KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: En dan wil ik het volgende nog even kwijt

wo aug 24, 2005 20:08

1740 kilo betekend dat ik 210 euro in een kwartaal naar de staat over kan gaan maken. :schrik: Dat tikt aan. En dan heb ik het niet over de brandstofprijzen. Leuk, al dat gewicht.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: En dan wil ik het volgende nog even kwijt

wo aug 24, 2005 20:38

en de storingen die een defect lampje veroorzaken wil je al helemaal niet weten...
Zo heb ik eens met een Mercedes Sprinter 413 stilgestaan... was een remlichtje stuk, dus ik vervang dat door eentje dat ik bij het tankstation had gekocht, maar dat was een ander wattage :!: en toen 'zag' de computer een fatale fout op het ABS-systeem met als gevolg: meltdown :evil: Een Mercedes TN 410 mocht dan trager zijn dan dikke stront door een trechter, 2 starre assen hebben en god weet wat al niet, maar die reed. Altijd.

yuri
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

roberto
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Re: En dan wil ik het volgende nog even kwijt

wo aug 24, 2005 20:43

Afbeelding

Wat betekent eigenlijk dat 'Twin Phaser"?
Nu: 33 1.7QV '89, 147 1.9JTDm 16v '08.
Gehad: 33 1.3 Junior '87, 33 1.7ie '91, 145 1.4TS '99, 75 1.8ie Imola '92, GTV6 '81, 156 SW 1.9JTD 8v '03, 147 1.9JTD 8v '06.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo aug 24, 2005 20:48

Nee, lijkt toch niet op een 166 man !!!!!!
Meer op een Mazda
juist... een Mazda 6. En dat is een halfbroertje van... de Mondeo! Quod erat demonstrandum :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding

OK, de Mondeo hierboven is een Sedan, maar ben ik nou de enige die de overeenkomst ziet? Een 159 is echt geen hondslelijke auto, maar zoals fRankalfa al zegt, hebberig word je (ik) er niet van, toch? En al helemaal niet als blijkt dat je er zowat een groot rijbewijs voor nodig hebt :wink:

yuri

Andretti Molletti

RE: En dan wil ik het volgende nog even kwijt

wo aug 24, 2005 20:48

beide nokkenassen verstelbaar gok ik zo aan de sensoren te zien....

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: En dan wil ik het volgende nog even kwijt

wo aug 24, 2005 20:50

Wat betekent eigenlijk dat 'Twin Phaser"?
Volgens mij is dat een marketingterm voor variabele inlaat- en uitlaatnokkenassen, en om het een beetje aan echte Alfa-techniek zoals Twinspark te doen herinneren noem je het dan 'Twin Phaser', na 5 jaar marketingstudies (tjeemig, ik ben wel giftig vandaag, sorry)

Yuri

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo aug 24, 2005 22:56

Ik vind de 157 wel mooi, maar ja dat moet ieder voor zich uitmaken.

Dat ie zwaarder is dan de 156, das ook logisch: hij is ook groter, heeft meer veiligheidsvoorzieningen aan boord, meer luxe, ... Als je een wagen wil die alleen maar veel pk's heeft en weinig gewicht, dan moet je nadien ook niet staan klagen dat ie in vergelijking met andere auto's weer te min is uitgerust. Je mag dan ook geen wagen kopen met airco, want dat kost je weer X-aantal pk's. Geen airbags, wat dat weegt weer teveel. Moet je de auto weer maken met dat zelfde conserveblik als van bv de 33, ... (niet dat ik de 33 slecht vind, het blijft een fantastische auto !)

Gewoon effe afwachten tot je ermee gereden hebt, hij zal echter sowieso trager zijn dan de 156 met zelfde motor.
Precies: airco en airbags zijn voor watjes :!: :shock: Leve de Alfetta's en derivaten!!!!! \:D/ :thumbs:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”