zo mar 27, 2005 20:52
Sluit me aan bij het verhaal van Dre.
K zie het echter zo: Ik ben an sich best fan van solexen. Goed en probleemloos op gas. En als ze versleten zijn (gasklepasjes uitgelopen wegens droog staan wegens lpg) flikker je ze weg....
Want: niks voor te krijgen.
Dus wil je tunen (of racen , whatever) geen solexen want: niks voor te krijgen.
Zoek dus bij voorkeur een setje webers! Daarmee kun je dan met sproeiers experimenteren. Dan ga je naar Speed Centre of zo, die heeft er duzenden liggen, je laat m daar rollen, nadat je verse bougies, ontsteking, luchtfilter etc hebt gemonteerd, en DAN kun je gaan zien wat haalbaar is. Ook Jaap heeft geen diverse solex sproeiermaten liggen. WEL Weber/ Dellorto. Dan zal hij na de eerste meting zien hoe of wat, eventueel de ontsteking afstellen, en DAN naar sproeiermaten gaan kijken. Idem BCCP. Alle andere manieren zijn prut.
Heb je elektronische ontsteking? Zo nee, REGEL DAT!!! kijk daarna verder.
Met punten loop je altijd achter. Zet een topic op te koop gevraagd! Men weet wel wat je nodig hebt qua Bosch of Marelli. Geen ombouwsetjes enz, gewoon een bobine en verdeler van een ouder type 75 carbs, giulietta oid.
Ergo: zorg dat je basis goed is.
verder heb ik vaak gezien dat 30 % vermogensverlies tussen kruk en wielen (helaas) reeel is bij een 105.
Succes.
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end