sudman1500
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Idee voor het 'zus-en-zo-type-eigenaren' topic

vr nov 14, 2008 09:18

waar ik een beetje bang voor ben is dat de lage drempel hier om in te schrijven... of iig te reageren op een "eigenaren" topic er voor zorgt dat mensen dan niet meer inschrijven in een register.. en dan werk je dus je eigen club een beetje tegen...toch?
En als

- de draad door een registerleider zelf is opgezet
- de draad is bedoeld om het register aan te vullen
- de liefhebbers van dit model door deze draad zich enthousiasmeren om zich in te schrijven voor dit model bij het register en ook een plekje op het forum te bieden op deze manier
- niet-SCARB leden met het specifieke model enthousiast worden om lid te worden van de SCARB omdat zij ook op het forum van deze club zien dat er een leuke groep liefhebbers van hun model is
- de liefhebbers van dit model aan elkaar kunnen laten zien buiten de “tastbare” evenementen om, wat ze in bezit hebben dmv foto’s
- liefhebbers van andere types Alfa Romeo enthousiast worden voor het specifieke registermodel
-enz

Mag het dan wel? : :wink:
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

postbus31
Member
Member

RE: Idee voor het 'zus-en-zo-type-eigenaren' topic

vr nov 14, 2008 09:56

Wat sudman1500 zegt.

=D>

Andretti Molletti

za nov 15, 2008 14:10

ach dat mag... :wink:

maar wat niet mag is een ZWARTE alfa eigenaren topic.. dat dan weer niet.. :?

we zijn grenzen aan het zoeken met deze eigenaren topics... meer niet. :roll:
Je ziet een uniek individu en daarachteraan huppelen een hoop eeeeuh andere individu-en :-D

het is kommer en kwel op het forum.. amper iets zinnigs gezien de laatste tijd en de betere technische verhandelingen spelen zich af door de telefoon of in mijn PB.. 8)

does ring some kind of bell doesn't it? :idea:

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

za nov 15, 2008 15:45

we zijn grenzen aan het zoeken met deze eigenaren topics... meer niet.
Dat is jóuw interpretatie van wat er gebeurt, Dré. De diverse type/eigenaren topics zijn niet meer dan een bundeling van foto's en bijdragen. Niet ter meerdere eer en glorie van de topic starter maar voor het forum. Zoals er ook een miniaturen-, verjaardagen-, haarballen- en boekentopic zijn.En dat de type topics door een groot deel van de forumgebruikers gewaardeerd wordt blijkt uit het aantal bijdragen.

Een rode Alfa eigenaren topic opstarten, dát is pas de grenzen opzoeken. In plaats van discussiëren met argumenten lukraak topics opstarten omdat je het ergens niet mee eens bent, of een goed lopende discussie verstoren met flauwe grappen draagt alleen maar bij aan de door jouzelf gehekelde kommer en kwel.

Algemeen: Ik heb 'rode Alfa topic' ongemoeid gelaten omdat er inmiddels vele bijdragen waren gepost en ik het niet redelijk vond om die van zoveel gebruikers te wissen. Nieuwe 'leuk' bedoelde groene Alfa topics en eigenaren-van-een-Alfa-met-een-vol-asbakje topics worden wel verwijderd. Als je kritiek hebt op een rommelig forum, ga die rommel dan niet nog erger maken.

Wat is de rol van de moderators hierin? Voor de één doen we te veel, voor de ander doen we te weinig. Zoveel forummers, zoveel meningen. Ergo: we doen het nooit voor iedereen goed. Daar streven we ook niet naar. Wij proberen het forum een beetje netjes te houden en grijpen in daar waar de regels worden overtreden, topics verkeerd geplaatst worden en waar de sfeer wordt verziekt.

Iedere forumgebruiker kan een bijdrage leveren aan de goede sfeer door topics die hem/haar niet aanstaan te negeren. Wordt in of met dat topic de regels overtreden, gebruik dan de klik-knop. Die is daarvoor. Als je toch in discussie wilt gaan, bedenk dan dat iedere reactie een nieuwe reactie uitlokt en dat het aantal keren dat iemand zo zijn gelijk heeft gehaald en een concensus heeft bewerkstelligd uiterst gering is.

Staat er niets interessants op het forum? Lever dan zelf een positieve bijdrage of besteed je tijd aan zaken die je wel kunnen boeien.

