pinin39
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

RE: Mijn Alfa Spider 1990 series 4

za mar 10, 2007 23:11

vandaag een echte sleuteldag aan de spider gehad .
en omdat ik geen techneut ben vondt ik het helemaal geweldig
dat het me ook nog allemaal gelukt is .

1. de spiegel die er bij de aankoop op zat was afgebroken (binnenin)
en ik had al zeker 4 maanden een andere liggen die ik zelf van de prachtige kleur rood naar zwart had gespoten .
de zijpaneel verwijderd en de spiegel vervangen , ook even de electrische ramen weer goed ingevet ... lopen weer als een japanner.

2. een carterbeschermer gemonteerd . de spider is van het type laag bij de grond en tegenwoordig hebben ze voor de italiaanse raspaardjes in nederland leuke heuvels bedacht en omdat ik al een paar keer de carter aan de grond heb gehad wilde ik dat voorkomen voordat het echt misgaat.
kortom boren en monteren

inmiddels was het al 12 uur geworden en toen moest ik nog even mij uitgebrande stuurschakelaars vervangen en dat was echt een megaklus voor een niet techneut.
ik heb eerst de beschermhoesen van het stuurhuis afgehaald , het halve dashboard uit elkaar gehaald , de zekeringskast helemaal uit elkaar moeten halen want een aantal kabels kwamen daarop uit .
het stuurd moest er ook af en daar heb ik echt een zeer bijzondere manier voor gebruikt .... een poulietrekker als stuurtrekker gebruikt met als hefboom een vijl ... je moet er maar opkomen .

maar zo rond 5 uur was alles klaar en reed ik heerlijk open met de radio aan naar huis ... deed mijn verlichting het , kon ik mijn spiegel instellen en was mijn carter beveiligd .

het leuke vindt ik dat ik zo na anderhalf jaar klooien met een caféracer , een fiat500 en nu de spider steeds meer lol in dat sleutelen krijg en ook
steeds meer voor elkaar krijg .

kortom heb je tijd over , en niets te doen ... ga lekker sleutelen want
het is gewoon er leuk om te doen !
Gehad : Alfa 146 TI , Alfa 145 QV . Alfa GTV Turbo V6, Alfa 159 , 166

Nu Porsche , Ducati , Fiat 500

Vince
Advanced Member
Advanced Member

zo mar 11, 2007 13:53

Top Pinin! Die carterbeschermer is echt heel belangrijk he? Dat gaat geheid een keer mis anders.
Die komt er bij ons ook onder.

Sleutelen is hartstikke leuk inderdaad! Ik ben ook niet zo'n techneut, maar ik wil het wel graag leren. Ik heb bij mijn 156 zelf de remblokken en schijven vervangen en samen met een clubvriend ook de veren en dempers. Supercool om te doen.

Via de 156-club volg ik momenteel een sleutelcursus van 3 zondagen, bij Van Doorn en Top in Hilversum. Begeleid door clubmonteurs ga je dan aan de slag. Hartstikke leuk allemaal!

Dus je spinnetje is helemaal op orde zo, of heb je nog meer plannen?
Maserati Ghibli 306Pk Grigio Vulcano '94
Alfa Spider Typo Quattro Bianco '93
Mijn ex - 156 SW 1.9 jtd 147pk Intrax HDA en 18" Novitec N8

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

zo mar 11, 2007 15:50

Van Doorn en Top in Hilversum? Als ik dat had geweten was ik ff binnen gewipt: ik was een straat verderop mijn auto aan het schoonspuiten en uitzuigen...

Afbeelding
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Mijn Alfa Spider 1990 series 4

zo mar 11, 2007 17:48

en ik had al zeker 4 maanden een andere liggen die ik zelf van de prachtige kleur rood naar zwart had gespoten .
de zijpaneel verwijderd en de spiegel vervangen
Is dat veel werk, komt hij makkelijk los? Ik moet nl. de aluminium voeten van de spiegels eens beet pakken, die beginnen te oxideren.
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

pinin39
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

zo mar 11, 2007 18:06

de zijpaneel verwijderd en de spiegel vervangen
Is dat veel werk, komt hij makkelijk los? Ik moet nl. de aluminium voeten van de spiegels eens beet pakken, die beginnen te oxideren.
ja is heel simpel ....

1. je haalt het afdekplaatje van je deurgreep (binnezijde) dan schroefje los en deurgreep is er af
2. je schroeft 2 schroeven van de armsteun leuk (zitten verdekt opgesteld precies op het verticale stuk) 1 boven en 1 onder
3. je schroef de rest van de schroefjes die her en der door de bekleding zitten los .
4. pak een hele brede schroevendraaier (of zo'n speciaal ding ervoor) en wip stuk voor stuk die klemmetjes waarmee de bekleding vastzit
los ... wel met beleid want anders zijn ze stuk en kun je ze niet opnieuw gebruiken
5. als ie los is kun je met een beetje rekwerk bij de 2 schroefjes van je spiegel komen ... en dan even met beetje rekwerk de boel
bij elkaar houden want anders flikkert je spiegel naar beneden !!
Gehad : Alfa 146 TI , Alfa 145 QV . Alfa GTV Turbo V6, Alfa 159 , 166

Nu Porsche , Ducati , Fiat 500

Vince
Advanced Member
Advanced Member

ma mar 12, 2007 11:17

Van Doorn en Top in Hilversum? Als ik dat had geweten was ik ff binnen gewipt: ik was een straat verderop mijn auto aan het schoonspuiten en uitzuigen...

Afbeelding
Dat was niet gisteren hoor... De 25ste zijn we weer bezig daar. Als je in de middag even binnenstapt zijn we met de praktijk bezig, sóchtend hebben we theorie, dan hebben we geen tijd om te kletsen... :roll: :lol:
Maserati Ghibli 306Pk Grigio Vulcano '94
Alfa Spider Typo Quattro Bianco '93
Mijn ex - 156 SW 1.9 jtd 147pk Intrax HDA en 18" Novitec N8

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”