Klopt als een bus.Waarom lees ik in dit topic alleen maar "ik trap 'm zus en schop 'm zo en zal 'm krijgen".....
Verbeter de wereld, begin bij jezelf![]()
Geweld lokt geweld uit. Probeer zo'n verkeersidioten gewoon te negeren, door er op te reageren maak je 't alleen maar erger.
Dit weekend ben ik ook bijna van de baan gereden door een Poolse vrachtwagen. De "brave" man besliste op het laatste moment dat ie toch naar rechts wou op een afrit ipv naar links. Enige probleem was dat ik daar reed. Hij mij niet gezien (of te wel gewoon genegeerd: die man met zijn grijze duits zal toch wel afremmen zal ie gedacht hebben zeker?) Ik blij dat ik net aan een stukje autosnelweg kwam waar geen vangrail was, helemaal de berm ingeduwd met de rechterwielen. Alle mogelijke verklikkerlichtjes beginnen dan te flikkeren, ESP, ... Tijd om te claxoneren heb je dan uiteraard niet. Ben er zonder kleurscheuren uitgekomen (tikkertje ging effe wel in het rood) Auto vol slijk en gras van die berm, maar ja ik kon het wel navertellen.
Moet je dan als een gek beginnen die vrachtwagen in te halen en hem ook de pas afsnijden ? Heb gewoon effe serieus hard F*ck geroepen (en nog wat andere niet voor publicatie vatbare krachttermen) maar daarmee was de kous af. Geweld lokt geweld uit. En wie weet had die man mij idd wel niet gezien.

Nu heb ik wel bij een deel van die vrachtwagenchauffeurs serieus mijn bedenkingen. Als iedereen mooi 80 rijdt op een autosnelweg omdat het glad is, er mist is, of pijpenstelen regent waardoor je amper iets ziet ... waarom vinden die brave truckers het dan nodig om toch (rustig cruisend op de cruise-control, met een been op het dashboard, rustig aan het bellen met de GSM) toch iedereen moeten voorbijsteken ? En dan nog het liefst in een bocht ?
Moraal: blijf idd rustig in het verkeer. Het is het allemaal niet waard. Als iedereen zo zou denken, dan is er helemaal geen agressie in het verkeer meer.