Ruud33 16V

RE: Dit is heel gaaf.

wo nov 16, 2005 09:56

Tja rijdt standaard al goed....

Alleen jammer dat een DTM bolide niks mara dan ook HELEMAAL niks met standaard te maken heeft... Het is gewoon een soort monocoque met wishbones rondom, achterwielaandrijving en een dikke afgeknepen V8 voorin. De buitenkant die dan een C-klasse of in dit geval een GT moet voorstellen is puur een plastic kapje in de vorm van het origineel.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

wo nov 16, 2005 11:04

CART/IRL??? Het lijkt mij best aardig om Alfa Romeo in te schrijven voor zo'n klasse en
een topteam in deze klasse heeft niet eens 1/100ste nodig van F1 budget. Moet mogelijk zijn

Of motorleverancier in de F3..is weer een tijd geleden. De jongens van Ferrari of anderen maken in no time een competitieve viercilinder.

Of LMP klasse. MG heeft met weinig geld redelijk succesvol deelgenomen aan Le Mans,
Sebring etc.

Nascar zou wel een goede grap zijn...

Ruud33 16V

wo nov 16, 2005 11:20

Precies het kan ook goedkoper!!!

Alleen rijden ze in het champcar kampioenschap allemaal met Ford motoren :wink:

IRL zou misschien wel kunnen met als doel de amerikaanse markt weer een beetje op te doen leven...

F3 motoren bouwen moet idd ook kunnen. Mercedes heeft hierin een grote naam op het moment met teams als ASM en Signature in de Euroseries. ZIj vermorzelen op dit moment de concurrentie van Opel.

SQUADRA LEO
Guru
Guru

di nov 29, 2005 14:09

27-11 - Dat Opel uit de DTM stapt heeft mogelijk veel grotere gevolgen dan het verlies van één fabrikant. Afgelopen vrijdag liep de inschrijvingsdeadline af, maar enkel Mercedes heeft zich ingeschreven. Audi heeft uitstel gevraagd tot 15 december.

Feitelijk gezien zou de DMSB – de Duitse autosportfederatie – het DTM-kampioenschap voor 2006 na vrijdag af hebben moeten blazen. Om het opdoeken van de raceserie te voorkomen heeft men het verzoek van Audi om de inschrijvingstermijn te verlengen gehonoreerd. ,,Dat hebben we gedaan", bevestigt Christian Schacht op de Essen Motor Show dan ook tegenover Autosport.nl. Schacht staat aan het hoofd van de DMSB

,,Vraag me niet naar het precieze hoe en waarom, want daar kan ik verder geen mededelingen over doen." Door de DTM-commissie werd in Essen druk overleg gevoerd. Mocht Audi daadwerkelijk besluiten zich niet in te schrijven, dan lijkt het einde van het bij de fans nog altijd populaire DTM opnieuw in zicht.

:cry:

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

pepijn
Advanced Member
Advanced Member

RE: Dit is MINDER gaaf.

do dec 01, 2005 19:24

Zoals al eerder gezegd staat de DTM te ver af van de "straat" in de hoogtijdagen van de DTM toen Alfa furore maakte hadden de wagens op het einde meer group C specificaties als toerwagen specificaties zoals het huidige WTCC. Hoewel het een spectulaire serie is, is er weinig associatie met de dagelijkse wagen. het hangt tussen F1 en WTCC in. Een WTCC weekend is beter als een DTM weekend want daar zie je nml en je dagelijkse auto voorbij komen en group C wagens.

En omdat alles vanuit marketing oogpunt gedaan word tegenwoordig is het WTCC beter voor de verkoop dan het DTM in de huidige vorm. Zouden ze echter teruggaan naar het begin dan is het weer niets meer als een WTCC kloon en de racerij is op dat niveau te klein voor 2 van zulke prestigieuze kampioenschappen. Dus hoe jammer het ook is denk ik dat het beter is als het DTM ter ziele gaat en de herrinering aan de gouden Alfa jaren levend en in ere worden gehouden.

En het WTCC zou nog leuker worden als een opel, mercedes, Audi er ook bij zouden komen zolang er wel gewaakt word dat het niet uit de hand loopt en het de richting van de DTM uitgaat waarin de budgetten en specificaties F1 vormen aannemen
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

vr dec 02, 2005 09:37

Als men mij aan zou stellen om Alfa Romeo te leiden, kan ik in 2007-2008 een Alfa Romeo F1 team aan de start krijgen.

Ik durf te voorspellen dat ik enkel met Alfa's advertising budget een aardig bedrag bij elkaar heb en met enige sponsoren
$300 millioen bij elkaar heb. Schijnbaar heeft men voldoende exposure maar het blijft een slechte investering.
Je moet F1 progamma nog uitmelken, adverteren en zien te verkopen etc.

Ik denk dat een groot probleem voor Alfa Romeo zal zijn dat te weinig mensen bewust zijn van het feit dat Alfa Romeo
circuits aandoet en nog sterker dat veel mensen het ook weinig kan schelen. De huidige reclamecampagnes of
sponseren van een zeiljacht zijn volgens mij effectiever als een race team.

