Als ik jouw opmerkingen samenvat Ricardo, zijn Alfa's probleemloze eerste klas producten en zijn tegenvallende verkoopresultaten vooral te wijten aan dealers die niet met hun tijd willen meegaan (lees:die geen galleria-achtig pand hebben)?
Ik heb het trouwens niet gehad over 'bouwen op Alfisten'. Ik had het over je waar maken en daardoor klanten aan je binden.
Slecht personeel? Lijkt me iets te makkelijk. Een enkeling daargelaten mag je er van uitgaan dat de dealers en hun medewerkers van goede wil zijn. Je moet wel de faciliteiten hebben om kwaliteit en service te kunnen leveren. Anders gezegd: je gesteund weten door importeur en fabrikant.
Dat vind ik dan weer een nadeel......... de prijzen willen wel eens meermalen over de kopgaan en de veiling een uur later eindigen....... doe mij maar normale internetveiling. (heb ook bij BWA gekocht, maar ook bij andere(n) )Voordeel van deze veilingen is dat je niet in de laatste seconde een kavel kan verliezen. Als er binnen 5 minuten voor het einde geboden wordt, wordt het kavel met 5 minuten verlengd.
Naam eronder en opsturen als open sollicitatie naar Kroymans.5 pagina´s de plank misslaan is ook een kunst![]()
Er is maar één ding wat Alfa nog kan redden en dat is een goede opleiding zowel voor de commerciele als technische mensen.
Ze doen niets of nauwelijk iets (goeds) aan opleidingen en dat heeft zijn weerslag...
Een verkoper die je het gevoel van genaaid geeft... een techneut die de klant niet geloofd..een prima auto die voor je gevoel als brandhout weer terugkomt na een servicebeurt...
GEVOEL.... EMOTIE... daar draait het allemaal om... maar roepen is niet genoeg er moet iets mee gedaan worden en dat kan alleen maar door goede trainingen..
Ga maar afkijken mijn part bij Infinity en Lexus met hun giga klanttevredenheid en hun walgelijke vormgeving.
Er is een enorme merktrouw binnen de Alfa organisatie en dat zou een organisatietrouw moeten worden... Ooit zou er een dag moeten komen dat klanten zich goed voelen bij de organisatie van Alfa Romeo in nederland en verder.
Geef mij 5 jaar als manager trainingen en ik realiseer dat..maar Alfa is zo bezig met Emozione te roepen dat de klanten er emotioneel van worden
Zoals ik al schreef, ben ik dat ook van mening! Maar ook de uitstraling van deze 'organisatie' is heel belangrijk, zeker gezien omdat Alfa Romeo zich in het Premium segment begeeft. Neem als voorbeeld het eigenmerk van Albert Heijn, Euroshopper. De verpakkingen van deze producten zijn minder mooi dan die van de A-merken, staan vaak onderin de schappen, maar dat is door de prijs te rechtvaardigen. Maar zouden deze artikelen nog net zo populair zijn als deze net zoveel kosten als de A-merken? Ik kan je op papier geven dat niemand dat koopt!5 pagina´s de plank misslaan is ook een kunst![]()
Er is maar één ding wat Alfa nog kan redden en dat is een goede opleiding zowel voor de commerciele als technische mensen.
Ze doen niets of nauwelijk iets (goeds) aan opleidingen en dat heeft zijn weerslag...
Een verkoper die je het gevoel van genaaid geeft... een techneut die de klant niet geloofd..een prima auto die voor je gevoel als brandhout weer terugkomt na een servicebeurt...
GEVOEL.... EMOTIE... daar draait het allemaal om... maar roepen is niet genoeg er moet iets mee gedaan worden en dat kan alleen maar door goede trainingen..
Ga maar afkijken mijn part bij Infinity en Lexus met hun giga klanttevredenheid en hun walgelijke vormgeving.
Er is een enorme merktrouw binnen de Alfa organisatie en dat zou een organisatietrouw moeten worden... Ooit zou er een dag moeten komen dat klanten zich goed voelen bij de organisatie van Alfa Romeo in nederland en verder.
Geef mij 5 jaar als manager trainingen en ik realiseer dat..maar Alfa is zo bezig met Emozione te roepen dat de klanten er emotioneel van worden
Dat hoeft helemaal niet Dre, die passie die je hebt straal je uit in je werk en daar kan geen opleiding tegenaan.Geef mij 5 jaar als manager trainingen en ik realiseer dat..maar Alfa is zo bezig met Emozione te roepen dat de klanten er emotioneel van worden
Als jij Tenback bedoelt, zou ik me geen zorgen maken, die heeft zijn zaakjes goed voor elkaar.Bedenk wel dat al die nieuwe panden op A-lokaties terugverdiend moeten worden. De dealers die in de problemen komen, zijn juist diegene die flink hebben geïnvesteerd in het pand. Dan ben je wel erg afhankelijk van een autofabrikant.
