kai
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: Gereden: Alfa Brera (autoweek)

vr nov 04, 2005 11:38

Hier zou ik in ieder geval WEL vrolijk van worden !

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En het ding zal rondjes om die Brera kunnen rijden !

kai
Advanced Member
Advanced Member

vr nov 04, 2005 11:49

Leuk japannertje dan ?

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

De Brera moet HET topmodel van Alfa worden. Een uithangbord, en een magneet om klanten met minder geld (andere) Alfa's te laten kopen.
DIt Brera gedrocht zal zelfs een kleine jongen niet op zn muur hangen !
[/img]

Dellorto
Junior Member
Junior Member

vr nov 04, 2005 11:55

Je stelt het nu wel heel cru Kai, ik ben het in grote lijnen wel met je eens, dat dit model niet het uithangbord is voor een merk als Alfa Romeo, maar ik zou persoonlijk altijd nog een Brera boven ieder model van een ander merk in die prijsklasse/modeltype verkiezen...(even de GT hierbuiten gelaten)

Een auto als de 8C Compentizione (.... daar gaaaaan we weer :wink: ) heeft wel die uitstraling die als uithangbord kan fungeren.... Ik begrijp dat een dergelijke auto een prijs heeft waardoor deze lastig te bouwen is voor Alfa (FIAT), maar de lijnen kunnen toch wel (grotendeels) worden overgenomen in een serieus haalbaar productiemodel??? :?
Alfa Romeo: Inclusief exclusiviteit!

kai
Advanced Member
Advanced Member

vr nov 04, 2005 12:04

Liefde maakt blind ....

kroehlur

vr nov 04, 2005 12:11

De voorkant van die VW kan je zo tekenen:

:shock:
:shock:

:lol:

De rest zijn in mijn ogen ook niet echt scoonheden. Ik mis in de vormgeving van dit sort auto's gewoon wat terughoudenden elegantie. Ze willen in mijn ogen allemaal te veel.

Een heel geslaagd ontwerp van niet al te veel jaren teurg is deze:

Afbeelding

welke inmiddels ook is verneukt met van die booskijkers.
Als je dan sws over concept auto's begint:

Afbeelding

Blijft gewoon mooi :!: en ik wil graag zien hoe die japs eruitzien als ze een keer echt in productie gaan.
Die BMW 6 serie is trouwens echt een walgelijke waal van een auto en ik zie dat ding niet echt als concurrentie van de Brera. Dat is eerder een Z4 coupe (als die bestond).

Elentinos
Member
Member

vr nov 04, 2005 12:43

Tja, die Brera. Ik kan er ook niet warm of koud van worden. Trouwens ook van de 159 had ik veel meer verwacht. Toen ik hem deze zomer voor het eerst zag, viel hij mij geeneens op als een nieuwe Alfa. Pas na twee keer kijken... verrek een 159... :roll:
De Brera heeft wel een veel apartere vorm, maar die overhangen, dat gedrongen uiterlijk. Ik moest bij de 'en profil' foto's tot mijn grote schaamte direct aan een 2-deus Signum denken. :oops:
Over die overhangen: waarom kunnen BMW en Mercedes wel wegkomen met korte overhangen en Alfa niet? Ze moeten toch echt aan dezelfde eisen voldoen.

Tenslotte: Die Z4 coupe is zoooo cewl. schaam, schaam, schaam....

Giulia555

Re: RE: Gereden: Alfa Brera (autoweek)

vr nov 04, 2005 12:47

Ben ik dan de enige die het ding lelijk vind ??
(Had het berichtje hierboven nog niet gezien)
Neen, ook ik beschouw het apparaat als niet mooi zijnde. Te geforceerd allemaal en heb je gezien hoe die chauffeur er in zit?....Lijkt er op dat alles boven de 1.85M opgevouwen gaat worden......

OK I admit ook niet mooi maar wel zo puur en zooooooo snel maar dan maar doorsparen voor:

Afbeelding

kroehlur

vr nov 04, 2005 12:53

Over geforceerd ontwerp gesproken....... 8)

TVR laat mij ECHT koud. Ze zijn dan wel heele snelle zelfmoordmaschines maar lelijk. Is dat trouwens niet de prototype waar de ribben boven de voorwielen echt voor de koeling was? Nu zijn ze maar voor de show..... :roll:
En die Z4 coupé dan? :moon:

Nee - ik ben niet gecharmeerd door huidige autoontwerper's helaas. :?

