Alfa
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Moderators.

wo sep 07, 2005 23:04

Mag er a.u.b nu eindelijk een slotje op dit topic??????????I.p.v eindeloze en zinloze discussies over wel of geen moderators. :?
LEES HET DAN NIET!!!

Er is zoveel aanbod op het forum dat je dit soort zaken echt niet hoeft te lezen als je je eraan ergert 8)
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Moderators.

wo sep 07, 2005 23:15

Waarom sluiten ? eindelijk nog eens een beschaafde discussie ! ;)
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

do sep 08, 2005 09:57

Ik heb de afgelopen 5 dagen heerlijk door de Jura mogen sturen in het gezelschap van allerlei andere merken en soorten klassiekers. Frankrijk is een mooi land. Het jammere van zo'n periode is altijd weer de laatste fase van de terugreis. (Nee, ik ga zeker niet emigreren...) De versmalling van de weg. De drukte, iedereen vecht voor zijn plekje en heeft haast. Helaas zie je diezelfde versmalling ook in de gedachtengang bij bepaalde mensen. Op het oude forum was dat niet anders. Ook daar kwam er (vooral tijdens de schoolvakanties :wink: ) regelmatig iemand langs die het nodig vond om even onrust te stoken. Lees het niet of lees het wel en doe er mee wat je zelf nodig vind. Ik heb de diverse topics deels wel gelezen en heb over sommige opmerkingen smakelijk gelachen. Veel van die newbies zie je toch nooit meer terug.

De knop zal ik niet gebruiken en het aanwezig zijn van meerdere moderators vind ik een hele fijne gedachte maar dan vooral omdat onze Jorix een zorg minder heeft. Ik neem aan dat er weinig veranderd en diegene die het hier eng en griezelig vinden moeten misschien maar aan de waard en zijn gasten denken.
Dirk - Giulia2000TS

Woody34
Advanced Member
Advanced Member

do sep 08, 2005 10:08

Ik heb geen problemen met de moderators. Het zijn vast bijzonder aardige mensen. Ik vind het probleem dat er topics en berichten verdwijnen zonder uitleg en als deze dan komt dan is het omdat het bestuur dat wilde. Dat vind ik eng.
Persoonlijk vind ik niet dat er moderators nodig zijn. Op 1 discussie na heeft Jorix in geen tijden hoeven ingrijpen.
Proud owner of:
Alfasud Sprint 1.3S 1983

The fun starts where the straight ends.
Afbeelding

Alfistroel
Advanced Member
Advanced Member

do sep 08, 2005 10:29

Misschien is het het verstandigst om dit te laten voor wat het is en af te wachten wat de ervaringen zijn in de toekomst.
Wellicht scheelt het dat iedereen weet dat er moderators aanwezig zijn die ingrijpen als hun het nodig vinden.
Registerleider 155
alfa155register.nl

Alfa Romeo 155 V6 W.B Bianco Argento
807 Buske voor alle jong
Zakelijk accuding
Ooit:
Alfasud 1.5 TI 82
Alfetta 2.0 83
75 2.0 T.S 87
164 3.0 24V 94
155 2.5 V6 12V 94
33 S.W 1.5 94
33 S.W 1.7 94
155 2.5 V6 W.B 96

steven

do sep 08, 2005 10:32

Gulia

Als ik jou betoog zo lees zijn alleen diegene welkom die vooral geen kritische opmerkingen maken , jij beticht mensen die zaken posten die jou niet welgevallig zijn van een gedachteversmalling gelijk als op de terugweg van je vakantie.

Als een ieder met kritische noten dan maar moet wegwezen en er zo denigrerend over newbies wordt gedaan kan je beter een sekte maken van de SCARB :
ALFA AKBAR ofzo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik vind het meekijken van die moderators onzin , zoals woody terecht opmerkt heeft Jorix 1 keer moeten ingrijpen.
Het is , dacht ik, het principe wat ter discussie staat en het feit of er zo maar berichten weg gehaald kunnen worden op last van het bestuur dat riekt in mijn opinie heel erg naar censuur en meekijken zoals dat in het oude Oostblok gemeengoed was, en ik weet verdomd goed waar ik het over heb.

Voor een hobbieforum vind ik dat zo overdreven allemaal, ok 1 liep het uit op een fysieke bedreiging volledig fout en verwerpelijk, het ander "heisa"topic van de "babes"nou volgens mij heeft de helft hier pakketten boter op de kop want het was dagen lang het meest bezochte topic.
En ja mea culpa ik keek er ook naar.

Jorix

do sep 08, 2005 10:34

Op 1 discussie na heeft Jorix in geen tijden hoeven ingrijpen.
Weet je dat zeker? (Of heb je het over de afgelopen paar maanden?) Modereren is meer dan alleen maar topics verwijderen en op slot zetten. Moet je bv alleen al eens opletten hoe vaak het voorkomt dat een topic op de verkeerde plek wordt gestart of door een bedrijf geplaatst wordt die zo denkt een gratis medium te gebruiken voor goedkope reclame, etc, etc.

Daarbij is die meldknop gewoon pure noodzaak. Het is onmogelijk voor mij (en ook voor Hans, Pieter en Theo) om elke individuele post te lezen en te beoordelen. Dit forum is voor en door alfaliefhebbers en we moeten het samen leuk houden, zo'n knop helpt daarbij omdat men op een eenvoudige manier een post onder de aandacht van de moderators kan brengen indien nodig. Daarbij is het voor de moderators weer erg handig, want de meldingen komen in een net overzicht te staan, waar ze nogmaals beoordeeld kunnen worden. Dit scheelt een hele hoop mailtjes en dus werk. Waarom zouden we het onszelf niet wat makkelijker mogen maken?

