Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

Re: RE: Interview met Kalbfell

di okt 04, 2005 16:16

Het is niet mijn smaak.Net wat men juist niet had moeten gebruiken en ik niet mooi kan vinden, tref ik aan. Zelfs Lexus achterlichten.
En niet te vergeten 17" 'pimp my ride'' bling bling velgen :(

Gebruikersavatar
arne
Member
Member
Berichten: 235
Lid geworden op: do sep 29, 2005 23:41
Locatie: Goes

RE: Interview met Kalbfell

di okt 04, 2005 21:23

Maar ja, kun je leven van alleen de alfisti, of moet een autofabrikant toch kijken naar wat de meerderheid van de markt zoekt? Begrijp me goed, wat mij betreft gaan ze weer op de toer van achterwiel aangedreven lichtgewicht V6-en en turbo's, maar die markt is een stuk kleiner. En op deze manier kunnen ze het platform delen... En dat maakt het wel een heel stuk goedkoper.

Leuk? Nee, maar voor exclusieve auto's moet je tegenwoordig niet meer bij Alfa zijn. Helaas. Dan moet je inderdaad in de richting van TVR etc. Maar in vergelijking met de meeste andere merken, vind ik de 159 en de Brera toch wel mooiere verschijningen.

Arne

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Interview met Kalbfell

di okt 04, 2005 21:59

Verwacht geen Ferrari voor een prikkie maar over de styling verschil ik van mening...
ik vind hem echt ordi.


Kijk ook eens naar prijs, prestaties van de A4 in vergelijk met de 159. Een A4 heeft
het voordeel van een in lengterichting ingebouwde motor, lager gewicht en geringer verbruik en geringe afschrijving. Een 3.2 Quattro is 200 kg lichter als een 159 Q4.
Het is toch uitermate moeilijk concurreren als je ziet wat de concurrentie doet en
met name als je qua prestaties het moet afleggen en zelfs duurder per km zal rijden.
Met name qua prestaties mag je veel meer verwachten van een Alfa Romeo.



3.2 FSI V6: 188 kW (255 pk), 330 Nm, 0-100 km/uur in 6,4 sec., top 250 km/uur (begrensd)
2.0 T FSI: 147 kW (200 pk), 280 Nm, 0-100 km/uur in 7,3 sec., top 241 km/uur
1.8 T: 120 kW (163 pk), 225 Nm, 0-100 km/uur in 8,6 sec., top 228 km/uur

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Interview met Kalbfell

di okt 04, 2005 22:39

1.9 JTS (160 pk / 190 Nm)
Prestaties top: 212 km/u
0 tot 100: 9,7 s
Verbruik 8,7 l/100 km

2.2 JTS (185 pk / 230 Nm)
Prestaties top: 222 km/u
0 tot 100: 8,8 s
Verbruik 9,4 l/100 km

3,2 V6 (260 pk / 322 Nm)
Prestaties top: 240 km/u
0 tot 100: 7 s
Verbruik 11,5 l/100 km


Wat is het verbruik van een 330 gemiddeld??? 8.7l/100km.

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

RE: Interview met Kalbfell

di okt 04, 2005 22:54

:oops:, tikfoutje van mij...
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Gebruikersavatar
ChickenBoy
Member
Member
Berichten: 101
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:41
Locatie: Heerhugowaard

RE: Interview met Kalbfell

do okt 06, 2005 14:22

Ik denk dat Kalbfell het wel goed ziet: eerst overleven door geld proberen te verdienen. Dat lukt voorlopig alleen, door niet te duur nieuwe modellen te ontwikkelen. Bovendien moeten die modellen in voldoende aantallen verkocht worden. Simpel.

Pas daarna kan er weer gedacht worden over duurdere projecten, zoals aanpassen van een FWD chassis naar RWD (of het zelf ontwikkelen van een RWD chassis).

Willen we een betaalbaar Alfa Romeo, dan moeten we accepteren dat het Alfa karakter voorlopig en vooral in de styling en marketing gevonden moet worden :(

Fiat, maar ook ieder andere fabrikant, zal nooit een submerk handhaven dat structureel verlies blijft maken. Vinden de banken en aandeelhouders niet leuk :x
1995 Alfa 155, 2011 Fiat 500, 2010 Mitsubishi ASX
(Ooit: 1976 X-1/9, 1985 Uno, 1988 Celica, 1990 Uno, 1994 MR2, 1996 Bravo, 1997 V70, 2001 Cherokee, 2001 barchetta, 2003 Alfa 147, 2006 Panda, 2007 Colt, 2008 Grande Punto, 2008 Mazda 5)

