Rees-Cees

Re: RE: Chinese Alfa's????

do mei 03, 2007 16:51

Het eerste model uit China voor Alfa wordt de 159WOK

Die is sterk........ :-({|= :lol: :lol:

(Das geen automaat of een gewone versnellingbak maar een ROERbak)
thanks en zelf verzonnen (was eerst een KIAWOK maar dat mag ik nu niet meer zeggen Tazio Novante
:wink: )

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

RE: Chinese Alfa's????

do mei 03, 2007 16:56

Vergis je niet in China zit kapitaal hoor : de gelijkheid onder Mao is reeds lang verdwenen en nergens is het verschil tussen rijk en arm groter .
Ik zag onlangs een reportage op onze Vrt over prijzen die betaald werden voor exclusieve wijnen en de 10 hoogste bieders waren allemaal Chinezen !
Tja en als ze assemblagekwaliteit op z'n Toyota's gaan imiteren dan zou ik daar nog niet om terugdeinzen zolang de knowhow & design maar Italiaans zijn .

Binnenkolt misschien een lode lace-Alfa met als fabliekspiloot een Lees-Chinees :lol: .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member

do mei 03, 2007 17:11

Gek heh. Of zou het iets met degelijkheid te maken hebben (of status kan ook). Het zelfde zie (zag) je toch ook in het (voormalige) oostblok > wel Mercedes, Audi, Opel en VW maar geen auto's uit Zuid Europa (behalve de Dasia en de Polski Fiat natuurlijk :lol: )
Nou heel veel citroenen daar. Vooral ZX. En verder nieuwe citroen als C6. Maar geen renault en erg weinig peugot.
Wel weer heel veel smog. En benzine voor 40 cent de liter.

Pas maar op voor de chinezen. Japan had een paar decenia nodig om kwaliteit en uiterlijk goed te krijgen. De Koreanen hebben het kunstje weer afgekeken van de jappanners en zijn binnen 10 jaar al gelijk aan europa en japan. Denk aan de Kia C'dee en de suv.
De chinenzen gaan het afkijken van de Koreanen en zijn binnen x jaar ....

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

do mei 03, 2007 17:48

Pas maar op voor de chinezen. Japan had een paar decenia nodig om kwaliteit en uiterlijk goed te krijgen. De Koreanen hebben het kunstje weer afgekeken van de jappanners en zijn binnen 10 jaar al gelijk aan europa en japan. Denk aan de Kia C'dee en de suv.
De chinenzen gaan het afkijken van de Koreanen en zijn binnen x jaar ....
En tegelijkertijd beschermen ze zoals ook de Jappen & Koreanen hun eigen markt tegen import .
Moet wel gezegd : de Maleisiers (Proton) zijn wel niet echt geslaagd in hun opzet om onze markt te veroveren ondanks een maandloon van € 200 per arbeider !
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Rees-Cees

do mei 03, 2007 18:47

@Aikon1694:

Ja een ZX. Ergens heb ik altijd al het gevoel gehad dat het een bak nasi op wielen was (ik bedoel het heeft iets oosters, door de vering waan je jezelf op een tapijt :wink: ).

Yvo
Guru
Guru

do mei 03, 2007 18:51

Hebben ze de 156 destijds naast in Italië ook niet ergens in het verre oosten gebouwd?
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Dinky Boy
Miniaturista

Re: Chinese Alfa's????

do mei 03, 2007 23:22

En nee dit is geen 2e topic over die Geely
Maar wel over Chery... ;)

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

vr mei 04, 2007 00:38

Nou dan heb ik toch liever het Italiaanse design en Deutche grundlichkeit, dan Italiaans design en Chinese ............. :-k

Die troep die ik helaas meer dan eens, gelukkig niet op mijn kosten, uit China heb gehad....... [-(
Van fietsen tot scooters en andere rommel.......Alleen maar ellende mee. Antiroest behandeling????Welnee joh......die dingen rotten al in de productie en na 2 jaar ligt die volledig aan gort...
:!: Hey.....roestproblemen problemen heeft Alfa Romeo vroeger ook gehad. :D Die Landwind. :mrgreen: ......What a joke.

Onderdelen???nee.... die hebben we niet op voorraad. Nah dat zal dan wel weer 6 weken gaan duren...... Yeps idd...

Moraal..........Laat de EU productie voor EU auto's lekker hier bestaan. Dat onnodig veel gesleep van goederen van hot naar her.....dat is onvoorstelbaar! :shock:
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

Dinky Boy
Miniaturista

vr mar 20, 2009 10:29

Voorlopig rollen geen Alfa's van een Chinese lopende band. De plannen staan voorlopig in de koelkast.

Alfa155
Full Member
Full Member

vr mar 20, 2009 10:56

thank god for that...
:wink:
GTV 2.0 16v

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

vr mar 20, 2009 10:59

Dat onnodig veel gesleep van goederen van hot naar her.....dat is onvoorstelbaar! :shock:
Het blijft onvoorstelbaar dat ze in veel gevallen in staat zijn om dan nog steeds goedkoper te zijn... gaat idd vaak wel ten koste van de kwaliteit... maar niet altijd...

Zou ons toch wel vraagtekens moeten doen stellen bij onze economische kwetsbaarheid...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

sudman1500
Advanced Member
Advanced Member

vr mar 20, 2009 11:11

Het blijft onvoorstelbaar dat ze in veel gevallen in staat zijn om dan nog steeds goedkoper te zijn... gaat idd vaak wel ten koste van de kwaliteit... maar niet altijd...

Zou ons toch wel vraagtekens moeten doen stellen bij onze economische kwetsbaarheid...
Vergeet ook niet onder welk erbarmelijke omstandigheden menig Chinese fabriek draait. Denk aan de nog steeds vele kinderarbeid, extreem lage lonen. En dan heb ik het nog zeker niet over de ecologische drama's die zich in dat land afspelen in het kader van de massa-industrialisatie.

Voor mij is nog altijd een criterium geweest, dat een Alfa in Italie gebouwd moet zijn. Bij een "chinese" Alfa zou bij mij de grens absoluut bereikt zijn :(
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

zegveld
Full Member
Full Member

vr mar 20, 2009 11:14

Hebben ze de 156 destijds naast in Italië ook niet ergens in het verre oosten gebouwd?
Klopt. In Thailand. Kijk maar op Wikipedia in de eerste alinea. Gericht op verkoop in verre oosten.

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

vr mar 20, 2009 11:22

Vergeet ook niet onder welk erbarmelijke omstandigheden menig Chinese fabriek draait. Denk aan de nog steeds vele kinderarbeid, extreem lage lonen. En dan heb ik het nog zeker niet over de ecologische drama's die zich in dat land afspelen in het kader van de massa-industrialisatie.

Voor mij is nog altijd een criterium geweest, dat een Alfa in Italie gebouwd moet zijn. Bij een "chinese" Alfa zou bij mij de grens absoluut bereikt zijn :(
I know... I know... maar vrees dat de heren Chinamannen die het voor het zeggen hebben zich daar voorlopig weinig van aantrekken... :roll:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Rudolph
Guru
Guru

vr mar 20, 2009 11:37

PLOEF!
Laatst gewijzigd door Rudolph op do sep 16, 2010 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Registro storico Alfa Romeo 155 Superturismo
Socio della Scuderia del Portello

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”