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

do sep 08, 2005 10:46

Beste Steven, ik beticht niemand er van dat ze dingen posten die mij niet welgevallig zijn. Ik constateer alleen dat er een bepaalde versmalling is die niet te ontkennen valt. Ik neem aan dat jij dat in jouw eigen omgeving ook wel eens tegenkomt. Ik in ieder geval wel.

Ik zeg ook niet dat die mensen dan maar weg moeten wezen. In tegendeel. Ik zeg dat ik "de knop" daar niet voor zal gebruiken. Ik voel mee met onze oud-voorzitter en haal mijn schouders op en lach er om.

Met "die newbies" bedoel ik die mensen die zich vroeger tijdens de schoolvakanties aanmeldden. En dan vooral om een geintje uit te halen. Niks denigrerends over newbies in het algemeen dus.

Ik probeer alleen maar om je mee te laten denken over het feit dat een beetje afstand (al dan niet door een retegave vakantie... :D ) soms wel eens goed is en dat niet alles tot in de treurigheid besproken hoeft te worden. Dus............. een fijne dag!
Dirk - Giulia2000TS

Alfa
Advanced Member
Advanced Member

do sep 08, 2005 11:13

Dat Jorix een goede kerel is moge duidelijk zijn. Ik ben blij dat je het forum van me heb willen overnemen Jorix 8)

Toen Jorix en ondergetekende nog samen de boel regelden is regelmatig te vraag ter sprake gekomen of er bij bepaalde topics moest worden ingegrepen; ALTIJD was mijn antwoord NEE!

Ik lees nog steeds vrij veel van wat er op het forum gepost wordt. Vaak is het interessant en onderhoudend, soms ronduit hilarisch en soms bedenkelijk. Hetzelfde kom ik tegen in de krant, op televisie en in contacten met medemensen. Als ik iedere bedenkelijke uiting in voornoemde situaties moest melden bij een of andere moderator dan had ik aan 24 uur nog niet genoeg per dag. Gelukkig haal ik inderdaad mijn schouders op en lach er maar om. Lachen is gezond :lol:

Ik heb mijn handen vol aan mijzelf te moderaten en ik voel er niets voor anderen aan te geven en nog veel minder door anderen te worden aangegeven. Als dit soort gedrag je echter aanspreekt zijn er nog een paar landen die het klikken nog hoog in het vaandel dragen. Wees er echter snel bij want de geschiedenis heeft geleerd dat die systemen niet werken.

Ja nu ben ik toch weer een beetje uit de slof geschoten; aard van het beestje zullen we maar zeggen :twisted:
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

MadMets

do sep 08, 2005 12:44

Als dit soort gedrag je echter aanspreekt zijn er nog een paar landen die het klikken nog hoog in het vaandel dragen.
En toevallig IS Nederland zo'n verachtelijk klikland. :wink:

Ricambi Originali

do sep 08, 2005 13:18

Ja die kliklijn is niet voor nix zo'n suc6.. Kan je je buurman fijn aangeven als die es een klusje doet.. of ome Ruud aangeven dat ie een kwekerij op zn zoldertje heeft... Mensen die dat doen zijn in mijn ogen echt minne hufters, bemoei je lekker met je eigen sores...
Maar dat staat natuurlijk los van dit gezellige forum :wink:

Groet, Ro

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 08, 2005 13:43

Kan je je buurman fijn aangeven als die es een klusje doet..
Niks voor Patje en Rav ? :mrgreen:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member

do sep 08, 2005 15:06

Zonder heel erg off topic te gaan over klikken enzo...

Graag wil ik weten wanneer je wel mag klikken en wanneer niet ;-)

Iemand wordt neergestoken en ik weet door wie... Moet ik dan klikken?
Ben bang dat de meesten ja zullen zeggen

Mijn buurman vangt een uitkering rijdt in een dure nieuwe mercedes en teelt wiet.
Ik werk 60 uur per week en betaal 50% belasting.. Als ik hem aangeef ben ik dan een NSB' er. Of vindt je het gedrag van de buurman gewoon asociaal.

Dus lang leve de kliklijn!

Ricambi Originali

do sep 08, 2005 15:24

Mijn buurman vangt een uitkering rijdt in een dure nieuwe mercedes en teelt wiet.
Ik werk 60 uur per week en betaal 50% belasting.. Als ik hem aangeef ben ik dan een NSB' er. Of vindt je het gedrag van de buurman gewoon asociaal.

Dan weet ik uit wat voor hout jij gesneden bent.... Leven en laten leven zeg ik altijd.
Mensen die zonodig illegale dingen moeten doen, moeten dat zelf weten.. er komt altijd wel een punt waarop ze dat op hun brood krijgen... hebben ze jou echt niet voor nodig.

Alfa
Advanced Member
Advanced Member

do sep 08, 2005 15:38

De voorbeelden die jij aanhaalt betreffen misdaad en criminaliteit. Ik neem aan dat je zelf het onderscheid weet te maken tussen criminaliteit en vrijheid van meningsuiting toch?

Hoe weet jij trouwens hoe je buurman aan zijn geld komt? En wat gaat het jou eigenlijk aan? Misschien heeft ie wel een erfenis gekregen waar jij niets van weet of heeft hij de loterij gewonnen en wordt hij dankzij jouw bemoeienis als misdadiger beschouwd. En hoe weet jij het verschil tussen wiet en bamboe? Ervaring als gebruiker? :wink:

De klikknop op het forum is van een heel ander orde en gaat over "Pietje heeft iets lelijks gezegd en dat vind ik niet leuk........ga ik vertellen lekker puh!" DAAR houden we dus niet van :evil:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”