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Interview met Kalbfell

do okt 06, 2005 15:00

De 159 zal ongetwijfeld tot de meer veilige in zijn klasse behoren of zelfs de veiligste
zijn. Met de 156 introduceerde men direct ingespoten dieselmotoren en volgens mij is
Alfa Romeo de eerste die alle benzinevarianten met DI uitvoert. Nog wat aardige toeters
zoals een nog verfijnder remverdeling op alle wielen maar.....


je kunt overduidelijk merken dat men samen met Saab een platform heeft gebouwd bedoeld
voor Alfa, Saab, Cadillac en Opel. Oke, Alfa Romeo is de enige op het moment die gebruik maakt van het platform nadat GM is afgehaakt maar de afmeting, gewicht verraden zijn afkomst. Het chassis was ook bedoeld voor als een BMW 5 concurent en men had
bijvoorbeeld voor het chassis een nieuwe Opel Omega, Saab 9-5 bedacht.
Dat maakt het al ongelukkig om met deze partners een opvolger van de 156 te maken.
Je kunt duidelijk merken dat over zeer veel zaken is nagedacht.
De 159 heeft zeker eigenschappen die een auto in het segment 166 niet zouden mistaan. Daarnaast zal de betrouwbaarheid ongetwijfeld op een nog hoger niveau komen te staan, service niveau zal men ongetwijfeld aan werken en verbeteren. Oke, goede auto's verkopen altijd....

maar waar is het sportieve gevoel gebleven? Sportiviteit hoort toch ingebakken te zijn.
Zulke slome sukkelaars zijn Alfa rijders toch niet op het moment? Of wel??
Alfa Romeo geeft hoog op van de wegligging maar er bestaat ook een strook asfalt
tussen de bochten. Motoren hebben enkel meer power om al die kilo's in beweging te houden. Verbruik, prestaties en CO2 uitstoot zijn bedroevend voor een auto in deze klasse.
Komt nog bij dat de styling onhandig is. Voorin alle ruimte maar voor een auto van deze
afmeting is het verder behelpen qua kofferruimte en ruimte achterin.
Met mijn 1.92 kan ik prima achterin een Alfetta/75 maar men moet zo nodig kunstzinnig zijn.

Gebruikersavatar
Rens 1.7QV
Guru
Guru
Berichten: 1238
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:21

Re: RE: Interview met Kalbfell

do okt 06, 2005 19:43

D
Alfa Romeo geeft hoog op van de wegligging maar er bestaat ook een strook asfalt
tussen de bochten. Motoren hebben enkel meer power om al die kilo's in beweging te houden. Verbruik, prestaties en CO2 uitstoot zijn bedroevend voor een auto in deze klasse.
Hier heb je echt helemaal gelijk in

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Giulia555

RE: Interview met Kalbfell

vr okt 07, 2005 13:49

Het premium platform van de 159 gaat ook gebruikt worden (in verlengde versie) voor de opvolger van de 166...en een kleinere broeder van de Maserati Quattroporte die in 2008 komt. De Maser gaat de 4.6 V8 Northstar (l37 hogere toerentallen spec.) motor krijgen en zal zijn weg ook gaan vinden in de top 166 modellen. De Maser moet inderdaad een tegenhanger van de Duitse gevestigde orde worden (5-serie, A6, enz)

De bedeoling is om Maserati weer wat "betaalbaarder"te maken nu ze onder de paraplu van Alfa opereren en daardoor geen dure Ferrari onderdelen meer hoeven te gebruiken....

Spannend.....

Gebruikersavatar
kai
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 808
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:19
Locatie: Kloosterburen, Gr
Contacteer: Website

RE: Interview met Kalbfell

vr okt 07, 2005 14:51

Maserati goedkoper en de opvolger van de 166 duurder ?
Dat gaat bijten.

Giulia555

RE: Interview met Kalbfell

vr okt 07, 2005 15:21

valt wel mee.....relatief goedkoper. Denk aan € 80-90K voor de Maser en 40-60 voor de 166.....Blijft veel geld...dat wel.....

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Interview met Kalbfell

vr okt 07, 2005 16:46

Alsjeblieft, met een motor in de lengte richting. Dit heeft bijzonder gunstig effect op de vormgeving en het neemt lekker veel richting in N-Z. Zulke auto's hebben een grille,
lange motorkap en zo'n voorzijde verkoopt in dit segment. Voordat je het weet bedenkt
Alfa Romeo een voorzijde van een Peugeot 307 en nog meer frisse winden.
Ik heb nog nimmer een ruimte auto commerieel zien slagen in dit segment dus drop het Visconti concept. Een enigzins rechtopstaande grille (!) met daarin een Alfabadge en een lange motorkap. O ja, geef het ding ook een kofferdeksel en maak er geen GT van met
aflopend plaatwerk. Werkt ook niet.

