen mbt je rijstijl. Feit is dat klassiekers redelijk opvallen, dat is weer veiliger... En heb je pech dan heb je een ongeluk.

In ieder geval komt er een Juul bij in Baarn? :wink: GOEDZO!
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

di feb 14, 2006 20:32

Vakantie met een Bert of Juul! Perfetto! Lekker Zwitserland en italie door de bergen , overal aanspraak, geluid, geur etc......
Helemaal top.
Veiligheid: moderne autos hebben passieve veiligheid, airbags etc. Een oude heeft actieve veiligheid. Je voelt wat je doet, de wagen laat weten wanneer je te ver gaat.
Wat Roel zegt, ook mijn Peugeot Partner heeft een mega dikke A stijl, je ziet niks. Nee, dan een Berlina of super.....
Condens: Heb ik GEEN last van, gewoon goed in orde maken. Net zo snel zo niet sneller schoon, wegens kleinere ruit.
Ik zou niet naar Italie WILLEN in een moderne auto! Avontuur! Spanning!

Hoe veilig je rijdt heb je grotendeels zelf in de hand.
Ben liever klaarwakker en geconcentreerd achter het stuur van de berlina, waar autorijden nog werken is, dan suf en duf achter het stuur van mijn peugeotje als 'White Van Man"...
Dus: Elk voordeel heb ze nadeel, zei eens iemand....

Kortom: Doe lekker waar je je goed bij voelt.

Note: Apk gehad met de berlina. Mogen verse dorpels in. Resultaat van 24000 km rijden dit jaar.
Het zij zo. Dan maar lassen, en weer lekker weer 240000 erop zetten!
:D
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”