Mee eens, maar vergeet niet dat de banden op een challenge auto wel een stukkie platter zijn dan het 15" rubber dat op een straat-auto zit met die wielen...Je bent in ieder geval niet automatisch sneller met grotere wielen, kijk maar naar veel challenge auto;s die allemaal op 15" rijden.
En nogmaals: waarom rijden al die auto's uit DTM, BTCC, Le Mans, etcetera dan op die mega grote wielen en ultra-plat rubber.
When asked what diameter Formula One wheels would go to if the current 13-inch mandate were removed, the head of Michelin's F1 program predicted 17 to 19 inches, adding "certainly not 20 or beyond."
14" staal met coole doppen op een 75!Nou, tot nu toe gaat iedereen aardig met de billen bloot!![]()
Volgend SS staan we met z'n allen op standaard wieltjes?
Dus als we ons beperken tot straatauto's:Een vergelijking rally-/race auto met een straatauto gaat natuurlijk mank.
Ronald, ik rij ook met 205-55-16. De wielen lopen achter wel regelmatig aan in de wielkuipen ter hoogte van de bovenkant van de bumper. Als je dat niet stoort... doen!!! Het scheelt echt erg veel in comfort.Hmm, de waarheid doet soms pijn...![]()
Ik ben toevallig bezig om het onderstel van de Thema SW te veranderen. Standaard 195-60-15, nu 205-50-16, verlaagd met standaard (vervangings) dempers. Omdat dit de auto is waar we het meest lange stukken mee rijden willen we iets meer comfort. Ook omdat dit de meest slappe auto ooit gemaakt isen de deuren staan te kraken in de auto... Gek he dat de voorruit steeds scheurt...
![]()
Ik heb mijn gele Koni's laten reviseren en die ga ik met nieuwe TurboDiesel veren monteren. Omdat de auto dan weer veel hoger komt te staan monteer ik dan 205-55-16... Dat is iets te dik maar dat trekt de auto makkelijk...Ik zal wel een dagje ouder worden maar voor het eerst moeten wegligging en (vooral) looks het afleggen tegen comfort...