Maxtor
Guru
Guru

vr nov 04, 2005 13:06

Ik ben ook niet zo gecharmeerd van de Brera eigenlijk. De oer Brera vond ik helemaal geweldig, maar het daadwerkelijke model valt toch tegen. De verhoudingen kloppen niet, neus is veel te lang en de achterlichten doen me aan een Ibiza denken...

Ze kunnen wat mij betreft beter de 8C in productie nemen, veel mooiere auto! En als het Fiat concern dan toch bezig is.... doet u mij deze dan maar =P~
Afbeelding
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

PietJan
Junior Member
Junior Member

vr nov 04, 2005 13:20

Over die overhangen: waarom kunnen BMW en Mercedes wel wegkomen met korte overhangen en Alfa niet? Ze moeten toch echt aan dezelfde eisen voldoen.
Dat klopt, ze moeten aan dezelfde eisen voldoen. Die eisen stellen oa. een bepaalde afstand voor tussen de buitenkant motorkap en de "harde delen" zoals motor, versnellingsbak etc. Hierdoor moet de motor verder naar achter geplaatst worden. Bij voorwielaandrijving gaan automatisch de voorwielen mee naar achter. Bij achterwielaandrijving (zoals BMW en die taxi's) niet.

Aangezien Alfa niet het geld heeft om hun motorconcept hierop aan te passen maar hun motoren uit de Fiat magazijnen moeten pakken zitten ze aan deze ontwerpen vast. :cry:

mvg. Piet Jan
Spider 2000 (1974)
Giulietta 1.4 MA 170 TCT (2012)

Dellorto
Junior Member
Junior Member

vr nov 04, 2005 13:25

Juist Maxtor! Zo'n Fulvia concept is een perfect voorbeeld van een slanke elegante en toch sportief uitziende coupe! Erg stijlvol... Vooral ook niet te dik in de zin van zwaar en log....

Wat ik ook van de Brera een beetje jammer vind, is dat het in principe niets meer of minder is dan een 159 Coupe.... terwijl in de dagen van weleer, maar ook recentelijk met de GTV 916, de coupe's een duidelijk ander, op zichzelf staand model waren. Natuurlijk waren er technisch veel overeenkomsten, maar qua body een totaal andere auto...

De Brera is een heetgewassen 159 ...helaas.... :(
Alfa Romeo: Inclusief exclusiviteit!

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

vr nov 04, 2005 13:32

@Kai: de voorbeelden die je aanhaalt zijn allemaal van prototypen. Ik wil nog wel zien wat er van overblijft als zo'n auto voor serieproduktie geschikt gemaakt moet worden.

Feit blijft wel dat de Brera er niet mooier op geworden is door de omschakeling naar vier/ voorwielaandrijving. Gedicteerd door economies of scale, tis niet anders.

We kunnen alleen maar blijven mijmeren over het wat als Alfa van begin af aan het Premium-platform had ontwikkeld en niet in smaenwerking met voorwielaandrijving-adepten Saab.
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

RG

vr nov 04, 2005 13:32

de 8C Competizione is weliswaar mooi, maar het is tegelijkertijd teleurstellend en makkelijk copy-paste werk van beroemde Alfa's uit het verleden, hier en daar een beetje retoucheren en klaar. :? (tikkie kort door de bocht, ik weet het. :wink: )

De Brera getuigt wel van wat meer lef!
En het aanpassen van het oorspronkelijke studiemodel hebben ze gedaan, zodat wij lange Hollanders er ook in passen.

Laat ze nou maar 's een 8C in de Brera leggen!

RG

Re: RE: Gereden: Alfa Brera (autoweek)

vr nov 04, 2005 13:39

Juist Maxtor! Zo'n Fulvia concept is een perfect voorbeeld van een slanke elegante en toch sportief uitziende coupe! Erg stijlvol... Vooral ook niet te dik in de zin van zwaar en log....

Wat ik ook van de Brera een beetje jammer vind, is dat het in principe niets meer of minder is dan een 159 Coupe.... terwijl in de dagen van weleer, maar ook recentelijk met de GTV 916, de coupe's een duidelijk ander, op zichzelf staand model waren. Natuurlijk waren er technisch veel overeenkomsten, maar qua body een totaal andere auto...

De Brera is een heetgewassen 159 ...helaas.... :(
Nee, de 159 is een uitgerekte Brera en niet andersom! [-X

Toen de Brera nog de enige was met dat coole front, was het nog gaaf. Maar aangezien autofabrikanten tegenwoordig de grootste moeite hebben om iets moois en origineels te ontwerpen, wordt die ene goed in de smaak vallende feature direct op alle modellen toegepast, net als bij Audi

En nu is de Brera niet zo bijzonder meer... :cry:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”