Als dealer heb je verder geen invloed op beleidsvoering, de modellen-politiek en design.
Als ik dan bijvoorbeeld zie hoe een Chrysler-dealer bij mij in de regio heeft geïnvesteerd. Vervolgens trok Daimler zich terug uit Chrysler en is Chrysler nu in de problemen gekomen. Het kan maar zo gebeuren dat er straks helemaal geen Chrysler meer naar Europa komen.
De term 'Premium' gebruik ik persoonlijk ook liever niet. Maar gezien de directe concurrenten van Alfa Romeo, zichzelf zo noemen, kan Alfa Romeo hier niet in achterblijven. Als jij Alfa Romeo niet als 'Premium' merk kan zien, was deze discussie eigenlijk voor niets.Gooi dat 'premium' dan maar op de vuinisbelt. Wat heb je er aan om een 'premium'prijs te betalen voor een 'premium' uitstraling als je daarvoor geen premium kwaliteit krijgt in product en service-apparaat?
Als alle anderen van de brug springen.... Natuurlijk kan Alfa prima bestaan zonder zich te conformeren aan het vreselijke non-woord 'premium'. Onderscheidend vermogen begint met jezelf onderscheiden!De term 'Premium' gebruik ik persoonlijk ook liever niet. Maar gezien de directe concurrenten van Alfa Romeo, zichzelf zo noemen, kan Alfa Romeo hier niet in achterblijven. Als jij Alfa Romeo niet als 'Premium' merk kan zien, was deze discussie eigenlijk voor niets.Gooi dat 'premium' dan maar op de vuinisbelt. Wat heb je er aan om een 'premium'prijs te betalen voor een 'premium' uitstraling als je daarvoor geen premium kwaliteit krijgt in product en service-apparaat?
Dat spreekwoord verwachte ik alAls alle anderen van de brug springen.... Natuurlijk kan Alfa prima bestaan zonder zich te conformeren aan het vreselijke non-woord 'premium'. Onderscheidend vermogen begint met jezelf onderscheiden!De term 'Premium' gebruik ik persoonlijk ook liever niet. Maar gezien de directe concurrenten van Alfa Romeo, zichzelf zo noemen, kan Alfa Romeo hier niet in achterblijven. Als jij Alfa Romeo niet als 'Premium' merk kan zien, was deze discussie eigenlijk voor niets.Gooi dat 'premium' dan maar op de vuinisbelt. Wat heb je er aan om een 'premium'prijs te betalen voor een 'premium' uitstraling als je daarvoor geen premium kwaliteit krijgt in product en service-apparaat?
Natuurlijk is merkbeleving belangrijk. Alleen... ik ben een (noodgedwongen) occasion-rijder. Mijn Alfa is nu 12 jaar oud, en ik hoef echt niet (om diverse redenen) aan te komen bij de dealer-om-de-hoek. Ik ga wel naar mijn oude, vertrouwde en al vele jaren actieve "specialist" die een "showroom" zonder uitstraling heeft, een rommelige werkplaats met olie op de vloer, maar die me wel verder kan helpen. Hij heeft datgene wat de monteurs bij de-dealer-om-de-hoek ook hebben, en dat mist bij alle pas-afgestudeerde commerciële mensen. Het wordt tijd dat Alfa-chefs zichzelf realiseren dat het merk bestaat bij de gratie van de die-hard Alfisten, en dat het op die basis best mogelijk is, er iets van te maken. Maar daar moeten ze dan wel een andere insteek voor kiezen en die heet niet "premium" denk ik.Dat spreekwoord verwachte ik alAls alle anderen van de brug springen.... Natuurlijk kan Alfa prima bestaan zonder zich te conformeren aan het vreselijke non-woord 'premium'. Onderscheidend vermogen begint met jezelf onderscheiden!De term 'Premium' gebruik ik persoonlijk ook liever niet. Maar gezien de directe concurrenten van Alfa Romeo, zichzelf zo noemen, kan Alfa Romeo hier niet in achterblijven. Als jij Alfa Romeo niet als 'Premium' merk kan zien, was deze discussie eigenlijk voor niets.. Natuurlijk kan Alfa Romeo bestaan zonder de rest achterna te lopen, maar dan wel met fatsoenlijke dealers. Ik ben er zelfs van overtuigd dat Alfa Romeo's kracht, anders zijn is (wel op een positieve manier uiteraard). Ik blijf ervan overtuigd dat merkbeleving ontzettend belangrijk is!