Robert 75 V6

RE: met de Sei de weg op.....

vr okt 13, 2006 11:06

Wat gaaf zeg.......

gefeliciteerd, dat je er nog heeeeeeeeeeeel lang van mag genieten!!!!!!!!

michael
Junior Member
Junior Member

vr okt 13, 2006 12:26

hee rik, gaaf man! Veel plezier ermee!
Hopelijk heeft ie hetzelfde jankende geluid als de GTV6 van Ron Simons destijds, daar kreeg je ook kippevel van........
Giulia 1300ti '69

Egbertone
Guru
Guru

vr okt 13, 2006 13:28

Ey Rik,

Leuk om te lezen dat je zoveel fun hebt met de Sei!

SQUADRA LEO
Guru
Guru

Re: RE: met de Sei de weg op.....

vr okt 13, 2006 14:17

hee rik, gaaf man! Veel plezier ermee!
Hopelijk heeft ie hetzelfde jankende geluid als de GTV6 van Ron Simons destijds, daar kreeg je ook kippevel van........
:thumbs:

Waar is die Gtv 6 gebleven ??

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

vr okt 13, 2006 14:42

Mijn vader was op zoek naar dagelijks vervoer en heeft de Sei bij Mugello nog overwogen en het geluid van deze 2.5 met Ansa pijpen is i.d. magistraal.
De keuze is uiteindelijk 70s blits en Brits maar wie gaat eens aan de slag met deze Sei? Niet echt serieus naar gekeken en ook niet mee gereden maar deze Sei staat al twee jaar stil..kortom zonde maar wellicht moet de prijs eerst even naar beneden worden afgerond.

kai
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

vr okt 13, 2006 14:45

Heeft mugello (Maranello) die Sei nog dan ?

Bartman
Guru
Guru

vr okt 13, 2006 15:25

Goed bezig Rik!
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Don Pedro
Junior Member
Junior Member

vr okt 13, 2006 16:40

Die bewust Sei van Mugello heb ik aan mijn Sei-verzameling toegevoegd(inmiddels 5 stuks waarvan 1donor). De Sei is technisch weer ok gemaakt en nu wordt de roest aan achterparavaan en rond de achterlichten etc aangepakt. Over 3 weken is ook dat weer fris. Rijdt heel erg lekker en de motor heeft erg veel zin in, blijft gaan. Absoluut 1 van de betere 2e serie exemplaren die in Ned. rondrijdt
teveel om op te noemen!!!

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

vr okt 13, 2006 17:31

Mooi dat de Sei door een echte liefhebber is gekocht. De koets vertoonde opmerkelijk weinig rode roest en ziet er strak uit....ik had wel mijn bedenkingen of je ,voor ongeveer20.000km per jaar, dagelijks een Sei kan inzetten. Zou toch zonde van de voornamelijk met de hand gebouwde limo's.

Don Pedro
Junior Member
Junior Member

vr okt 13, 2006 17:52

Ik gebruik mijn Sei's semi dagelijks en voor ritten/meetings indien ik daar de tijd voor heb. Maar vooral in de periode maart t/m oktober worden ze zeker niet ontzien.

Sei voor dagelijks gebruik is absoluut te doen, maar dan moet je zo rond de 10.000 klm per jaar zitten. ik heb mijn 1e Sei(een prachtige 1e serie van 1979)3 jaar lang dagelijks gebruikt. Dat was goed te doen. Belangrijkste is dat de Sei zowel technisch, maar vooral qua plaatwerk gezond is. Daarnaast ook een goede tectylbehandeling is van levensbelang. Ik heb dat toendertijd laten doen bij J. Van Egmond. Koste een paar centen, maar was het waard. Die bewuste Sei bestaat nog steeds en gaat straks ook de weg weer op bij een liefhebber.
Het loont niet om een Sei compleet te restaureren.
teveel om op te noemen!!!

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr okt 13, 2006 18:30

Klikt erg gaaf :blue_cool: (dit verhaal dan hè, de auto heb ik nog niet gehoord), ben benieuwd........... 8-[
1:4 op zo'n korte rit is natuurlijk best mogelijk. :roll: Op langere ritten (met veel constante snelheid) zal het beslist beter gaan.
1:7 gemiddeld voor een V6 met injectie daarentegen vind ik fors. :o Ik heb nog nooit ongunstiger dan 1:9 kunnen halen (75 3.0 America), wel mestal (veel) gunstiger. 1:11 is meer regel dan uitzondering. Zal wel komen, omdat ik eigenlijk iedere auto gebruik voor serieuze afstanden. Voor dicht bij huis heb ik een fiets en schoenen. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

vr okt 13, 2006 19:30

Ik heb nou al zin in 12 november :biggrin:

SPIDERVELOCE1750

Re: RE: met de Sei de weg op.....

vr okt 13, 2006 20:39

Ik heb nou al zin in 12 november :biggrin:
Had ik ook al , maar nu uiteraard nog meer :D

Prachtig verslag ridder . Is er al een lijst van gegadigden die eens met jou willen meerijden ? Anders : Mijn CV is onderweg :lol: :wink:

Kristal

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

vr okt 13, 2006 21:20

=D> Veel plezier ermee !!! =D>
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Harrie
Member
Member

vr okt 13, 2006 23:30

Behalve Don Pedro zijn er nog wel een paar Sei liefhebbers die hun auto voor dagelijks gebruik inzetten. Zelf gebruik ik mijn Sei van april tot oktober (gaat volgende week in de stalling) als dagelijks vervoer, ook voor lange ritten naar het buitenland.
Gebruik in de winter is wat kritischer, zeker met mijn eerste Sei (carb's) heb ik wel wat problemen gehad bij koud en vochtig weer. Mijn huidige Sei (tweede serie met injectie) staat in de winter binnen, daar blijft ie ook veel mooier bij.
Benzineverbruik moet veel beter kunnen dan 1 op 4, hoewel ik geen ervaring heb met de automaat. Met de tweede serie Sei heb ik op de snelweg wel 1 op 12 tot 1 op 13 gehaald, maar ook met de eerste serie Sei heb ik nooit zo ongunstig gereden. Zelfs bij stadsverkeer met veel stoppen en optrekken was 1 op 7 wel haalbaar. Het blijft natuurlijk afhankelijk van je rijstijl. Persoonlijk vind ik de Sei geen auto die nadrukkelijk uitnodigt tot "gummen". Het kan wel en het is af en toe ook leuk, maar als dat echt je rijstijl is, ligt een ander type alfa meer voor de hand.

Soms lijkt het wel of je binnen de Alfaclub pas serieus meetelt met een Giulia, maar een Sei is veel aparter en rijdt voortreffelijk. Ik vind het leuk om te zien dat de Sei in Alfa kringen steeds meer wordt gewaardeerd, net als trouwens andere Alfa's uit hetzelfde tijdperk zoals de Giulietta. Het lijkt er ook op dat er steeds meer van komen in Nederland. Volgend jaar een keer een Alfa Sei rit?
Groet,

Harrie

Mijn Alfa's:
156 2.5 V6 1998, Spider QV 1988
eerder 2 x 75, 2 x 156, 4 x 164, 2 x Alfa 6, Giulietta, 147, 166

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”