di nov 01, 2005 09:51
En dan? Geloof jij de media?
Ik zal je eens wat vertellen, echt gebeurd: Een Belgische auto-journalist schrijft voor een bepaald weekblad een redelijk negatief testverslag over een BMW en wordt ontslagen omdat hij dit niet wil aanpassen. Waarom? Omdat BMW dit blad mee sponsort! Dit verhaal komt van een oud-collega van mij wiens zoon in dat wereldje werkt.
Naar dat zelfde weekblad stuurde ik ooit een kwade lezersbrief omdat ze mijn inziens Alfa wederom zonder reden door het slijk haalde. De reactie van de redacteur was dat ik als liefhebber niet objectief was. Ik antwoorde dat een objectieve media nog moet uitgevonden worden, nooit geen reactie meer teruggekregen.
Vergeet niet dat de Duitse media een van de sterkste media is. Wie gaan zij steunen?
Daarbij komt dat bij de lancering van nieuwe modellen, BMW journalisten uitnodigt naar mooie exotische plaatsen, schrijf maar eens iets fout, je zal niet meer mogen gaan.
En is het je nog niet opgevallen dat modellen pas afgebroken worden als er een nieuw model is? Kijk naar de Z3. Nooit iets verkeerd van gehoord tot de Z4 er kwam, plots was er niets goed aan?!
Als laatste: enkele jaren terug deed Autovisie een test met breaks, waaronder de 156 Sportwagon, een BMW 316 en nog enkele andere. Heel het artikel door kwam de Alfa er zeer goed uit (behalve opslagruimte, maar daar zegt men bij ALfa zelf dat de wagen niet voorgemaakt is). De BMW was mede door het budget, zwak van motor, eigenlijk was hij in vergelijking tot de andere de mindere. Eindconclusie: koop de BMW. De weken die daar op volgde kwamen er zeer veel lezersbrieven die hier over kloegen.
BMW beter, laat me niet lachen. Wat je voor een BMW moet betalen zou hij beter moeten zijn, de realiteit...