Gebruikersavatar
Posthumus
Guru
Guru
Berichten: 1288
Lid geworden op: di mei 03, 2005 21:09

RE: Interview met Kalbfell

vr okt 07, 2005 17:36

Tja weet het niet hoor. Ik weet dat ik met deze opmerking weer veel puristen tegen de schenen ga schoppen, maar wat een negativisme heren...

Weet dat velen van jullie van mening zijn dat er na de 75 geen echte Alfa's meer zijn gemaakt en alles wat daarna kwam is een FIAT.

Maar laten we wel wezen, ondanks dat Alfa begin jaren '90 van het heilige huisje "RWD" is afgestapt kan je echt nog wel concluderen dat de latere modellen echte Alfa's zijn. Zelf rij ik een 155 2.0 8 kleppert en ik blijf van mening dat het een van de mooiste motoren in een auto is van de laatste jaren. Veel kracht, lekker te rijden zowel hoog als laag in toeren en practisch onverwoestbaar.

En als ik nu kijk naar de specs van een 159 en ook het ontwerp even meeneem is de belangrijkste doelstelling toch wel gehaald. Een mooie (oke, achterkant is minder, maar voorkant maakt HEEL veel goed, m.i.) en vlotte auto neerzetten die de directe concurrentie met BMW aankan. En als je alleen al de verkoopcijfers van de 155 in Europa vergelijkt met de 156, dan kan je er haast vergif op innemen dat de stijgende lijn voor voortgezet door de 159.

Mijnsinziens is er wel degelijk hoop voor Alfa Romeo. De samenwerking met Maserati kan zeer veel belovend worden, aangezien Maserati de laatste jaren ook lekker heeft kunnen meeliften met Ferrari. Tuurlijk zal Alfa nooit meer zo exclusief worden als Porsche of Ferrari, maar ja... In die tijd waren auto's ueberhaupt al exclusief.

Neen heren, komt wel goed met ons mooie merk, ik zie de toekomst erg rooskleurig in. :D
155 2.0 8v '94 | 156 2.0 16v '99 | 156 SW 2.0 16v '01 | 145 1.9 JTD '01 | GT 1.8 16v '05 | 156 SW 1.9 JTD 8v '05

159 SW 1.7 TBi '09

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

Re: RE: Interview met Kalbfell

vr okt 07, 2005 18:30

Weet dat velen van jullie van mening zijn dat er na de 75 geen echte Alfa's meer zijn gemaakt en alles wat daarna kwam is een FIAT.

Maar laten we wel wezen, ondanks dat Alfa begin jaren '90 van het heilige huisje "RWD" is afgestapt kan je echt nog wel concluderen dat de latere modellen echte Alfa's zijn. Zelf rij ik een 155 2.0 8 kleppert en ik blijf van mening dat het een van de mooiste motoren in een auto is van de laatste jaren. Veel kracht, lekker te rijden zowel hoog als laag in toeren en practisch onverwoestbaar.
Dat is het blok uit de 75......

Gebruikersavatar
Posthumus
Guru
Guru
Berichten: 1288
Lid geworden op: di mei 03, 2005 21:09

RE: Interview met Kalbfell

vr okt 07, 2005 18:55

Ja he, moet je nou weer over dergelijke details vallen :P

Haha, nou ja, doet niet af aan het feit dat ik er nog steeds heilig van overtuigt ben dat m'n 155je een hele echte Alfa is. En neem bijvoorbeeld de JTD-blokken van de 156.

Misschien raar voorbeeld, maar wel een goeie denk ik zelf... Alfa zet de hele diesel-wereld op z'n kop met dit concept. Okee, FIAT had er ook wel mee te maken en paste het ook toe, maar dus zelfs op diesel-gebied was Alfa onlangs nog zeer innovatief en sportief bezig.

Ondanks het kleine detail wat ik dan even over het hoofd had gezien :oops: blijf ik lekker optimistisch... :lol: :lol: :lol:
155 2.0 8v '94 | 156 2.0 16v '99 | 156 SW 2.0 16v '01 | 145 1.9 JTD '01 | GT 1.8 16v '05 | 156 SW 1.9 JTD 8v '05

159 SW 1.7 TBi '09

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”