Persoonlijk zie ik weinig kwaad in de type/eigenaren topics. Het is in de eerste plaats laten zien wat je hebt (de insteek per topic verschilt enigszins). Ik zie er geen probleem met betrekking tot de registers in. Die hebben een structuur met een registerleider, ritten op de SCARB kalender, pagina's in het Klaverblaadje en in veel gevallen een eigen forum. Hoe kan een simpel topic daarmee concurreren? Daarbij is het nú een hype. Tegen de tijd dat iedereen zijn plaatjes heeft gepost zakken de meesten waarschijnlijk wel weer weg.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za nov 15, 2008 15:56

Wat een gedoe weer. :shock: Van mij mag iedereen een weetikveelwatvooreigenarentopic opstarten. Er wordt toch al zoveel onzin gepost hier de laatste tijd dat 1 of meer onzinnigetopics er ook niet meer toe doen. Ze zakken vanzelf wel naar onderen weg. Niet al te druk om maken jongens. En ook niet overal slotjes op gooien. Het bloed vanzelf wel dood. Ik lig er niet wakker van iig. Er zijn belangrijkere dingen waar je je druk over kunt maken. :wink:

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo nov 16, 2008 21:58

@ Sudman 1500: =D>

@ Dinky Boy: helemaal mee eens en ik vind jouw topic index ook geslaagd. :thumbs:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Andretti Molletti

ma nov 17, 2008 18:02

Dat is jóuw interpretatie van wat er gebeurt, Dré.
klopt!
Vervolgens:
Algemeen: Ik heb 'rode Alfa topic' ongemoeid gelaten omdat er inmiddels vele bijdragen waren gepost en ik het niet redelijk vond om die van zoveel gebruikers te wissen. Nieuwe 'leuk' bedoelde groene Alfa topics en eigenaren-van-een-Alfa-met-een-vol-asbakje topics worden wel verwijderd.
Blijkbaar zet jij die interpretatie kracht bij dmv verwijderen Hans ;)

Wat ik alleen maar waardeer hoor! dat Rode Alfa eigenaren topic kan wat mij betreft ook weg.

@ Allessandro: je onderschriften:
ffe yourre not fokkin' happy with thiez forum, why do'nt you just fok off?!
EN
Everybody is equal, but some feel more equal than others
:?: :?: :?:
identiteitscrisus kerel???
Laatst gewijzigd door Andretti Molletti op ma dec 01, 2008 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Andretti Molletti

ma nov 17, 2008 18:04

Vwb het index topic zou dat voor techniek denk ik ook erg zinvol zijn.
Vaak zie je daar dezelfde vraag terugkomen en de term UTFS ... :lol:
Dat zou dan een beetje opgevangen kunnen worden!

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma nov 17, 2008 18:13

zoals bv de BDp sensor en LMM voor de 156... :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

zo dec 07, 2008 23:43

Ik zie tot mijn niet geringe verbazing dat het 155 topic op slot is gedraaid...
Ik vroeg me af waarom, dit is toch een "vaste topic"? Mods?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo dec 07, 2008 23:56

Ik denk dat ze het overwerk aan PBs, telefoontjes en e-mail even te veel vonden worden. Ik hoop dat het binnenkort weer open kan, nadat er een en ander duidelijk is geworden.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma dec 08, 2008 00:38

Ik neem aan dat dat slotje van tijdelijke aard is, want los van de laatste pagina waarin diverse kampen hun reeds bekende stellingen innemen was het m.i. een keurig topic met waardevolle informatie en leuke archief-feitjes over de 155 waar de liefhebber, registerlid of niet, iets aan had.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

ma dec 08, 2008 08:45

Ben ik met je eens Yuri, we beraden ons op het vervolg.

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

ma dec 08, 2008 12:32

Dus dankzij een paar stokers kan ik geen nieuw materiaal in het topic meer zetten :?
Goed gedaan stokers, hebben jullie toch je zin gekregen =D> [-(
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma dec 08, 2008 18:40

Dus dankzij een paar stokers kan ik geen nieuw materiaal in het topic meer zetten :?
Goed gedaan stokers, hebben jullie toch je zin gekregen =D> [-(
Begin gewoon een nieuwe topic. Net zo makkelijk. 8)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”