[/quote] Iemand met een petrochemische achtergrond en toegang tot een lab. kan dit toch simpel nagaan,
test nieuwe olie op smerende eigenschappen ect en test olie na bijv 20000 km en je hebt het antwoord.
Veel van de laboratoria waar onderzoek wordt gedaan zijn eigendom van oliemaatschappijen of zijn verbonden daarmee.
Het hoeft geen totale onzin te zijn wat deze meneer vertelt. Mischien zit de waarheid in het midden, en is de vervangingstermijn van de fabrikant aan de wat vroege kant. Wat doet ons geloven dat de fabrikant het wel bij het rechte eind heeft? Deze houdt natuurlijk ook rekening met een zeer ruime veiligheidmarge om claims ten gevolge van motorschade te voorkomen.
Aan de basisolie veranderd niet zo heel veel: dit zijn lange alkanen en die zijn niet zo reactief. De additieven zullen op een gegeven moment wel uit gaan werken.
Het is zeker geen eenvoudige materie, ook al heb je een chemische achtergrond zoals ik. Uit voorzorg ververs ik ook altijd binnen de termijn, ik rijd toch niet zoveel.[/quote]