Giulia555

Re: RE: Dit is MINDER gaaf.

vr dec 02, 2005 09:53

Als men mij aan zou stellen om Alfa Romeo te leiden, kan ik in 2007-2008 een Alfa Romeo F1 team aan de start krijgen.

Ik durf te voorspellen dat ik enkel met Alfa's advertising budget een aardig bedrag bij elkaar heb en met enige sponsoren
$300 millioen bij elkaar heb.

Tuurlijk......Kom op zeg Bert...even terug op aarde.....Teams zoals Toyota die bijna wereldleider zijn op auto gebied en enorme winsten maken zien het als enorme investering. Een investering die het bij Toyota wel waard is omdat deze redelijk makkelijk terugverdiend wordt...

A) Krijg je bij Alfa de tijd niet om een programma te ontwikkelen
B) Worden er bij Alfa (FIAT) rationele keuzes gemaakt en geen emotionele
C) Alfa is te klein (alleen Europa) om op mondiaal platform te opereren

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

vr dec 02, 2005 10:33

Nee, want ik stel juist dat de de huidige constructeurs in F1 meer doen als enkel aanwezig zijn. Toyota spendeert naast het runnen van het team een groot bedrag
om het F1 Toyota team daadwerkelijk aan het publiek te verkopen in de vorm van TV spotjes etc.

Alfa Romeo kan schitteren in WTCC/Superturisimo DTM maar als niemand daarvan bewust is, heeft het weinig effect. BMW verkoopt haat WTCC zege met een gelimiteerde 320 met enig plastic en wat meer paardjes. Waarschijnlijk hebben weinig klanten gekeken naar WTCC maar BMW doet er veel aan om zijn gelijk te onderstrepen dat men s’werelds beste middenklasser bouwt. Let wel, Alfa Romeo heeft met de 155 ongekende successen geboekt maar de verkopen kan men niet anders als teleurstellend noemen. Ook de 156 is een buitengewoon succes op het circuit maar ik vraag echt af in hoeverre de sportieve successen daartoe hebben bijgedragen. Ik vermoed dat weinig mensen weten dat Alfa Romeo 156 de Honda Accord van Tarquini voor is gebleven.

Alfa Romeo heeft vermoedelijk het complete budget nodig voor het runnen van bijvoorbeeld een F1 raceteam en heeft volgens mij beperkt succes en effect om de sportieve inspanningen in de showroom te verzilveren. Men heeft waarschijnlijk te weinig geld over om zichzelf te promoten en te adverteren.
Ik geef enkel aan dat deelname en aanwezigheid niet voldoende is maar totale budget van Alfa wel toereikend is voor eigen F1 team.

Toyota heeft in het verleden ook de GP’s in Amerika ondersteund en zelfs bijvoorbeeld met een Toyota-sticker op de neus van een F1 Ensign-Cosworth in 1981.
Men is bezig zichzelf te verkopen.

Het Japanse merk gaat geheel anders om met autosport en daarmee bedoel ik niets kwaads of negatiefs. Persoonlijk zie ik Alfa Romeo meer commercieel succes behalen met commercials, adverteren etc. Hoewel ik als enthousiasteling liever deelname aan autosport lijkt mij deelname aan DTM/F1 etc weinig nut hebben.

Afbeelding

Ensign-Cosworth

ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

vr dec 02, 2005 15:06

Afbeelding

heeft wat weg van de jaren 50 met ferrari team in alfa romeos... ook heel veel mensen denken dat dat ferraries zijn... maar zijn gewoon super alfas
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

SQUADRA LEO
Guru
Guru

RE: En dit is weer goed nieuws !!

vr dec 16, 2005 18:30

Audi blijft DTM trouw

Vrijdag 16 december 2005 »

DTM-fans kunnen opgelucht adem halen. Audi blijft de DTM trouw. De autofabrikant wachtte zeer lang met de beslissing om ook volgend jaar actief te zijn in toerenwagenklasse.

Audi zal acht tot tien auto's op de startgrid zetten. Mercedes staat garant voor tien auto's. Dat betekent dat aan de randvoorwaarde van de DMSB is voldaan. Het bestuur van de DTM eist minimaal 16 wagens en twee fabrikanten aan de start.

Het DTM-kampioenschap hing de afgelopen tijd aan een zijden draadje toen Audi er niet in slaagde zich in te schrijven voor het verstrijken van de deadline. Opel besloot al voor het einde van het afgelopen seizoen de DTM de rug toe te keren.

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr dec 16, 2005 18:37

In 1993 waren er ook maar 2 fabrikanten aan de start. Mooi dat het doorgaat. Wie weet komt er een derde in 2007.

Rens 1.7QV
Guru
Guru

vr dec 16, 2005 19:27

2 fabrikanten, nou nou... Dat houdt niet over

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

za dec 17, 2005 09:43

das eigelijk helemaal niet leuk, lijkt het een beetje op super cub racen :?

maarja... het zijn duitsers he ;-) doe mij maar gewoon 10 verschillende constructeureurs met 2x 10 verschillende auto's :D
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

za dec 17, 2005 20:41

de 159zou een waardige opvolger van de 155 dtm kunnen worden.
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”